RVS Uitlaatsysteem

Gestart door micraSR, 08 maart 2018, 18:56:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

micraSR

Heren,

Ik heb al een aantal uitlaatsystemen geprobeerd waaronder gizfab en nismo einddemper met Middenpijp zonder demper Vanaf oem katalysator.

helaas vind ik dat gewoon te veel herrie maken zodra je op de snelweg 100/120 km/h rijd. Een vervelend eentonig geluid.

Liefst wil ik groter dan oem, om toch nog een "klein"beetje vermogen eruit te halen

Wie heeft ervaring met bepaalde systemen die geen op zijn Rotterdams gezegd pleuris herrie maken bij een constante hoge snelheid

Ik zie graag jullie adviezen O0

Leo

Ik zou zeggen plaats een middendemper in de uitlaatlijn.

De flow moet bij het spruitstuk zijn daar achter kan gerust een demper zitten.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

Motorfiets demper met db killer. Zonder middendemper.
Dingen heb je in 2 inch met schuif flens. Geluid is echt enorm relaxed.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

micraSR

Citaat van: Leo op 09 maart 2018, 19:08:46
Kwam deze toevallig tegen

http://gizfab.com/product/nissan-micra-k11-silenced-de-cat/

heb de originele kat er al onder zitten, nog steeds herrie.
Ik behoud de middenpijp met demper nu van gizfab en heb zojuist een fox demper besteld.
Even kijken hoe dat uitpakt :)

Kwarkieboy

X-force Varex einddemper er onder zetten.
Kost wel wat :D

Dit is een einddemper met een klep. Ik heb zelf zoiets van Raceland. Raceland maakt ze niet meer.
Mijn einddemper is best stil in dichte stand. Als ik hem open zet is het een lawaai pot.

Zie hier onder de einddemper met klep. Aan de rechterkant zit een gat, dat is de "gedempte" weg. Zet je de klep open is hij ongedempt :D


K11 '95
K11 Aztek '00


MikeyK11

Hier maar is op reageren. :mfc:

Zelf heb ik sinds zondag een Nismo einddemper onder mijn K11 zitten maar het geluid vind ik vrij mild, ik heb een Janspeed spruitstuk 4-2-1, met daar achter de kleine kat. middendemper oem nissan en de Nismo.
Als die koud is hoor je geen verschil, warm hoor je dat er een RVS uitlaat onder zit bromt wat meer maar geen last van een bromtoon bij 100, 120 of 130 km/h.
Sterker nog ik vind het te stil ook ik ga er dus mee experimenteren.
Micra k11 1.3 Super S
1996

micraSR

Citaat van: MikeyK11 op 13 november 2018, 22:23:50
Hier maar is op reageren. :mfc:

Zelf heb ik sinds zondag een Nismo einddemper onder mijn K11 zitten maar het geluid vind ik vrij mild, ik heb een Janspeed spruitstuk 4-2-1, met daar achter de kleine kat. middendemper oem nissan en de Nismo.
Als die koud is hoor je geen verschil, warm hoor je dat er een RVS uitlaat onder zit bromt wat meer maar geen last van een bromtoon bij 100, 120 of 130 km/h.
Sterker nog ik vind het te stil ook ik ga er dus mee experimenteren.


katvervanger doet al een hoop wonderen.
Gizfab verkoopt ze ;)

Kwarkieboy

Als je er een kat vervanger tussen zet heb je veel meer lawaai.
Die dingen dempen als een gek

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

MikeyK11

Citaat van: Kwarkieboy op 17 januari 2019, 00:13:02
Als je er een kat vervanger tussen zet heb je veel meer lawaai.
Die dingen dempen als een gek

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk



Klopt, ik heb er nu een kat vervanger tussen zitten en het geheel maakt idd meer lawaai.
En hoewel het meer geluid (lawaai) maakt is het nog steeds niet storend, tot 3500 rpm goed hoorbaar maar rij je op de snelweg tussen de 100 en 130 km/h en of harder :politie: hoor je de uitlaat vele malen minder tot je het gaskabeltje strak aan trekt dan hoor je het gebrul weer lekker. :mfc:

Bij mij zit er nog wel een middendemper onder dit maakt uiteraard ook wel uit.
Ik vind het wel leuk klinken, het is ook niet mijn daily daar heb ik de Volvo voor.

Micra k11 1.3 Super S
1996

jvdbosch1980

Standaard cat en demper ..einddemper een Remus ...hoor ik alleen als ik t gas open trek...met open air filter ... snelweg is t rustig...normaal met elkaar praten.. tenzij je t gas op gaat...

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk


Jandeman

Citaat van: jvdbosch1980 op 04 oktober 2020, 22:33:33Standaard cat en demper ..einddemper een Remus ...hoor ik alleen als ik t gas open trek...met open air filter ... snelweg is t rustig...normaal met elkaar praten.. tenzij je t gas op gaat...

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk
Verandert inmiddels.. janspeed 2de cat en een Remus ....mooi rustig.. tenzij op t had gaat ...100 120 nog met elkaar te praten normaal


Verstuurd vanaf mijn BV6300Pro met Tapatalk