Van 1.0 naar 1.4

Gestart door Asilkom, 31 mei 2021, 00:36:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Asilkom

Beste leden,
Heb heel erg veel informatie gezocht over dit swap. En iedereen heeft een mening over ..
Nu uiteindelijk heb besloten om toch andere motor in te gaan lepelen in verband met motor schade . Wil ik wel eerst weten wat ik exact moet gaan voorbereiden om de swap foute/koste/ moeite loos te kunnen verklaren.
1-ecu... ik weet wel dat ik met me huidige ecu de motor kan laten draaien. Maar het beste is toch de originele 1.4 plaatsen. Nou is het niet handiger als ik mijn huidige ecu laten chiptuning?

2- huidige v-bak. Houden?? Het meeste gaven aan dat met snelweg km's niet handig omdat ie dan hoge toeren gaan draaien.??!
Hoe zit het dan met de vliegwiel? 1.4 of 1.0 vliegwiel huiden ? Voor een betere gaspedL reactie ??!

3-wat voor koppeling moet dan monteren van 1.0, 1.3 of 1.4? Welke is het sterkste ?

4- ik ga de inlaat van de 1.0 op de 1.4 overzetten ivm gas injectoren . Ik wil blijven op lpg kunnen rijden.

5- zijn er andere punten die ik moet aan denken ?

Ik hoor het graag wat jullie ervaring/adviezen hier over zijn.

.maarten

1. Er zijn heel weinig bedrijven die de coilpack ecu kunnen tunen daarom zou ik gewoon de 1.4 ecu, ring om het contactslot en de chip in de sleutel nemen. Dan heb je ook geen probleem met de startonderbreker.
2. 1.0 vliegwiel is lichter en als je die toch hebt liggen zou ik die plaatsen. 1.0 bak is inderdaad korter en draait meer toeren op de snelweg. Maar is wel sneller in acceleratie. Als het je gaat om zuinig rijden dan zou ik voor de 1.4 bak gaan. 1.0 bak is wel goedkoper omdat je die al hebt liggen.
3. 1.0 en 1.4 hebben dezelfde koppeling.
4. Wel even een nieuwe pakking plaatsen maar verder kan dat gewoon. 1.0 en 1.4 gebruiken dezelfde inlaat en sensoren/injectoren.
5. Vervang ook meteen de krukaskeerring, aandrijfas keerringen en als je het het waard vind de distributie ketting met de spanners. Verder stelt het allemaal niet veel voor. Zorg er wel voor dat je alle vloeistoffen hebt liggen. En plaats dan ook meteen even een nieuw brandstoffiltertje. En check alle vacuumleidingen even. En maak de pcv klep meteen even schoon of vervang hem.

Ik ga ervanuit dat je nu een coilpack 1.0 hebt? (2000-2002 model)