Micra k10 Super S (1991)

Gestart door Marcant, 03 juni 2021, 21:43:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcant

Hoi allemaal,

Een week of 2 geleden heb ik mij al voorgesteld op het forum. Inmiddels ben ik alweer zo'n 250 kilometer eigenaar van een k10, uitvoering Super S, uit 1991.

Hij is van een oud-forumlid geweest, heeft er nog niet zo veel kilometers op zitten, en rijdt fantastisch!

Op een paar plekjes na ziet hij er nog piekfijn uit. Ik wil die plekjes eerst wat opknappen voordat ik de auto ga wassen, kleien, waxen etc, want later deze maand doe ik mee aan een heuse oldtimer-tour.
[img width=600 height=338]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210603
'91 1.2 K10 Super S

.maarten

Welkom! Die ziet er nog strak uit!

Die plek onder het raam is vervelend omdat daar eigenlijk het raam voor eruit moet. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van roest weg schuren, plamuur, primer, kleur, lak.  Met natuurlijk tussentijds wat schuurwerk ed.

Je kunt oefenen op oud plaatwerk/bumpers want goed en netjes spuiten is niet makkelijk.

Marcant

Thanks Maarten! No way dat ik met mijn twee linkerhanden het raam eruit ga halen haha, maar ik houd je tips in gedachten.

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

'91 1.2 K10 Super S

Marcant

#3
Tijd voor een updateje.

Inmiddels heb ik wat uiterlijke lakschades en roestplekjes hersteld en de auto gepoetst. Helaas komt de roest onder het raam weer tevoorschijn, en na plusminus 3x wassen in de box zitten de schwirs er ook weer op :(.

Inmiddels heb ik er bijna 3000 zuinige kilometers mee gereden met een grote glimlach. Nog geen seconde spijt gehad!
'91 1.2 K10 Super S

.maarten

Ik ken de K10 niet zo heel goed maar bij de meeste autos zit de luchtinlaat voor de cabine onder de parafan plaat. Daar een keer goed schoonmaken. En dan eigenlijk ook even de kachelmotor eruit halen en die even buiten de auto op 12v aansluiten en kijken hoe die klinkt. Kans is aanwezig dat de lagers ervan slecht zijn.

Zo'n K&n inlegfilter is herbruikbaar en dat scheelt op de langere termijn. Veel winst op brandstofverbruik/vermogen ga je er niet mee halen.

Marcant

Citaat van: .maarten op 20 september 2021, 10:57:42
Ik ken de K10 niet zo heel goed maar bij de meeste autos zit de luchtinlaat voor de cabine onder de parafan plaat. Daar een keer goed schoonmaken. En dan eigenlijk ook even de kachelmotor eruit halen en die even buiten de auto op 12v aansluiten en kijken hoe die klinkt. Kans is aanwezig dat de lagers ervan slecht zijn.

Zo'n K&n inlegfilter is herbruikbaar en dat scheelt op de langere termijn. Veel winst op brandstofverbruik/vermogen ga je er niet mee halen.
Thanks weer voor je advies Maarten! Ik ga volgende weekend eens speuren. Ook een repair manual gevonden dus wie weet
'91 1.2 K10 Super S