Goedemiddag allemaal

Gestart door drentie, 29 juni 2020, 18:01:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drentie

Bedankt dat ik met mijn micra bij de fanclub mag. Ik weet ff niet hoe ik mijn Micra foto's kan uploaden trouwens. Help  :-\

.maarten

#1
Welkom! Je kunt ze uploaden naar imgur.
https://www.imgur.com
Klik op nieuw post en dan voer je de afbeelding in.
Daarna rechtermuisknop op de afbeelding en dan adres van afbeelding kopieren.
Dat adres plak je hier op het forum tussen [ img] en [/ img] (zonder spaties)
Bv [ img]http://adres van plaatje[/ img]

drentie



Nou dat is hem dan, mijn Micra K11 1.4.

Ik heb een zwarte voor weinig gekocht, maar de to-do waslijst werd al gauw erg lang.
Daarom voor nog minder een donor er bij gehaald, en nu zijn alle deficiencies opgelost.
Hij heeft er alleen wat kekke kleuren aan over gehouden.

Nu dan, de bedoeling is om met mijn zoon en schoonzoon een beetje te sleutelen, enige kennis hebben we wel. Maar ik kom voor wat adviezen toch steeds bij dit forum terecht.
Zoals al een paar hebben geprobeerd sommige waarschijnlijk meer succesvol als anderen, willen we het 1.4 blokje swappen naar een SR20DE. Wie heeft enige ervaring? Ik wil eigenlijk wel dat hij RDW technisch wordt gekeurd, zodat we er natuurlijk gewoon de openbare weg op kunnen.

drentie

en bedankt Maarten voor de hulp.

drentie

#4


Ha poging 3

.maarten

Sr20 op kenteken kun je beter vergeten met een 1.4. Je zit namelijk aan een individuele keuring omdat ie van na 97 is. En dat is duur. Zeg maar heel duur. Verder kan het natuurlijk wel. Het is wel veel werk. Custom motorsteunen, bedrading, aandrijfassen, schakelstangen, rad. Om maar even een paar dingen te noemen.


drentie

Ik begrijp dat het ingrijpend werk is, maar volgens DirkNissan viel het wel mee met de keuring, of ligt dat dan alleen maar aan het bouwjaar? En wat als ik 1st naar een GA16DE ga, om een jaar later naar een SR20DE te gaan? dan blijf ik 2 keer binnen de 20% vermogenstoename.


.maarten

Dan veranderd je motorcode en moet je alsnog herkeuren.
Ligt inderdaad aan het bouwjaar.

drentie

Ik begrijp uit het RDW verhaal dat binnen 20% toename er geen keuring is. Natuurlijk wel een kentekenwijziging mbt motorcode. Sorry ben ook geen expert in de regelgeving

.maarten

Klopt binnen de 20% vermogenstoename is er geen extra keuring. Maar niet met een andere motorcode.

Zie ook: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/wijzigen-of-restaureren/restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig

Vooral het stukje:
Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

Het gaat om de wijziging van:

- de motorcode of het motortype;
- het aantal cilinders;
- de cilinderinhoud;
- de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
- het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
- het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.

drentie

mmm en voor 97 is dit allemaal niet het geval?

zwolly

#11
Denk je u echt dat de wouten bij een evt staande houding het id gaten hebben dat jij er een ander blok in hebt liggen, een 4 cilinder op kenteken, een 4 cilinder onder de klep, prima toch, niets zeggen, die 20% regel..pff , heb jaren een gechipte  Volvo S60 D5 met handbak gereden, ding had meer dan 200Pk en een flink hoger koppel , origineel moest het 163pk zijn en meen 380nm koppel (bouwjaar 2004), mijne zat echt wel fors over die 20% vermogens-stijging heen , geen haan die er ooit naar kraaide, deze S60 rijdt vandaag de dag nog steeds rond...wat was dat een heerlijke echte rijdersauto.. de 250km/h tikte die moeiteloos aan , had zelfs 'gas' over dan.. lekker piitig voor een 5 cilinder dieseltje en oerdegelijk en zeer duurzaam, altijd gemiddeld 1 liter diesel op 16 km, hoe maf ik er ook mee deed of hoe hard ik er meer reed, maakte geen verschil ;D
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Bij een staande houding niet. Maar als je een ongeluk veroorzaakt kan er wel een onderzoek komen en dan kan een verzekeraar wel besluiten om niet uit te keren.

jop

kortom je rijd onverzekerd rond, is exact hetzelfde als met een motorrijbewijs A2 op een motor gaan zitten die meer dan 35kw heeft.