Damians micra k11 pre facelift

Gestart door Damian, 24 december 2019, 11:38:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Damian

Hoi allemaal ik ben Damian en sinds dit weekend eigenaar van een micra k11 pre facelift uit 1996 1.3. Ik mag er nog even niet inrijden maar naar veel lezen en leren van djt forum heb ik vast besloten de micra al in huis gehaald

.maarten

Welkom!

Heb je er nog plannen mee? En misschien wat foto's?

MikeyK11

Welkom!

Ben benieuwd net als Maarten zegt foto's en plannen?
Micra k11 1.3 Super S
1996

Damian

Foto's zou ik zo even maken die heb ik nog niet. Plannen coilovers ramen blenderen, andere set velge, uitlaatspruitstuk/turbo, uitlaat systeem. Mischien leuk om te vertellen erbij dat ik zelf in omgeving Maas en Waal en Tiel rond rijd

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Jandeman

Welkom op t forum

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


richardwbb

Hoi en welkom. Als je maar weet dat ramen blinderen niet is toegestaan maar wordt gedoogd. Dit onder bepaalde voorwaarden. Vergeet daarbij niet te achterhalen wat de standaard tint is (als je die hebt) op te tellen.

Jandeman

Citaat van: richardwbb op 27 december 2019, 19:52:43
Hoi en welkom. Als je maar weet dat ramen blinderen niet is toegestaan maar wordt gedoogd. Dit onder bepaalde voorwaarden. Vergeet daarbij niet te achterhalen wat de standaard tint is (als je die hebt) op te tellen.
Blinderen mag...achter zij en achterraam...voorkant.. zoveel procent ivm licht door latend heid anders doet meneer agent moeilijk

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


richardwbb

Nee blinderen is verboden. Gedoogregels zijn mij bekend. Wees wel bereid voor 0,1 procent geneuzel en dat aan de juiste kant van 0,1 procent mogelijk is maar een tintman dan wel handig is. Verder zijn er safe bets maar dan zit je nog in het spectrum, gedoogd en dan moet je vriendelijke bakkes aan de agent het verschil maken, komt heel precies of ander tint die er wel toedoet maar op een 'dit plaats ik graag even op het forum' foto wat vlets wordt. Daarentegen wel goed merkbaar verschil met donkere weg en best wat laag afgestelede h4 lampen uit de ouwe troep tijd met tegenliggers met net zo bagger licht

Jandeman


.maarten

Citaat van: richardwbb op 27 december 2019, 22:42:47
Nee blinderen is verboden. Gedoogregels zijn mij bekend. Wees wel bereid voor 0,1 procent geneuzel en dat aan de juiste kant van 0,1 procent mogelijk is maar een tintman dan wel handig is. Verder zijn er safe bets maar dan zit je nog in het spectrum, gedoogd en dan moet je vriendelijke bakkes aan de agent het verschil maken, komt heel precies of ander tint die er wel toedoet maar op een 'dit plaats ik graag even op het forum' foto wat vlets wordt. Daarentegen wel goed merkbaar verschil met donkere weg en best wat laag afgestelede h4 lampen uit de ouwe troep tijd met tegenliggers met net zo bagger licht

Je mag je ramen gewoon blinderen. Voorraam en voorste zijramen moeten minimaal 55% doorlaten als de politie gaat meten. Affabriek moet de voorruit 75% doorlaten en de voorste zijruiten 70% (anders geen goedkeuring).

Let wel op dat dit de totale lichtdoorlatendheid is. Meeste autoramen hebben al een tint erin zitten en hier moet je dus wel rekening mee houden. Je kunt dus niet zomaar een 45% tint folie pakken en verwachten dat je dan nog 55% over houd.

richardwbb

Dertig procent op basis van een tintman wordt zondermeer geaccepteerd. Heb je twintig procent blindering je in je ruit zitten en plakt 30% dan is de vraag of je 0,499 procent zit of 0,501 procent het geval geen of wel boete. Wat 50,0 procent, ik heb geen idee. Ik heb dit wel van meerdere agenten.

30 procent is overigens wat zij willen toelaten.

Alles boven de 30 procent moet onder de (kennelijk) 50 procent zijn. Alles daartussen kan variabele discussie geven met een diender, al dan niet door de wol geverfd of net van de academie. Daar zit een welles nietes welke je naar gelang van de afmeting van het aldienst doend dorp zou moeten mijden. Amsterdam Amstelland politie zit wat dicht op vijftig procent. Bopo piept op 31 en probeert je uit bij gebrek aan beter.

Tinten van ramen is niet toegestaan, hier bestaat een gedoogbeleid voor. Gedoogbeleid betekent dat je bij twijfel wordt aangehouden. Al dan niet van het niveau van de al dan niet kersverse tweestreper helpt echt tegen met mag ik doorrijden.

Maak een keus van wat mag en gedoogd gaat worden of be on de safe side. Tintman is safe side, probeer maar eentje te vinden die je vertelt hoe of wat.

Poilitie gebruikt tintman.

Helaas is wel bij enige tint opgegeven door Nissan, succes met zoeken dikke tint, milde tint goed haalbaar!

.maarten

Tinten mag gewoon. Ze mogen je aanhouden als ze het vermoeden hebben dat het niet goed is. Net als dat ze je aan mogen houden als ze het vermoeden hebben dat je dronken achter het stuur zit.

Er wordt niks aan gedoogd. De lichtdoorlatendheid moet minimaal 55% zijn.
Zie de link die al is gepost:
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/autoruiten-blinderen/

En Artikel 5.2.42 van de regeling voertuigen.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2016-03-02

Een agent kan hoog springen of laag springen zolang je een lichtdoorlatendheid hebt van minimaal 55% kan hij je zolang je je gewoon normaal gedraagt niks maken.

Dino

#13
Welkom, ik ben benieuwd naar de foto's!

Marco330

Ik heb nog een turbokit en schroefset te koop...