Bianca: Micra K11 1.0 Sail is binnen!

Gestart door Jan-Paul, 18 maart 2010, 20:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan-Paul

Na twee keer een Mitsubishi Colt, een Nissan Almera, Een gechiptunede Smart, een Nissan Primera LPGT, een Nissan Primera diesel en een antieke Kever, is het zover, ik heb 'm, my first old-school Micra! :applaus: :applaus:

Het arme autotje zag er niet uit. Gelukkig was Jan-Paul dinsdag na zijn werk de auto alvast gaan poetsen. Hij was om kwart voor 5 begonnen en was met het lakwerk buiten pas vele uren later klaar. Hij kon het niet over zijn hart verkrijgen om voor mij een auto te kopen die er qua lakwerk niet uitzag.

Gisteren was het zo ver, ik stond oog-in-oog met mijn nieuwe stadsscheurmonstertje. Eindelijk een Micra, maar dan wel jaren ouder en simpeler dan dat ooit, in de JP-heeft-een-leasehok-tijd, als 'tweede auto' de bedoeling was.

Even over de auto: Het is een 95-er Micra, in de 1.0 very-kaal-maar-met-schuifdak 'Sail' versie. De kleur is hetzelfde blauw als dat mijn Almeratje vroeger was. De auto heeft een km-stand van 203.000. De garage had nog een verrassing in petto: 2 dagen voor aflevering kwam de garage op het idee om zo'n beetje alle onderdelen van een ingeruilde schade Micra over te zetten op ons beoogde autotje! Dat houdt in dat alles wat onder de motorkap zit, inclusief (nieuwe) koppeling, versnellingsbak enz, afkomstig is van een evenoud k11-je met maar 100.000 km op de teller. Dat is in ieder geval wel een mooie meevaller. Ook het nette interieur is van die Jive-Micra overgezet op ons Micratje. HIer moeten nog een paar spuitbusjes textielreiniger overheen.

Gisteravond hadden een kleine tegenvaller: net voor aankomst in Tilburg hadden we een lekke achterband opgelopen. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar de toch apk-goed-gekeurde-en-goed-uitziende band wordt toch vervangen door een ander exemplaar door de garage. Het lek was namelijk verdacht groot en aan de zijkant van de band.  Morgen gaat Jan-Paul even bij de garage langs voor een andere band, en gelijk kunnen ze dan de versnellingsbakolie even controleren.  Om jullie niet langer te vervelen, hier een paar fototjes van het autotje. Let maar niet op de steenslag en andere rare deukjes, die laten we er toch niet uithalen, zelfs niet op een speciale meeting. Een budget-auto moet je natuurlijk wel budget houden! >:D

Groeten,

Bianca




Penningmeester Nissanclub Nederland

Red Racer

Welkom  Bianca!

wel  leuk van het bedrijf dat ze jongere onderdelen in de oudere micra hebben gezet.

Mooie budget micra met een open dakje en met achterspeaker!!

groetjes van Patrick uit Blokker!


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

emiel

Aloha,

ook vanuit Borne heten we jullie van harte welkom hier!

En we zijn het met Patrick eens: een top service van de garage!

Groetjes,

Emiel & Andrea (ook ex-smartrijders)

nissanzwijndrecht

Hoi Bianca

Welkom van uit Zwijndrecht Z-H

Jan-Paul

gisteren hebben we nog een kadootje gehad van de garage... de spoiler met derde remlicht die op de sloop micra zat :P. DIe komt er tzt op wanneer de bumpers en de spoiler in de gewenste kleur zijn gespoten
Penningmeester Nissanclub Nederland

Geuens


Jan-Paul

En nu even een fototje van de kleine updates:

Het interieur met Momo-pookknop:


En in het kader van recyclen en budget-tuning, hebben we een Pipercross filter erop gezet. Het Pipercross filter kwam nog van de Smart af en had een iets kleinere diameter dan 70mm, maar genoeg voor een Micra. In de schuur hadden we nog wat restjes liggen van het luchtfiltersysteem van de oude Micra en Almera. Combineer dat met Gamma aluminium kachelpijp, en je hebt een superbudget CAI.


Nu alleen nog een carterontluchtingsfiltertje halen. Dit is wel veel meer low-budget dan de Micra 1.3 die ik heb gehad jaren geleden (met Pipercross Viperkit, OMP Groep N uitlaat enz) maar toch ook erg leuk. :)
Penningmeester Nissanclub Nederland

Jan-Paul

En nu: de vernieuwde achterzijde. Nep-echt!

Penningmeester Nissanclub Nederland

Red Racer

pookknopje is mooi in kleur van de auto en luchtfilter ziet er echt sierlijk uit  :duim:

mooi lowbudget!


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]