ThunderRobert

Gestart door ThunderRobert, 18 november 2009, 19:01:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThunderRobert

Hallo,

Ik wou mijzelf even voorstellen met mijn Micra uit 96.

Ikzelf woon in Almelo en heb sinds een paar maand de Micra. Ik kom van de grote-auto-wereld, lees Saab, Citroën, Opel, etc. maar ben sinds dit jaar in de compactere klasse gaan rijden. Eerst een hele compacte, doch pittig, een Cuore. Maar die viel uit elkaar, dus zocht ik een andere autootje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet naar een Micra heb gezocht, maar heb ze altijd wel mooi gevonden. Ik vond bij toeval een leuke, nette Micra uit 96 bij een Hyundai dealer, ik was daar omdat mijn moeder een i10 had gekocht. Ben er in gaan rijden en zag de voordelen van goedkoop rijden en de voordelen van groot rijden tegelijk. De auto is niet oncomfortabel, best lekker sturend zelfs. Recentelijk heb ik hem meegenomen voor een rit van zon 350 km (of zo) Almelo - Beverwijk, en hij is betrouwbaar gebleken. Was ik enigzins ook niet bang voor.

Ik hoop dat de auto mij goed gaat bevallen op lange termijn en dat ik hier nog een hoop plezier aan ga beleven. Oh ja het eerste akkefietje heb ik al gehad, er heeft iets tegen mijn Micra aangezeten, maar heeft zichzelf niet aangegeven. De schade heb ik zelf al laten herstellen.

+ Goedkoop rijden
+ Tijdloos model
+ Sportief Uiterlijk
+ Je kan er best wel lange ritten mee maken
+ opties : stuurbekrachting, cv met ab, lmvelgen, sunroof
+ Weinig km's (relatief gezien voor de leeftijd) 145dkm
+ betrouwbaar, ook leuk dat hij een ketting heeft ipv een riem, nooit geweten
- automatten waren brak, goedkope imitatie lagen er in, heb nieuwe besteld, die komen nog binnen (matten-online.nl)
- Power met optrekken naar snelweg. Het is een 1.0, perfect voor de stad, maar optrekken naar de snelweg heeft hij moeite mee.

Kwestie van wennen overigens, mijn Saabs hadden veel vermogen en het verschil moet ik gewoon vergeten. In NL mag/kun je toch niet zo hard.

Al met al blijven er alleen + punten over en gaat het goed komen. Hierbij wat foto's (zeggen meer dan 1000 woorden)







Op verzoek kan ik ook wat foto's van auto's plaatsen die ik heb gehad en daar eventueel wat over vertellen.

Michiel

Welkom hier, auto ziet er netjes uit.
Zo te zien is de dorpel rechts hersteld, dat scheelt alweer :)

MicraMuts

Welkom!

Auto ziet er goed uit!  :duim: :duim:
1.3 heeft trouwens minder moeite op de snelweg, maar ja als ik zo lees wat je gereden hebt, dan is dat wel logisch!

Matten-online heeft goeie matten en goeie pasvorm, die matten heb ik ook (met bordeau rood randje  :))

Wil ook wel foto's van de auto die je gehad hebt, zien.

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Ronald


HSDJ

Wel.com
Mooi wagentje en vele veilige km's gewenst  :politie:
Krijg al airmails van het CJIB.

Voor foto's, check;  http://www.mijnalbum.nl/Album=USIV67UB

ThunderRobert

Citaat van: MicraMuts op 18 november 2009, 19:31:47
Welkom!

Auto ziet er goed uit!  :duim: :duim:
1.3 heeft trouwens minder moeite op de snelweg, maar ja als ik zo lees wat je gereden hebt, dan is dat wel logisch!

Matten-online heeft goeie matten en goeie pasvorm, die matten heb ik ook (met bordeau rood randje  :))

Wil ook wel foto's van de auto die je gehad hebt, zien.

You asked for it  ;)

1. Opel Astra 1.4 1993
Trage auto zonder stuurbekrachtiging, stuurde als een tank, wel in nette staat en emoties mee ivm 1e auto.


