Gecorrodeerde velgen met kunststof sierkapjes weer strak maken?

Gestart door richardwbb, 05 december 2019, 19:06:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

Volgens mij komt dit board het dichtste in de buurt.

Ik heb mijn originele Nissan velgen uit 1993 los in de woning liggen. Er zitten kleine plekjes corrosie op die prima zijn weg te schuren en de sierkapjes hebben hier en daar hun kleur verloren (zilverkleurig is nu geel plastic) dus ik zou een schuurpapiertje kunnen nemen, opschuren, velgenspray er overheen gooien en klaar.

Maar iets zegt mij dat het wat beter moet allemaal maar ik heb daar geen kaas van gegeten.

Hoe los ik dit zelf op?

Luuukske

Heb je foto's? Zodat we weten waar je het over hebt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk




richardwbb

Jawel, een foto van de velg met wat corrosie op een plek die in het zicht zit, (een plek van slaglood daar lig ik niet zo wakker van dat is wel weg te spuiten) en de sierkapjes zijn wat gelig, hoe krijg ik dat weer netjes en ik heb nog wel wat vragen eigenlijk.




zwolly

#3
Heb eens een velgensetje opnieuw laten poedeercoaten bij www.velgenalsnieuw.nl  , dit bedrijf zit in Heerde Gelderland, leveren zeer strak en goed werk, alle kleuren mogelijk, de plastic afdekkapjes kunnen niet gepoedercoat worden helaas, zou ze met fijne korrel (400 oid??) schuurpapier opschuren en overnevelen/spuiten met de juiste kleur lak, of geheel in een lak kleur naar jou keuze.

Echter wat ik zo zie op jou foto's, fijn licht opschuren en spuiten met een goede 2K lak , daarna erover met een goede blanke lak is mijn advies
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p