Micra 160 SR 2006

Gestart door gh7, 08 februari 2019, 10:37:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gh7

De zoektocht naar een nieuwere auto was moeilijk vooral bij het kijken van wat je eigenlijk wilt. De 1.0 Lima was de perfecte beginners auto maar al snel wil je een keer wat anders.... Dan begint het al snel te kriebelen,

Zoeken en kijken wat de Micra's te bieden had, ik had toen al in gedachte om een 160sr aan te schaffen. Hier stonden er niet veel van te koop op het moment, maar met behulp van de awsome community hebben ze er toch een gevonden op autotrader.

Het gaat dan om een Micra 160sr Acenta Plus. Vanaf het eerste moment al smoorverliefd, het lederen interieur maakt het hem ook af en met de SR bodykit rondom. Ondanks van 2006 nog een nette NAP van 99.000km !

Eerste keer wezen kijken bij Autobedrijf Borghstede vriendelijk personeel en een eerlijke auto, eerste indruk was goed. Test rit gemaakt en een paar dingen opgevallen,

Stuur trok naar rechts.
Meer weerstand met sturen naar links.
Achterklep sensor defect.
Blanke lak schade op de voorbumper.
Doffe koplampen.

Toch was het voor de rest een zeer nette auto om zo te zien, voor mij was het akkoord als deze puntjes aangepakt werden.



Afscheid nemen van mijn k11.

Een stel foto's van de 160SR,













En natuurlijk niet te vergeten de stoel verwarming  O0



Volgend weekend opgehaald en de deal was rond, betalen en meenemen maar. gelijk een nieuwe apk erop en hebben ze de problemen netjes verholpen die ik vermeld had.

Volgende plannen zijn nog wel de doffe koplampen aanpakken en de voorbumper herstellen.

Hierbij dan weer een nieuwe k12 in de groep !

:mfc:


.maarten

Veel plezier ermee! En we hopen hem natuurlijk vaak te kunnen bewonderen op meetings.
Heb je er verder nog langere termijn plannen mee?

Milo

Ziet er goed uit, prima wagentje zo O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Gefeliciteerd. Erg gaaf.
Die koplampen zijn altijd wel jammer. Ze zijn ook erg gevoelig voor krassen. Maar goed. In het ergste geval nieuwe erin. Die zijn verbazingwekkend genoeg niet zo duur.
Ben benieuwd hoe die bevallen gaat.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Arjan


gh7

Citaat van: Arjan op 08 februari 2019, 17:54:00
Ik zag je al bij Autoweek ;)

Nissan Micra 160 SR - Op de Rollenbank https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/nissan-micra-160-sr-op-de-rollenbank/#.XF2znIaSiq0.whatsapp

Hey bedankt, helaas was ik dat niet maar wel precies dezelfde auto, behalve het interieur. Toch was het ook mijn inzending bij auto week en ineens hadden ze de 160sr geupload,  ;D

Citaat van: Roadrunner op 08 februari 2019, 13:19:29
Gefeliciteerd. Erg gaaf.
Die koplampen zijn altijd wel jammer. Ze zijn ook erg gevoelig voor krassen. Maar goed. In het ergste geval nieuwe erin. Die zijn verbazingwekkend genoeg niet zo duur.
Ben benieuwd hoe die bevallen gaat.

Bedankt ! yes helaas wel ja maar eerst kijken hoe het polijsten gaat, mocht dat nooit goed gaan heb je voor 120 euro een set samen :)

Citaat van: Milo op 08 februari 2019, 10:49:57
Ziet er goed uit, prima wagentje zo O0

Bedankt milo ! ben er zeer blij mee  O0

Citaat van: .maarten op 08 februari 2019, 10:41:13
Veel plezier ermee! En we hopen hem natuurlijk vaak te kunnen bewonderen op meetings.
Heb je er verder nog langere termijn plannen mee?

Bedankt ! dat komt zeker goed, mijn eerste plannen zijn nog wel de blankelak schade herstellen, en steen slagschade op de motorkap moet even een goed adresje weten. Daarna nog wel verlagen met een degelijke einddemper  :) :)



KORTE UPDATE

Toch baalde ik er zeer van dat de mistlampen voor niet deden, Gelukkig wist Wesley zo ongeveer waar ik moeste kijken. De zekeringen waren het niet maar de vorige eigenaar heeft deze los geklikt onderaan. Met wat gemartel heb ik ze weer werkend gekregen een goed resultaat !



Nu kijken wat de schade vooraan gaat kosten om dit te herstellen, Foto's volgen !


micraSR

Nette wagen! Veel plezier met de k12  O0

gh7

Eindelijk weer een update van de SR,

Ondertussen druk geweest met werk maar wel wat leuke klusjes tussendoor gedaan.

Zoals:

30MM apex verlagingsveren
BSA top racing 17"velgen opgeknapt

Toch een geweldig resultaat voor een k12 :)


Samen touren met Dennis  :cheer:


Booty shot  ::)


205/40/R17 voor en 215/40/R17 achter mooi resultaat mag ook wel na 13,5 uur moeite in te steken



Nu dat dit allemaal vlekkeloos verlopen heeft blijkt nu de versnellingsbak de geest te geven ( hoop ik ) 1e en 2e versnelling begint nu een zeer hoog gierig geluid te maken bij een kleine 2000 toeren. Morgen na de garage ik hoop dat het de versnellingsbak olie is  :-\

Volgende plannen:

Schroefset,
Voorbumper herspuiten
Blinderen
Polijsten

Vooruitgang is er  O0 O0



Milo

Velgjes staan er goed onder icm de verlaging, lekker bezig O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)