Mijn K11 1.3 (ooit) Lima

Gestart door Newtothescene, 02 oktober 2019, 18:47:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

Heb je k11's zonder klapramen? Ik vind het bij mijn Micra nie zo mooi staan maar ze lijken me wel ideaal als het bloedheet is in de wagen. Gaan niet klapbaar k11 raam zo naar k11 klapraam zonder veel werk?

.maarten

Niet bijzonder veel werk maar je moet een paar gaten boren en blindklinkmoeren plaatsen.

Newtothescene

Citaat van: richardwbb op 03 oktober 2020, 19:14:05
Heb je k11's zonder klapramen? Ik vind het bij mijn Micra nie zo mooi staan maar ze lijken me wel ideaal als het bloedheet is in de wagen. Gaan niet klapbaar k11 raam zo naar k11 klapraam zonder veel werk?

Jazeker, die zijn er, mijn beide micra's hadden geen klapramen

Citaat van: .maarten op 04 oktober 2020, 00:29:20
Niet bijzonder veel werk maar je moet een paar gaten boren en blindklinkmoeren plaatsen.

Ja ik kwam er al achter, het is ineens van een simpele installatie naar een weekeinde project gegaan

richardwbb

Citaat van: Newtothescene op 10 oktober 2020, 10:22:35
Ja ik kwam er al achter, het is ineens van een simpele installatie naar een weekeinde project gegaan

Dit herken ik maar dan is het doordeweeks. Dan is het wel 100% gedaan, begrepen, zou 't zo weer doen op een andere bak en volledig roestwerend met de meepakkers (zoals fuseekogel stuk, draagarm rubber mee)

Newtothescene



Onlangs de micra bijna straatklaar gemaakt, in Januari mag ik afrijden en hoop ik mijn pasje te mogen halen

In preparatie ervoor heb ik eindelijk het spuitwerk dat ik wilde doen gedaan, de voorbumper heeft de zwarte hoekjes nu blauw, de fout van het hardhandig sierlijsten demonteren is gerepareerd (helaas was de kleurcode iets donkerder) en het enige plekje roest dat ik had gevonden is ook verholpen.

Ook zijn eindelijk de klapraampjes erin, de originele grotere spoiler vastgekit, de goede wielen erop en wat kleine dingetjes die ik als 16 jarige 2 jaar geleden mooi vond terug veranderd naar origineel

En heeft het micraatje wimpers mogen ontvangen, aliexpress netste

Marcant

'91 1.2 K10 Super S

Newtothescene

Eind Januari was het zover, ik heb eindelijk mijn rijbewijs gehaald en begin Februari kon de micra voor de APK en een grote beurt bij de garage terecht. De apk gaf niks moeilijks, wat lampjes en een handremkabel die niet goed was, die is dus vervangen.

Daarna kon ik ermee de weg op, de eerste dag besloot helaas meteen het binnenspatbord naar buiten te willen komen



Dat was weer jammer, maar in het maar eens naar de sloop gereden waar tot mijn verbazing 3 micras erbij waren gekomen, 2 hadden zelfs spatlappen. Daar heb ik meteen een setje van meegenomen ook. Helaas was 1 van de koplamplenzen van een 2002 gebarsten dus die lampen staan nog steeds voor ooit op het lijstje



Voor nu ben ik heel tevreden met het kleine bakkie. Loopt op het moment slechts 1 op 12,6, maar ik denk dat het nog wel beter gaat worden, hij heeft per slot van rekening 2.5 jaar stil gestaan.



Toch ben ik nog niet helemaal met de auto, ik heb net een apex sport 30mm lowering spring kit besteld die ooit nog erop moet

.maarten

Gefeliciteerd! Staat er netjes bij.

Newtothescene

Sinds kort heb ik problemen met het knipperlicht van de micra, soms werken de knipperlichten wel, soms niet. En soms knippert het licht 1 keer en stopt het dan met werken, ik dacht dat het pookje aan het overlijden was en heb dus eentje daarvan van de sloop gehaald, maar dat was het niet, toen ook de klokveer nog vervangen in de hoop dat dat werkte maar ook dat repareerde het niet. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen veroorzaken?

.maarten

Heb je al eens een ander knipperlicht relais geprobeerd? En als dat het niet oplost check ook je alarmlichten schakelaar eens want de knipperlicht bedrading loopt via die schakelaar.

Newtothescene

Citaat van: .maarten op 15 juli 2022, 18:03:23
Heb je al eens een ander knipperlicht relais geprobeerd? En als dat het niet oplost check ook je alarmlichten schakelaar eens want de knipperlicht bedrading loopt via die schakelaar.

Relais heb ik nog niet geprobeerd, de knipperlichten doen het altijd wel op de knop van de alarmlichten, wat ik een beetje gek vind

.maarten

Dat is vreemd ja. Dat lijkt meer op iets in de schakelaar maar die had je al vervangen zei je.

Newtothescene

Ik heb afgelopen zaterdag de alarmlicht schakelaar en de flasher unit eruit gehaald en helemaal gesprayed met contact cleaner, tot nu toe werkt het weer goed :)

Newtothescene

Sinds ik in februari begonnen ben de micra dagelijks te gebruiken heb ik een aantal kleine dingen gedaan om de auto beter te laten rijden.

Ten eerste heb ik een set apex verlagingsveren gekocht. Deze zijn maar 30mm, precies wat ik wil want anders haal ik de verkeersdrempels in dit dorp niet meer.



In juni ontwikkelde zich ineens een zeer irritante ratel in de schakelpook, dus na een maandje ermee te overleven heb ik een pulsar gti-r shortshifter gekocht en erin gezet.

Mijn moeder is ook helemaal fan geworden van de auto. Vroeger had ze altijd kleine subarus. En ze voelde zich hierin meteen thuis, alleen mijn kleine sportstuurtje was te zwaar voor haar. Dus het originele stuur is weer terug, waardoor de claxon ook weer werkt

Verder wordt de auto veel gebruikt in de tuin, de zitmaaier heeft een slechte accu en moet regelmatig worden gestart met startkabels, en de micra is de enige auto waarbij je makkelijk bij de accu kan (de rest thuis is franse meuk) en de micra is een goedkoop makkelijk barrel om alles mee van hot naar haar te slepen




Jandeman

Citaat van: Newtothescene op 21 juli 2022, 13:28:59
Sinds ik in februari begonnen ben de micra dagelijks te gebruiken heb ik een aantal kleine dingen gedaan om de auto beter te laten rijden.

Ten eerste heb ik een set apex verlagingsveren gekocht. Deze zijn maar 30mm, precies wat ik wil want anders haal ik de verkeersdrempels in dit dorp niet meer.



In juni ontwikkelde zich ineens een zeer irritante ratel in de schakelpook, dus na een maandje ermee te overleven heb ik een pulsar gti-r shortshifter gekocht en erin gezet.

Mijn moeder is ook helemaal fan geworden van de auto. Vroeger had ze altijd kleine subarus. En ze voelde zich hierin meteen thuis, alleen mijn kleine sportstuurtje was te zwaar voor haar. Dus het originele stuur is weer terug, waardoor de claxon ook weer werkt

Verder wordt de auto veel gebruikt in de tuin, de zitmaaier heeft een slechte accu en moet regelmatig worden gestart met startkabels, en de micra is de enige auto waarbij je makkelijk bij de accu kan (de rest thuis is franse meuk) en de micra is een goedkoop makkelijk barrel om alles mee van hot naar haar te slepen


Grote kruiwagen

Verstuurd vanaf mijn BV6300Pro met Tapatalk