2. Saab 900 2.3 cabrio 1994
Nette cabrio, veel kap problemen helaas mee gehad. Rijdt als een trein dat wel.


3. Saab 9-3 2.0t 2000
Helaas was dit een afgetrapte bak, had er destijds minder kijk op


4. Citroën Xsara 1.6 2000
Goedkoop rijden op LPG, 1.6 stelde enigszins teleur


5. Saab 9-5 2.0t 2001
Prachtige wagen, stuurde fantastisch, toen weggedaan ivm kosten, 1500kilo, etc


6. Daihatsu Charade 1.3 1997
Slechte wagen, blok was kapot, was ook zo weer weg


7. Saab 9000 2.3T 1991
Ubersnelle auto, 235km top, 7,5 sec 0-100 etc.


8. Toyota Starlet 1.3 automaat 1993
Fijne betrouwbare automaat


9. Citroën Xantia 1.8 1995
Fijne comfortabele auto
Helaas geen foto bij de hand

10. Saab 9000 2.3T automaat 1995
Ubersnelle automaat, 230km top, 8,5 sec naar 100, etc.


11. Saab 900NG 2.0T cabriolet 1995
Heerlijke cabrio met Turbo, 185pk, ook 0-100 8,5sec, 230 als top. Vanaf hier ben ik in de kleinere auto gestapt. Niet om de grote auto's niet bevielen, maar is meer verantwoord voor die paar km wat ik maak.


12. Daihatsu Cuore 0.8 1994
Pittig ding, wel mee gelachen omdat die uitlaat lek was. Maakt een leuk geluidje.


13. Nissan Micra 1.0 1996
Nieuwste in de serie. Hier wil ik lang in gaan rijden.
Zie bovenstaande foto's

Red Racer

ten eerste welkom hier bij de fan club!
zie al dat de micra ook achter speakers in de hoedenplank heeft en een mooi zonnendak.

dan kijk ik de autogeschiedenis met saab,saab,saab, en dan op het laatst een mooi klein ielig karretje.

wat zijn de toekomst plannen na je mattenset?

Die saabs zijn Verrekt snel


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Larrs

Welkom onze website! :)

De punten die jij aangeeft over de Micra zijn ook de punten waarom je een Micra zou willen rijden. Goedkoop, zuinig in verbruik en onderhoud, heerlijk om lange kilometers mee te maken en stuurt lekker.

Je Micra ziet er ook nog eens goed uit.

Wel grappig dat je vaak geswitcht bent van een Zweed naar een Japanner en af en toe een andere. Maar je bent wel op tijd weer terug naar een kleine auto, vanwege de mogelijke kilometerheffing. :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

emiel

Aloha,

ook vanuit Borne heten we je welkom hier!

:duim: je micra ziet er goed uit, net als de saabs trouwens ;)

Groetjes,

Emiel & Andrea

MicraMuts

Vind de oudere saab mooier dan de nieuwere, maar ja dat is eigen smaak!

Een vriendin van mij heeft ook Cuore gereden, maar die dingen zijn alleen geschikt voor de stad  :) op de snelweg had ie veel dorst, verder wel leuke autootjes en erg ruim van binnen!

Je hebt trouwens wel veel auto's gehad ::)

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

nismo

Hoe oud ben je eigenlijk, aan die lijst met auto's te zien is dat lastig in te schatten :D

En kwa snelheidsverschil, tja als je eenmaal een tijdje in de micra rijdt is dat bijna over. Al weet ik wel wat het verschil is tussen 0-100 in 7.5 en 0-100 in 14 sec :D

Anti autostyle!!

Ronald

Citaat van: nismo op 19 november 2009, 15:08:49
Hoe oud ben je eigenlijk, aan die lijst met auto's te zien is dat lastig in te schatten :D
kijk in zn profiel zou ik zeggen ;)

:D

Taxloss

ook namens mij welkom natuurlijk
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

nismo

Helemaal niet aan gedacht Ronald :D

Anti autostyle!!

ThunderRobert

De matten van matten-online zijn binnen en ze zitten als gegoten!  :wave: