Velgen

Gestart door Newtothescene, 30 september 2019, 18:43:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Newtothescene

Heeft iemand nog een setje velgen die op een K11 passen. Ik zoek iets wat er een beetje old school uit ziet.

richardwbb

Ik heb een setje 195/50/15 ik weet niet of dat probleemloos gaat met twee mensen achterin. Het is ook wel zwaarder en groter. Ze zijn zeker oldschool. Naastdat ze absoluut recht zijn en gebalanceerd, lopen ze ook niet leeg. Je kan er dus zo mee gaan rijden. Maar als iemand anders zegt dat ze te groot zijn, dan zal ik dat niet ontkennen want ze komen van een 100Nx af.

MartinAir

Citaat van: richardwbb op 30 september 2019, 21:55:25
Ik heb een setje 195/50/15 ik weet niet of dat probleemloos gaat met twee mensen achterin. Het is ook wel zwaarder en groter. Ze zijn zeker oldschool. Naastdat ze absoluut recht zijn en gebalanceerd, lopen ze ook niet leeg. Je kan er dus zo mee gaan rijden. Maar als iemand anders zegt dat ze te groot zijn, dan zal ik dat niet ontkennen want ze komen van een 100Nx af.
(aangezien er geen ET waarde bekend is spreek ik even alsof die klopt)

In theorie past het en zijn ze te groot. Afhankelijk van de gebruikte veren heb ik 195/50/15 wel en niet zien werken op de K11.

Persoonlijk zou ik dan ook voor 195/45/15 gaan. (maar je kunt 't altijd proberen als je dan 't budget hebt op de banden alsnog te vervangen.)
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Newtothescene

Wat voor velgen zijn het?

richardwbb

#4
MartinAir zegt het, ze zijn te groot. Daar ga ik in mee. Ik heb zeventien inch gehad onder een ander auto en ja met personen achterin of meer dan snel door de bocht schraapt de band tegen je wielkast.

Mijn velgen zijn niet interessant voor je. Als wielen waar je nog twintigduizend mee kan rijden ben je gelijk klaar maar om deze set aan je te verkopen, als je ze mooi vind, natuurlijk maar ik weet wat herstel van de verwering gaat kosten, dat is niet rendabel.

Allicht als ik er aan toe kom (maar mijn Micra gaat in de roestwering dit jaar en dit is prioriteit), gooi ik ze er eventjes onder maar zo te lezen loopt het aan dus gewoon geen goed plan. Ik vraag er maar honderdvijftig euro voor maar als ze niet passen is het gewoon niks. Aan de andere kant met mijn standaardhoogte Micra met zwabberwiel want nog niet aan toe gekomen (lasser en apk), als dat werkt, tja dan wil ik ze nog verkopen want ze zijn voor mijn toepassing te zwaar. Ik heb dertien inch meer dan licht en ik ga voor de stoplichtsprint.