Probleem startblokkering

Gestart door Sepzz, 02 maart 2020, 17:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sepzz

Beste lezer,

Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar van een Micra 1.3 uit 1999. Het idee is om deze om te bouwen tot rally wagen om van de zomer lekker mee door het bos te crossen.

Bij aankoop kwamem de papieren en framenumers overeen, echter ontbraken de sleutels. Dit was voor mij bij aanschaf geen probleem omdat de auto niet op de weg gebruikt gaat worden en ik toch een start schakelaar wou maken. Bij thuiskomst kwam ik er achter dat micra's niet zo makkelijk te kraken zijn door het NATS systeem. Van wat ik las hierover begreep ik dat ik de sleutel, de ignition barrel transponder sensor(zijnde het zwarte kastje met ring bij het contact slot), de immobiliser control unit (zwart doosje achter de kachel) en de boordcomputer zou moeten vervangen.

Nu ben ik gaan wroeten in het dashboard maar ik kan de immobiloser control unit nergens vinden en vraag me af of er geen mogelijkheid is om hem lopend te krijgen zonder al deze onderdelen te moeten aanschaffen.

Wie kan mij helpen?!

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk


.maarten

Voor een eerste facelift heb je genoeg aan de ecu, chip in de sleutel en de transponder ring.

Je kunt ook de kabelboom en ecu van een non nats k11 erin prutsen. (Geleverd tussen 92-95 en zelfs dan is het soms even zoeken)

In theorie kun je ook een nieuwe sleutelchip inleren maar dit moet met speciale software. De dealer zou dit ook moeten kunnen.