De micra 1.4 van Jelle

Gestart door Jelle2500, 08 januari 2019, 10:52:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

Die bougies zien er goed uit. Ze zijn wel een beetje schraal wat ze laten zien, kan het zijn dat je lambda voltage niet meer optimaal is?

Het zou allicht ook met de maf te maken kunnen hebben maar ik kan nog niet even bedenken wat een laag voltage betekent voor de ecu.


.maarten

Laag voltage betekend dat de maf minder lucht meet en de ecu dus minder brandstof inspuit. P0171 bank 1 to lean krijg je dan meestal als foutcode.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 10 september 2019, 07:35:35
Laag voltage betekend dat de maf minder lucht meet en de ecu dus minder brandstof inspuit. P0171 bank 1 to lean krijg je dan meestal als foutcode.
Het gaat alleen om de melding 'mengsel te arm' die is nu dan dus voor de 3e keer terug gekomen...

Heb bitjes besteld, Eerst maar eens kijken wat voor lmm er in is gezet.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


richardwbb

Kan een originele lmm van een 1.0 aan een 1.3 CGDE blok? Ik zie er hier twee op de sloop hangen. Ik weet overigens niet beter dan dat een hoog voltage juist meer brandstof inspuit, maar ik bestrijd niet wat je zegt want ik heb twee auto's met één katalysator  en die zijn anders. Jou Micra heeft een OBD2 connector neem ik aan?

Kwarkieboy

1.3 lukt sowieso niet. Deze heeft hem in de gasklephuis zitten. Dat is heel anders dan bij de 1.4.

1.0 zou ik zo niet weten. Ik weet wel dat je die vam de 2nd facelift moet hebben dan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

.maarten

Citaat van: richardwbb op 10 september 2019, 17:07:08
Kan een originele lmm van een 1.0 aan een 1.3 CGDE blok? Ik zie er hier twee op de sloop hangen. Ik weet overigens niet beter dan dat een hoog voltage juist meer brandstof inspuit, maar ik bestrijd niet wat je zegt want ik heb twee auto's met één katalysator  en die zijn anders. Jou Micra heeft een OBD2 connector neem ik aan?

De LMM van een CG10DE met verdeler past op een CG13DE (die met verdeler) maar niet op een 1.0 of 1.4 met losse penbobines (coilpacks)

De 1.4 (en 1.0) dus de coilpack motoren hebben inderdaad odb2.

De coilpack motoren gebruiken een andere lmm dan de verdeler motoren. Deze zijn ook niet uitwisselbaar.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 08 september 2019, 10:44:08
Originele of imitatie lmm? Klinkt namelijk als een slechte imitatie.
Nou ik heb hem er even uitgehaald en er zit een Nipparts lmm in...

En dan precies deze:

https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/nipparts-n5401000-luchtmassameter.htm

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Kwarkieboy

Snel 1 van Bosch er in zetten.

Imitatie werkt op een 1 of andere manier niet. Dit is vaker gebeurt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

Jelle2500

#53
Nou omdat inmiddels de eind demper ook al helemaal was doorgeroest en ik de buitenkant al wat had verpest met spuitbussen
Heb ik besloten om een andere micra aan te schaffen.
Ondanks het afraden van Mikey heb ik dus wel een automaat aangeschaft.

Het gaan om een preface uit 1992 met 97.000 km op de teller, Airco en 1300 motor.

De 1.4 gaat er dus met een maandje ongeveer uit.

Inmiddels besteld:
- Andere radio met groene verlichting.
- t5 en T10 lampjes in het groen voor de binnenkant.
- Zwarte voor en achter bumpers (vind dat net wat mooier)
- Deur hendels voor de buitenkant (rechts is afgeknapt)

Nog van plan:
- Zwarte velgen van de 1.4 overzetten of verbreed staal aanschaffen.
- Electrische ramen installeren.
- Andere deurpanelen (Mischien uit de 1.4).
- Gele koplampen overzetten van de 1.4.
- Panhard die ik nog heb staan installeren.
- Verlagings setje.
- Comfortable stoelen.
- Ramen blinderen.











.maarten

Koplampen van de 2de facelift passen niet in de prefacelift zonder het hele front over te zetten.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 29 december 2019, 17:25:29
Koplampen van de 2de facelift passen niet in de prefacelift zonder het hele front over te zetten.
Bedoel alleen de h4 lampen.
Die zijn knal geel in de 1.4

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Jelle2500

#56
Zo dat was de achterbumper, nu de voorbumper nog




Jelle2500

#57
Zo die kunnen we afstrepen! Gele lampjes en zwarte bumpers zitten er op.
Kijken of er dit weekend tijd is om de wielen over te zetten ( 2 moeren dol gedraaid op het voorwiel van de 1.4)









.maarten

Je kunt beter imgur.com gebruiken voor foto's. Nu kunnen wij de foto's niet goed zien omdat ze wazig zijn en een photobucket tag eroverheen hebben.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 03 januari 2020, 15:15:26
Je kunt beter imgur.com gebruiken voor foto's. Nu kunnen wij de foto's niet goed zien omdat ze wazig zijn en een photobucket tag eroverheen hebben.
Ah oké, Ga ik regelen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk