Milo's Honda Magna v30 (VF500c)

Gestart door Milo, 01 mei 2019, 15:30:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Ja ja, Milo is weer aan de motor...

Een tijdje geleden een mooie "schuurvondst" gedaan:

Een Honda Magna v30 (VF500c) uit 1985.



Inmiddels schoongespoten en bij mij achter neergezet (tussen de was).





Tegenwoordig een redelijk schaars exemplaar geworden en wat ook wel leuk is, is dat het een 4-cilinder is in de vorm van een V ipv een 4 in lijn cilinder blok.
De motor heeft 29,5 MIJL gelopen en heeft wat aandacht nodig.

Hij heeft bijna 3 jaar stil gestaan en is weggezet met elektronische problemen, van wat ik heb vernomen waarschijnlijk een kapotte CDI.
Inmiddels heb ik al nieuwe bougies en een accu gekocht en ga ik binnenkort het een en ander eens eventjes nalopen.
Ik wil het allemaal zelf gaan doen, zo leer ik gelijk de motor kennen en kan ik in de toekomst beter (zelf) onderhoud gaan plegen, scheelt weer in de kosten  ::)

Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan, heb voor nu helaas weinig tijd.
Maar ik heb er al op gezeten en ik zit heerlijk (ruim) met beiden voeten op de grond en de houding is ook niet belastend voor mijn polsen.
Daarnaast is het een lekker breed zadel wat echt goddelijk zit! Hopelijk heb ik dus snel tijd om er wat aan te gaan doen.  :D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

reynerse

Mooie motor, veel plezier met het weer rijdend maken en het toeren in de toekomst


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Roadrunner

Top dat je het toch weer opgepakt hebt!

Die Magna's zijn toch wel redelijk cult fietsen inmiddels.

Ben benieuwd :cheer:
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

PunchlineK11

Vergeet niet om de carbs een ultrasoon badje te geven en af te stellen, dit zal ze fijn vinden

Hier ook een mede-motorrijder

O0

.maarten

Citaat van: PunchlineK11 op 01 mei 2019, 22:11:27
Vergeet niet om de carbs een ultrasoon badje te geven en af te stellen, dit zal ze fijn vinden

Vooral dit. En check dan ook even of ze nog compleet zijn. Soms worden er nog wel eens wat o ringetjes oid vergeten terug te zetten.

Het is ook aan te raden om even wat olie in de cilinders te gieten en hem even een paar keer handmatig rond te laten draaien voordat je hem probeert te starten.

PunchlineK11

Idd, door oude benzine en benzine met ethanol gaan deze vergaren wat tot lekkage lijdt..
Ik persoonlijk heb dit meegemaakt en ben dat nu aan het fixxen  (A)

Milo

Dank u allen voor de extra tips!
Sowieso ga ik alles nakijken en zo goed mogelijk schoonmaken en dan hopelijk met een verse start gaan rijden  8)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

.maarten

Citaat van: PunchlineK11 op 02 mei 2019, 23:29:26
Idd, door oude benzine en benzine met ethanol gaan deze vergaren wat tot lekkage lijdt..
Ik persoonlijk heb dit meegemaakt en ben dat nu aan het fixxen  (A)

Je bent niet de enige. Heb net deze week een setje carbs schoongemaakt en wacht op mooi weer om ze af te stellen.

PunchlineK11

Citaat van: .maarten op 03 mei 2019, 08:55:48
Citaat van: PunchlineK11 op 02 mei 2019, 23:29:26
Idd, door oude benzine en benzine met ethanol gaan deze vergaren wat tot lekkage lijdt..
Ik persoonlijk heb dit meegemaakt en ben dat nu aan het fixxen  (A)

Je bent niet de enige. Heb net deze week een setje carbs schoongemaakt en wacht op mooi weer om ze af te stellen.

:)