nieuw project?

Gestart door jop, 09 juni 2020, 10:05:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jop

Hi Allen,

ik zit al een tijdje te denken om een nieuw project te starten met een GA16 of SR20
kunnen jullie me helpen?
er zijn een paar dingen die ik nog helder wil hebben zoals:

GA16 is daar nog wat uit te trekken qua PK's?
hoe zit het met benodigde modificaties? ik zie dat er het een en ander aangepast moet worden qua motorsteun.
aandrijf assen?

SR20 welke bak ? aandrijfassen?
motorsteunen zullen wel op maat gemaakt moeten worden?
welke motor zou het beste zijn?

.maarten

Ga16 is het makkelijkste want daar hoef je maar 1 chassisrails en motorsteun voor aan te passen. Je kunt dan de K11 bak en assen gebruiken. Ga16 is ook goed geschikt voor een turbo.

Sr20 is meer werk omdat je dan bijna alles custom moet maken.


jop

hoeveel pk's is er uit een ga16 te trekken (non turbo)
ik lees dat die dingen rond de 100pk zitten, ik ben opzoek naar 125-150

.maarten

Eu ga16 zit stock ergens tussen de 90-100.
US GA16 zit stock rond de 110-120.
Gooi er een ander uitlaatspruitstuk op en je wint nog weer wat PK. Gok op een PK of 5.
Andere mods zoals nokken enzo geven ook wel wat winst. Maar prijzig.

Ik heb nog een carb set liggen voor een Ga16. Dan zit je rond de 140PK

richardwbb

Heb je ook een budget wens?

Jeroen330

De karakteristieken worden met GA16 of SR20 heel anders.

Met de GA16 gebruik je een Micra versnellingsbak. Bij de SR20 pak je de SR bak.
Dit is al een groot verschil.

GA16: 1.3 bak en aandrijfassen, 1.3 baksteun (ook achter), micra motordrager, custom kantelsteun voorop. Motorsteun bijrijderskant iets uitbuigen of een meer stevig concept lassen. Voor de waterpomp moet je een hap uit je kokerbalk halen/lassen, anders past het niet. Krukaspoulie moet 2 baans zijn ipv 3, anders past het niet.  Motor kabelboom GA16 pakken samen met GA16 ECU en die goed aansluiten op de 1.3 kabelboom.


SR20:
Motor + bak SR20. Aandrijfassen wisselen en 1 stuk op maat laten maken (AUB geen aandrijfassen lassen maar gewoon een hele nieuwe laten maken!). Fusees op maat laten maken met andere lagers is de sterkste oplossing. Sommige hebben ook de sunny/100nx naaf gebruikt en deze afgedraaid tot hij in een Micra wiellager past. Deze versie is in mijn ogen minder. Koeling aanpassen want de SR20 heeft een grotere radiateur natuurlijk. Deze moet je netjes wegwerken.

kabelboom is hetzelfde verhaal als GA16.

Al met al een hoop werk.
Ik heb nu de SR20 Micra van Divalo staan welke ik deze zomer uit elkaar haal. Wellicht ga ik op basis van dat concept fusees en aandrijfassen laten maken zodat ik complete swap sets kan verkopen. dan ben je qua aandrijving al compleet...

jop

bedankt voor de info jeroen,

had inderdaad in het topic van thieme al het een en ander gelezen over de ruimte voor een GA16.

ik neem aan dat een SR20 ook wat modificaties moet ondergaan om te passen in de motorruimte.

ik was niet vanplan hier alla minuut mee te gaan starten maar ik ben een beetje aan het inlezen en informatie aan het verzamelen.


Jeroen330

Citaat van: jop op 11 juni 2020, 12:41:08
ik neem aan dat een SR20 ook wat modificaties moet ondergaan om te passen in de motorruimte.


Aan de motor zelf niet.. aandrijfassen en fusees