Mijn Micra K10

Gestart door Bodo, 21 september 2010, 19:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bodo

Goedenavond dames en heren,

Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Micra, en ik dacht dat het wel leuk was om me hier aan te melden.
Ik heb de micra gekocht via een Nissan dealer, de eerste eigenaar heeft had hem daar onlangs ingeruild voor een andere auto.
Eigenlijk was ik opzoek naar een goedkope ouwe bak om naar stage te komen, en zo doende liep ik tegen deze auto aan.
Wezen kijken, en hij was toch veel mooier als ik me had voorgesteld. Welliswaar helemaal dof en grijs, vol met alg en mos, en ontzettend muf van binnen, maar hej, 26000 kilometer op de teller en geen enkel roestpuntje of deuk.
Wel was de uitlaat lek, en de schokdempers rondom maken een knarsend geluid en de auto had al 10 jaar geen beurt meer gehad.
Maargoed, de deal natuurlijk gewoon rond gemaakt, want dit zijn zaken daar is wel overheen te komen.

Ik ben altijd erg gecharmeerd van de jaren 80 auto designs, zoals de Audi 80 Coupe en Toyota Ae86 bijvoorbeeld. Ik vind dat deze micra qua designvormen die typische jaren 80 look heeft, (ik doel hierbij niet op de sportieve kant, maar meer van die look alsof de auto met een lineaal is getekend) ook een pluspunt dus voor mij. Daarbij ben ik een enorme fan van Nissan in het algemeen.

Foto's:


De voorkant


De achterkant


De tellerstand :P

En nog wat andere foto's:









Deze foto's zijn dus na de poetsbeurt gemaakt :D
En dat voor de prijs waar je normaal roestbakken zonder apk en 350.000 km op de teller voor hebt.. :D

jasperdg

Ja en vooral betrouwbare techniek en een leuke club niet te vergeten  ;)

Welkom hier!
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

2yellow4u

Mooi die two-tone, grijs en zwart.

Joery-Joery

Geweldig mooie micra, daar heb je echt wel mazzel mee. :duim:

Wel meteen een grote beurt gegeven hoop ik?

nissanzwijndrecht

Welkom,

zeker een mooie micra

Rick_db

nog even en kunnen we keer samen fototjes maken :D mooie kleur, dat zwart, zal mooi afsteken op de kleuren van mij als ik er klaar mee ben :D

zijn er 3 type grills geweest? die op de mijne komt te zitten vind ik niet mooi, deze wel en de andere (met logo in het midden) ook.

emiel

Aloha,

welkom hier op het forum met je  :duim: mooie Micra!!

Toedels,

Emiel

MicraMuts

Welkom hier!  :duim:

Leuke auto! Zeker niet verkeerd aan gekocht!
Misschien is het wel een speciale uitvoering, met die kleuren zo.

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

nismic

Citaat van: MicraMuts op 23 september 2010, 10:50:11
Welkom hier!  :duim:

Leuke auto! Zeker niet verkeerd aan gekocht!
Misschien is het wel een speciale uitvoering, met die kleuren zo.

Het is een Trend uitvoering, vandaar de two-tone.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Bodo

Bedankt voor de reacties, het is idd een Trend uitvoering ja, volgens mij de laatste van voor de tweede facelift, toen de micra een nieuw front kreeg.

Zaterdag gaat de micra even op de brug, hij maakt een knarsend geluid achter als je optrekt of over een drempel gaat, en de auto ligt super slecht op de weg in de bochten, hopen dat het meevalt  ::)
mss een bekend micra probleem ofzo?

Joery-Joery

Ja schokdempers vervangen, de micra rijd nu zeker als een bootje?

Red Racer

WHAUW wat een heerlijk mooi en kanp model, die hoort thuis in een museum!

rij je er ook zelden in ?
je zou er nieuwe schokbrekers kunnen plaatsen of hulp veren wat een goedkopere oplossing is.

grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Bodo

Okee dat is dan gunstig, ik denk dat ik gewoon de gehele schokdemper vervang, om het allemaal lekker origineel te houden.

Ik moet bekennen dat ik deze auto nu als vervoer naar stage gebruik, zo'n 40 km per dag  ^-^

Red Racer

Citaat van: Bodo op 24 september 2010, 09:21:17
Ik moet bekennen dat ik deze auto nu als vervoer naar stage gebruik, zo'n 40 km per dag  ^-^

:o :o

Vind u het wat om ook bij de wintermeeting langs te komen want ik wil m dolgraag eens in het ec ht zien.

u poets hem toch wel iedere week?

grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed