M'n K11 en ik, even voorstellen.

Gestart door StevenX, 25 december 2021, 20:51:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StevenX

Hoi allemaal, Even voorstellen. Mijn naam is Steven, ik woon in het uiterste noord- westen van het land en ben een groot fan van deze auto's. Inmiddels mijn tweede K11. Deze heb ik twee jaar. Toen ik 'm kocht voor weinig ontbrak het hele achterinterieur: bank, hoedenplank etc. Gelukkig zit er een sloperij hier om de hoek en kon ik alles makkelijk vinden, wel een andere kleur achterbank maar dat staat ook wel apart. Verder waren de voorspatborden verrot bij de onderhoeken, bekend verschijnsel, en zat er een achterklep op met een andere kleur. Dit is ook allemaal vervangen. Dan nog de expansietank en de kachelweerstand vervangen (inmiddels op voorraad, altijd handig). Technisch verder perfect, 140k.km op de teller. Ik heb nog een old-timer waar ik veel aan sleutel van een ander merk. De Nissan heb ik tot nu toe gezien als dagelijkse auto maar dat begint te veranderen, ook wanneer ik zo door dit forum blader.

Ook nog een vraag: voor mijn vrouw zoek ik er ook één maar die wil automaat. Waar moet ik dan op letten ? is de n-cvt bak de enige optie ? Groeten, Steven

Marcant

Welkom op het forum!

Ik kan je geen advies geven over dingen waarop je moet letten.

Wel kan ik suggereren om eens te kijken naar een automaat k10 . Staan er wel wat te koop online en zijn mijns inziens geweldige autootjes.
'91 1.2 K10 Super S

StevenX

Dank je! Dat zijn inderdaad ook mooie autotjes. Hoe voeg ik hier een foto toe ?
Groet, Steven

StevenX


.maarten

K11's zijn alleen geleverd met CVT's. De koppeling van de 93-00 modellen is een poederkoppeling die werkt met koolborstels. Die slijten nog wel eens. Daarom moet je bij die modellen goed opletten of dat nog soepel werkt. De 00-02 modellen gebruiken een andere CVT bak met een gewone vloeistofkoppeling.

Verder zijn er niet echt andere bijzonderheden aan de automaatbakken. Al kan het meestal geen kwaad om even een keer de bakolie te verversen.

StevenX

ok, dank je. Dat is duidelijk. Ik had iets teveel indianen verhalen gehoord maar valt mee in praktijk zo te horen.

.maarten

Yep. AL is het inmiddels wel oud en sommige onderdelen zijn slecht of niet meer nieuw te verkrijgen. Bv die koolborstels zijn niet meer nieuw te krijgen. Al kan een dynamo/startmotorrevisie bedrijf meestal wel wat hierin betekenen en het alsnog fixen (voor ook nog eens een fractie van wat de onderdelen vroeger bij Nissan moesten kosten)

Scheelt ook wel dat zo'n cvt bak vrij weinig kost op de sloop