powerfilters

Gestart door roy dijkstra, 14 september 2020, 13:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roy dijkstra

goeiedag

ik had een vraag
ik wil een powerfilter op mijn micra 1.4 zetten is dit mogelijk
of moet ik de katalysator uit laten boren want dat zegt mijn broer
ik denk zelf dat dat niet hoeft met de mijn micra k11 facelift

mvg Roy dijkstra :) :zoeken:

Damian

De katalysators uitboren heb ik zelf nog nooit van gehoord, en dit zelf ook niet gedaan. Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Je kan ze echter wel beide delete incombinatie met een andere einddemper en het laten afstellen door Jeroen en marco dan win je behoorlijk wat vermogen

roy dijkstra

ik wil hem eigenlijks een beetje tussen de 82 en de 90 pk houden want in de loop der jaren is dat aanzienlijk minder geworden dat heb ik de laatste tijd wel vernomen aan het blok het enigste wil ik een powerfilter onder de kap hebben maar heb nog de standaard uitlaat er onder en die wil ik er ook graag er onderhouden

Dino

Je kan gewoon een ander filtertje erop schroeven dat heb niks met je katalysatoren te maken.

Marco330

Citaat van: Damian op 14 september 2020, 14:15:46
De katalysators uitboren heb ik zelf nog nooit van gehoord, en dit zelf ook niet gedaan. Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Je kan ze echter wel beide delete incombinatie met een andere einddemper en het laten afstellen door Jeroen en marco dan win je behoorlijk wat vermogen

Afstellen van een 1.4 (en 1.0 van die jaren) is niet mogelijk. Deze ECU's draaien op OBD2. Dit is zo beveiligd dat aanpassen hiervan niet mogelijk is. De ECU's van de eerdere modellen (1.3 en 1.0) draaien op OBD1, en daar is meer aan te verstellen...

Damian

Citaat van: Marco330 op 14 september 2020, 19:14:50
Citaat van: Damian op 14 september 2020, 14:15:46
De katalysators uitboren heb ik zelf nog nooit van gehoord, en dit zelf ook niet gedaan. Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Je kan ze echter wel beide delete incombinatie met een andere einddemper en het laten afstellen door Jeroen en marco dan win je behoorlijk wat vermogen

Aha weer wat geleerd

Afstellen van een 1.4 (en 1.0 van die jaren) is niet mogelijk. Deze ECU's draaien op OBD2. Dit is zo beveiligd dat aanpassen hiervan niet mogelijk is. De ECU's van de eerdere modellen (1.3 en 1.0) draaien op OBD1, en daar is meer aan te verstellen...