De micra 1.4 van Jelle

Gestart door Jelle2500, 08 januari 2019, 10:52:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jop

kijk dat ziet er beter uit, goed bezig  O0

richardwbb

Ik vind vooral de derde foto van onderaf mooi om te zien, ziet er ook goed uit daar. Bedoel  je dat de tapeinden waar de wielmoer 21 aan zit, dat die moer of tapeind naar zijn grootje zijn gedraaid?

Jelle2500

Citaat van: richardwbb op 03 januari 2020, 20:07:44
Ik vind vooral de derde foto van onderaf mooi om te zien, ziet er ook goed uit daar. Bedoel  je dat de tapeinden waar de wielmoer 21 aan zit, dat die moer of tapeind naar zijn grootje zijn gedraaid?
Had vorig jaar ergens nieuwe banden om de velgen laten zetten maar de banden boer heeft die dingen zo hard aangedraaid dat ik ze nooit weer los kreeg dus 2 zijn er rond gedraaid indd..

Heb nieuwe moeren liggen maar daar heb ik ze er nog niet mee af

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

richardwbb

#63
Je moeren zijn niet meer te grijpen met een zeskant dop 21? Potverdraaid dat is wel erg. Zeker een bandenboer met versleten doppen of zo. Je zou kunnen overwegen naar gelang hoe erg het is en het blijft een gokje, om een twaalfkant te halen als die een beetje betaalbaar is en er bestaan ook moerensplijters maar ik betwijfel of die er wel lekker op wil op die plaats. Wat bandenboeren ook kunnen doen is dop 22 op 21 gooien en dat los ratelen. Alleen sommige bouten gaan er stuk van en de volgende monteur heeft daar pas last van.

Beste plan is iets vinden dat wel wat grip heeft, warm stoken en met de hand en niet met een ratel proberen te lossen. Wel even wd40 erbij.

Vergat ik nog aan te geven, hoewel ik met groot genoegen een Kinzo doppen set halfduims al twintig jaar gebruik zijn doppen 10, 12, 14, 17 al los gekocht. 19 wil het nog doen maar gaat al stuk. Mocht je een beneden gemiddelde set hebben, Sonic van Brezan is betaalbaar wat betreft dopjes en hele goede pasvorm, daar zit echt kwaliteitsverschil in. Maar ik zou het moeten zien om te durven zeggen of het kans van slagen heeft.

Jelle2500

Citaat van: richardwbb op 03 januari 2020, 20:15:34
Je moeren zijn niet meer te grijpen met een zeskant dop 21? Potverdraaid dat is wel erg. Zeker een bandenboer met versleten doppen of zo. Je zou kunnen overwegen naar gelang hoe erg het is en het blijft een gokje, om een twaalfkant te halen als die een beetje betaalbaar is en er bestaan ook moerensplijters maar ik betwijfel of die er wel lekker op wil op die plaats.

Beste plan is iets vinden dat wel wat grip heeft, warm stoken en met de hand en niet met een ratel proberen te lossen. Wel even wd40 erbij.
Ik ga deze week gewoon terug, De banden boer mag ze er zelf weer afhalen

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


richardwbb

Citaat van: Jelle2500 op 03 januari 2020, 20:17:42
Ik ga deze week gewoon terug, De banden boer mag ze er zelf weer afhalen

Oh dat valt mee, een beetje bandenboer is daar handig mee en ik zou ze eerst even een schuldgevoel aanpraten ;)

Jandeman

Citaat van: Jelle2500 op 03 januari 2020, 15:11:04
Zo die kunnen we afstrepen! Gele lampjes en zwarte bumpers zitten er op.
Kijken of er dit weekend tijd is om de wielen over te zetten ( 2 moeren dol gedraaid op het voorwiel van de 1.4)








Stond deze vandaag niet in Almere??dacht op t industrie bij purmer weg...

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


Jelle2500

Citaat van: Jandeman op 04 januari 2020, 22:22:46
Citaat van: Jelle2500 op 03 januari 2020, 15:11:04
Zo die kunnen we afstrepen! Gele lampjes en zwarte bumpers zitten er op.
Kijken of er dit weekend tijd is om de wielen over te zetten ( 2 moeren dol gedraaid op het voorwiel van de 1.4)








Stond deze vandaag niet in Almere??dacht op t industrie bij purmer weg...

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk
Nope, Ben aan het werk geweest en daarna wezen vechten met de wielmoeren van mijn 1.4 Micra.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Jandeman

Is t gelukt met je moeren??las dat ze dol gedraaid waren??als je de moeren eraf hebt....wiel eraf ...remklauw eraf ..dan sla je ze door een inkepingen ff kijken en voelen zo van buiten na binnen toe... nieuwe van binnen na buiten..zit inkepingen in de bout deze grijpt zichzelf weer vast in de naaf...is ff kloten maar Suc6

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


Jelle2500

Citaat van: Jandeman op 04 januari 2020, 22:27:36
Is t gelukt met je moeren??las dat ze dol gedraaid waren??als je de moeren eraf hebt....wiel eraf ...remklauw eraf ..dan sla je ze door een inkepingen ff kijken en voelen zo van buiten na binnen toe... nieuwe van binnen na buiten..zit inkepingen in de bout deze grijpt zichzelf weer vast in de naaf...is ff kloten maar Suc6

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk
Nee ik heb er nog 1 op zitten die rond is aan de buitenkant, 1tje heb ik er al af en de achterwielen zijn al overgezet.

Toen was ik er ff klaar mee

Had trouwens nog nieuwe wielmoeren liggen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Jandeman

Achter ??nog makkelijker...naafkap eraf..de moer losdraaien..remtrommel eraf halen..dan heb je de naaf al in je handen..zal dan incl wiel zijn jou geval als ik je begrijp..die ik hiervoor beschreef is voorkant...

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


Jelle2500

#71
Citaat van: Jandeman op 04 januari 2020, 22:33:34
Achter ??nog makkelijker...naafkap eraf..de moer losdraaien..remtrommel eraf halen..dan heb je de naaf al in je handen..zal dan incl wiel zijn jou geval als ik je begrijp..die ik hiervoor beschreef is voorkant...

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk
Het gaat om de wielmoeren zelf. Daar had ik er 2 van rond.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Jandeman

Au...ik pas ook..eigen schuld.. gelukkig paar reserve gehaald ooit...was ook aan t klieren...voor idd..iets had  t draad beschadigd... winterbanden wissel...kon m nog wel losdraaien....alleen niet vast

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


Jelle2500

Citaat van: Jandeman op 04 januari 2020, 22:38:42
Au...ik pas ook..eigen schuld.. gelukkig paar reserve gehaald ooit...was ook aan t klieren...voor idd..iets had  t draad beschadigd... winterbanden wissel...kon m nog wel losdraaien....alleen niet vast

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk
Komt wel weer goed uiteindelijk, kost alleen wat zelf verzonnen vloeken.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Jandeman

Ken t .. hoe heb je ze los gekregen?? schroevendraaier tussen moer en velg??of bijtel??dan druk houden...of flex?

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk