Vraag over 1.6.motorsteunen

Gestart door MicraboyRJ, 11 december 2019, 16:18:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MicraboyRJ

Ik heb motorsteunen nodig voor motor ombouw van nissan micra met motor 100nx 1.6 e e2  hiervoor zijn dus speciale motorsteunen voor deze aanpassing weet iemand toevallig waar je dat eventueel kan krygen? Mvg, Radjinio

Kwarkieboy

Er zijn geen kant en klare motorsteunen te koop. Deze zou je zelf op de juiste plak moeten lassen.
Wat wel kan is de 1.3 versnellingsbak gebruiken.
Dat scheelde een hele hoop. 

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

.maarten

Volgens mij was het genoeg om een stukje in het chassis te zagen en de 1.6 motorsteun aan de passagierskant te lassen. En dan de k11 versnellingsbak en Assen gebruiken.

richardwbb

Citaat van: .maarten op 11 december 2019, 17:07:05
Volgens mij was het genoeg om een stukje in het chassis te zagen en de 1.6 motorsteun aan de passagierskant te lassen. En dan de k11 versnellingsbak en Assen gebruiken.

Klopt en het kan nog beter maar ik ben glad vergeten waar ik dit heb gelezen. Mijn euvel is momenteel dat de motor er scheef inhangt. Ik liet dit lassen want lassen kan ik niet en de lasser gaf aan dat hij niet zeker wist waar de steun moest komen. Het lijkt mij goed mogelijk dat dit kul is geweest maar de omstandigheden waren verre van optimaal.

Verder zal je wat uitlaatbocht moeten verzamelen, in mijn geval Opel en de motordraadboom en de draadboom van de Micra zelf komt niet helemaal overeen maar de rest is plug and play. Hoewel het originele luchtfilter niet gaat passen zonder te zagen in een plaats waar de RDW moeite voor heeft. Ik heb een foto van de uitlaat zo even niet voor handen.

Verder moet je bepalen of je de stuurbekrachtiging wilt behouden of niet. Behouden kan maar dan zaag je zoveel weg ik weet niet hoe dat moet met het oog op RDW. Ik heb alleen een foto van laswerk van een ervaren lasser die zei dat dit zo goed was dus dat neem ik maar even aan.

Van de motorsteun heb ik nu geen goede foto maar wel deze


Dat is met ruimte voor de pomp. Die zit er alleen niet meer op kan apk geneuzel opleveren maar op hun website staat dat het onder voorwaarden toegestaan is en lang verhaal met keurmeester etcetera maar ik heb apk. Verder is een andere bevriende lasser langsgekomen die het aanpaste zodat de pomp er op kon (zo is het op de foto) ookal zei ik toen ja die is naar het oud ijzer.

Tot slot, de Ga16DE radiator is dusdanig groot je motor wordt nooit meer warm. Het zou mij verbazen als een 1.3 radiator niet toereikend is. Bekijk even de luchtinlaat van de Nx en de Micra dan zie je een groot verschil.

richardwbb

Ik vergat nog iets te benoemen dat ik dan zelf niet heb gehad, als je kiest voor de 1.3 radiator, vraag jezelf dan eerst af voordat je gaat ombouwen hoe je de bovenste en onderste koelwaterslang aansluit.

Dino

Citaat van: richardwbb op 11 december 2019, 23:28:28
Ik vergat nog iets te benoemen dat ik dan zelf niet heb gehad, als je kiest voor de 1.3 radiator, vraag jezelf dan eerst af voordat je gaat ombouwen hoe je de bovenste en onderste koelwaterslang aansluit.


Simpel. Met wat universele silicone slangen..

.maarten

Dat dus, en een buisje om de bovenste slang naar de andere kant te krijgen

jop

of gewoon tuinslangen werken ook toch?

.maarten

als je zo'n dikke tuinslang hebt wel. Binnendiameter was volgens mij iets van 25mm

Rmicratuning

Harstikke bedankt mannen! Ik ben er over uit thanks! Als er nog wat vragen zyn hoor jullie het wel, sorry voor de late reactie, ik.wis mijn wachtwoord even niet meer 😂 maar.top! Thanks.iedergeval  btw:  ik ga turbo rijden als het zover is laat ik wel.wat foto's zien, als het tenminste lukt om foto's hier te plaatsen?  Groetjes,.Radjinio

.maarten

Succes. Ga je dan voor een turbo op een ga16 of op de cg13/cg10?

MicraboyRJ

Ik ga op een ga16de turbo zetten man 😁

.maarten

Ben benieuwd. Daar zijn het prima blokken voor.