Joris micra k11 (Spooky)

Gestart door Joris, 18 september 2019, 07:43:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris

Hallo allemaal,

Ik ben Joris, woon momenteel in Utrecht en sinds kort in het bezit van Spooky de oude micra k11 van Jeroen. Voor Spooky was ik drie jaar in het bezit van mijn eerste auto genaamt Krakkie, ook een micra uit 96 maar met meer roest en kilometers op de teller. Met Krakkie heb ik veel leuke kilometers gemaakt maar daaraan kwam vroeger als verwacht een einde toen ik bij Jeroen langs ging en hij Spooky aan mij liet zien.



Keuze was snel gemaakt, vaarwel Krakkie en welkom Spooky :D. Was zelf altijd al van plan een keer me micra aan te passen in mijn eigen smaak en wat een gave micra omdat mee te doen! Bij deze nog wat afscheids foto's van Krakkie :'(.







Van Spooky zal ik in de toekomst nog meer foto's plaatsen met aanpassingen die eraan gaan komen. Momenteel is Spooky wat meer terug gebracht naar origineel maar aan de onderkant is hij wel nog het zelfde als wat Jeroen ermee gedaan heeft. Wat plakt hij toch heerlijk op de weg in vergelijking met mijn vorige micra met zijn D2 schroefset :).



Hoogste op mijn prioriteiten lijst voor Spooky;
- fujitsubo legalis r catback monteren  :D
     Uitlaatje van marco overgenomen, omdat de tweede katalysator verwijderd wordt
         bij deze  uitlaat ben ik vanplan in de verdere toekomst de eerste katalysator te
         vervangen met een uit de 2de facelift die een grotere 1e katalysator heeft. Of dit
         werkt samen met het spruitstuk weet ik nog niet precies maar dat zie ik tegen die
         tijd wel.

- Open air luchtinlaatje
     Was vanplan Jeroen zijn stijl een beetje te behouden onder de auto en motorkap en
         wat ik gaaf vind eraan toe te voegen als dat matched.

- Lichtgewicht 15inch velgjes
- Mini roestpuntjes bijwerken.
- Bron van wat kleine geluidjes opzoeken en aanpakken.
- Andere tankdop monteren met hendel waarmee ook de achterklep te bedienen is.

Toekomst;
- Spoilertje
- Uitlaat spruitstuk aanpakken
- Remmen

jop

blijft mooi 'n micra in het wit. welkom!  :mfc:

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

.maarten

Welkom! Leuk dat ie in de club blijft.

Je kunt het spruitstuk incl de eerste kat van de 2de facelift pakken. Volgens mij kom je dan wel goed uit. Ik weet niet of je het met alleen de kat red.

Jandeman

Welkom mooie plannen

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk


richardwbb

Welkom! Wat zijn voor jou lichtgewicht vijftien inch wielen? Ik zou die inch maat wel willen maar ik ben nog niks tegengekomen dat aan mijn klassieke smaakt en gewichtseisen voldoet in vijftien inch.

Joris

Dank jullie wel  :mfc:.
Ga ik binnenkort even rondstruinen of ik ergens nog een kat met spruitstuk kan vinden van een 2de facelift :).

Dacht zelf aan 15inch velgjes van max ~6kg. Momenteel Rota Slipstream, tfs301 of oz ultraleggera op het oog. Stiekem lijkt het mij super gaaf spontaan een setje RS Watanabe f8f velgen tegen te komen :P

richardwbb

Oke, het gewicht van Rota is inderdaad aantrekkelijk, maar ik vind ze niet klassiek genoeg. De velgen die ik dan overweeg zijn de wat oudere BBS velgen (en niet die spaken dingen) maar een ster velg. Alleen vrees ik een beetje voor het gewicht.

Joris

Voor mij momenteel ook even kijken wat ik tegen ga komen 14inch is bij nader inzien voor mij ook een optie als ik wat tegen kom. Zover ik weet kunnen die bbs wel wat zwaarder zijn ja :). Mijn wil ik een beetje bij me huidige gewicht houden van 10kg per wiel met band.

Jeroen330

Mooie auto! Haha veel plezier Joris!

Joris

#10
Bij deze een update van Spooky. De oude uitlaat van Marco zit er alweer een tijdje onder en heb er weer een openluchtfilter op gezet, op de zelfde manier als Jeroen destijds had gedaan. :P Hieronder een foto van wanneer ik de uitlaat eronder ging zetten.



Ik had hier in eerste instantie verteld dat ik opzoek was naar lichtgewicht 15inch velgjes. Na te ongeduldig zoeken uiteindelijk me laten gaan en iets voor een zacht prijsje van marktplaats opgehaald. Dit zijn uiteindelijk 14inch OZ F1 racing velgjes geworden. Met een staalborstel, paint remover, een dremel, wat spuit bussen en een lockdown had ik voldoende tijd om hiermee aan de slag te gaan.



De velgen hebben de kleur burnt copper gekregen. De kleur is jammer genoeg niet helemaal zoals ik in gedachten had uitgepakt (wat bruiner) maar wie weet komt dat voor de volgende zet wel. Uiteraard terwijl je met je eigen velgjes bezig bent kom je erachter dat ze ergens anders de velgjes verkopen die jou eerst zo leuk lekken. Flow forged rota slipstream velgjes bij rarerims. Misschien leuk voor wanneer het rubber op is van de huidige banden. :)





Van de zomer even in Frankrijk geweest en daar heerlijk rond gecrossed over mooie franse slingerweggetjes. Daarbij kwam ik er wel achter dat er steeds meer geluid van de achteras vandaan kwam. Na wat voelen kwam ik er al snel achter dat een rubber helemaal op was van de panhard stang. Nadat ik een nieuwe rubber erin geperst had bleef jammer genoeg het geluid aanwezig wanneer ik met 3 personen in de auto zit. In nederland auto op pootjes gezet en naar de achteras gekeken waar ik vervolgens dit tegen kwam;



Zo te zien hebben de veren het zwaar gehad en zit er wat roest op de achteras. Het verbaasde mij ook dat er wat in de achteras stond wat niet kon weglopen door de D2 schroefset. Hier moet ik in de toekomst maar wat aan gaan doen. Mijn vermoeden is dat de versleten panhardstang extra schade heeft aangebracht aan de verring omdat de achteras altijd gemakkelijk van link en rechts kon bewegen. Mijn plan is nu om iets stijveren veren te zoeken en erop te zetten samen met een andere achteras en ophanging van Gizfab.

Uiteraard ben ik ook nog heel wat andere dingen van plan met spooky zoals een licht gewicht vliegwiel, GA15 gasklephuis en uiteindelijk een remap met een NIStune ECU.

richardwbb

Ik vind het resultaat niet tegenvallen van je velgjes. Als ze een beetje vuil worden nog eens bekijken over je kleur? Ik rijd zelf dan wel duizend tweeduizend per maand dus dat is voor mij niet bij te houden. Zijn nog wieldopjes ook en die waren gratis anders had die nog op zwarte stalen velgen gestaan :)

Joris

Dank je wel Richard, heb voorheen zelf ook altijd op stalen velgen gereden. Momenteel rij ik er niet zoveel mee vanwege thuis werken dus redelijk schoon houden lukt nog prima.  ;D