Verbrande klep.. en nu??!!

Gestart door Asilkom, 19 maart 2021, 21:04:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Asilkom

Beste leden,

Ik heb een micro uit 2002 met 1.0 motor op LPG.
En I love it .. de ding heeft me echt in hele slechte tijden geholpen .. kwa weinig kosten maar ook vertrouwbaarheid .
Nu helaas al paar weken is te merken dat cilinder 1 niet mee doet . Mm lampje brand uitgelezen ontsteking cil 1.
Nou bougies vervangen .. bobine .. niks helpt .. en volgens mij heeft weinig compr.

Ik twijfel op dit moment om het te fixen .. of misschien sloop. Maar toch .. wil ik even over nadenken of het misschien voor een goeie prijs de ding beter maken .

Wat zouden jullie mij adviseren??

Meer vermogen vanaf halen is altijd goed .. maar moet niet veel gek gaan worden.
Ik heb hier en daar wat info gezocht maar niks 100% gevonden.

Is het mogelijk om een 1.4 motor in te laten bouwen met behoud van de versnellingsbak, inlaat spruitstuk (in verband met lpg injectoren) en het ecu houden?

Graag verwacht ik jullie adviezen.




.maarten

Ik zou eerst beginnen met een compressie meting om iets meer zekerheid te hebben.

Verder zou je inderdaad een 1.4 kunnen plaatsen. Al raad ik wel aan om ook meteen de 1.4 bak erbij te monteren. Die is langer. Met de 1.0 bak maak je wat meer toeren en is de acceleratie wel veel beter. Maar het verbruik weer hoger.  En de 1.4 ecu incl transponderring om het stuur en nats chip uit sleutel zou ik er ook bij willen dan. Er zit namelijk wel wat verschil in de mapping tussen de 1.0 en de 1.4. Het kan wel zijn dat de LPG opnieuw afgesteld moet worden na zo'n motorwissel.

Een motorwissel van 1.0 naar 1.0 is niet bijzonder. Dat is in dag prima te doen. Als je een beetje zoekt dan kun je een gebruikt blok vinden voor een 150-200 euro.


Asilkom

Bedankt voor de reactie .
Zoals ik het heb aangegeven dat ik hier en daar informatie heb gezocht erover ..
Ik weet er nog niks zeker maar het blijkt dat de versnellingsbak van na 2000 zijn langer uitgevoerd .en die passen op een 1.4 motor. De inlaat ook en de andere sensoren .. dus met andere woorden .. kale 1.4i is zo te plaatsen in een 1.0 ruimte met hetzelfde ecu, kabelboom en bak.
Maar is dat zeker ?

.maarten

Klopt. Maar de 1.0 bakken zijn korter dan de 1.4 bak.

Het past allemaal ja en het gaat ook wel werken. Misschien moet je het lpg gedeelte wel even opnieuw afstellen maar verder kun je een 1.0 gewoon door een 1.4 wisselen.

Asilkom

Zal het veel schelen ?
Als er ook de bak van 1.4 wissel betekent ook natuurlijk de Assen .. naaf en ga maar zo door .. beter maar andere auto kopen want kwa kosten word het alleen maar duurder

.maarten

Assen en naven zijn hetzelfde bij de coilpack 1.0/1.4
En ja het scheelt nogal.

Als het goedkoop moet dan zou ik gewoon een andere 1.0 erin hangen.

jop

voor een motor wissel moet je vbak toch los, of je er nou een 1.0 vbak of 1.4 aan hangt maakt geen fluit uit als je kijkt naar arbeid.

slim is op ook meteen de koppelingsplaat/drukgroep mee te nemen.

Asilkom

Volgens mij zijn de Assen wel verschillend hoor. De 1.0 versie zijn kleiner dan de 1.4. En dan heb ik het over vanuit de bak Assen . De naven zijn idd hetzelfde .

Ik wou ook gelijk een 1.0l inhangen en klaar is Kees. Maar omdat ik graag iets meer vermogen graag wil hebben en het is nu de kans. Dacht ik maar hier te vragen of het mogelijk is. Ik kan op dit moment een 1.4 micra kopen voor 150€ maar das andere versie . Het is met een bobine bougiekabels motor . En de mijne heeft elke cil eigen bobine .. is het lastiger om het te swappen naar de oude type ? Of zoek ik juist problemen?

Natuurlijk als ik het wissel gaat doen dan maar nieuwe koppelingsplaten plaatsen.

.maarten

Ja dat is veel werk. Ecu en kabelboom zijn ook anders. Er is maar 1 1.4 en dat is die met losse bobines. De andere is een 1.3 met een verdeler.

De oude pre facelift 1.0 heeft alleen maar dunnere Assen.

Asilkom

Meen je niet? Dus de andere micra k11 1.4 met 1 bobines zijn gewoon 1.3?  ??? ???

.maarten

Ja die 1.4's met bougiekabels zijn gewoon 1.3's