K11 1996 toerenteller

Gestart door TERRORLAAF, 22 juli 2019, 18:55:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TERRORLAAF

Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een Nissan micra 1.0 uit 1996.
Ik wil graag een toerenteller in mijn auto plaatsen maar ben tegen een probleempje aangelopen,
nl: bij het plaatsen van een nieuwe tellerunit met toerenteller blijkt de toerenteller niet te werken, ondanks deze werkend uit een auto uit 1995/96 komt. Mij was verteld dat het gewoon plug en play zou zijn.
Tevens na dit probleem heb ik bij Marco330 een andere teller getest, maar ook bij deze geen resultaat.
Kan er mij iemand vertellen wat mijn opties nu nog zijn.

Met vriendelijke groet
Pieter

.maarten

Checken of de kabel er ligt. Waarschijnlijk ligt deze er niet  (vanaf ontsteking naar ecu niet) en moet je deze zelf vanaf de ontsteking trekken naar de ecu of toerenteller. Zo even uit mijn hoofd is het de blauwe draad bij de ontsteking en de blauw zwarte bij de toerenteller.

TERRORLAAF

Maarten, bedankt voor de reactie, maar weet jij op welke pin hij in de ecu moet komen, dan kan ik het zo origineel mogelijk houden.

Mvg Pieter

.maarten

Wat ik op internet lees isdat het pin 2 in onderstaand diagram moet zijn



Dacht dat ik op die pin wel vaker iets aan heb gesloten dat een rpm signaal nodig is

TERRORLAAF

Bedankt maarten, na vanavond een kabel buitenom gelegd te hebben, om te testen bleek de toerenteller te werken. Dus kan ik hem in het weekend in orde maken.

Nogmaals bedankt voor de inzet

Mvg Pieter

.maarten