K11 automaat

Gestart door j3d, 03 juni 2020, 18:48:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

j3d

Beste forum leden,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Ik heb een k11 staan 1.3 met een automaat bak, zo'n heerlijke auto om in te rijden.
Alleen sindskort als je weg rijdt dan maakt die een klakend geluid.
In eerste instantie dacht ik meteen de lagers, want klonk wel knarsend. Ik heb hem toen aan beide zijdes opgetild en gevoeld aan de wielen maar het zijn niet de lagers.
Ook heb ik de olie weer afgetopt, deze was een beetje aan de lage kant, maar toch dat geluid.

Het gaat echt om de eerste meters met optrekken, daarna als je gewoon rijdt hoor je het niet meer.... Dit zowel vooruit als achteruit.

Heeft iemand misschien hier ervaring mee?
Zelf dacht ik misschien dat de uiteinde van de as (wat in de bak zit met dat klemmetje) dat dat misschien gebroken kon zijn.

Moet nog gaan kijken hierna maar het is de auto van mijn zusje en die rijd er dagelijks in.... Dus wilde kijken of ik eerst wat meer info/ervaringen kon bekijken voordat ik hem uit elkaar ga trekken.

Iemand ideeën?

jop

heb je het geluid ook alsje bijvoorbeeld stuurt naar links of rechts tijdens het rijden?

j3d

Nee tijden het rijden is alles normaal, is echt alleen de eerste paar meter met optrekken

.maarten

Zet ze hem weg op de handrem?

j3d

Toen die auto van mij nog was zette ik hem alleen op de parkeerstand weg, geloof wel dat zij de handrem erbij gebruikt....

Maar wat heeft de handrem ermee te maken? Die zit juist op de achterwielen....

.maarten

De handrem kan blijven hangen waardoor ie bij het wegrijden nog vast zit en na een paar meter los schiet

richardwbb

Is het geluid zorgwekkend? Ik las je bericht en wilde ten eerste weten of het niet je motorblok of bak zijn. De rest kan anwb zijn of minder ernstig, de eerste twee zijn wel iets om zorgen over te maken.