De micra 1.4 van Jelle

Gestart door Jelle2500, 08 januari 2019, 10:52:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwarkieboy

Als eerst, Welkom !

Het zwart maken van de kunstof delen is altijd een verbetering !
Persoonlijk vind ik de 2nd facelift gril te lomp voor de Micra. Wat er nu in zit is super !


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

Jelle2500

Citaat van: Kwarkieboy op 10 januari 2019, 22:11:38
Als eerst, Welkom !

Het zwart maken van de kunstof delen is altijd een verbetering !
Persoonlijk vind ik de 2nd facelift gril te lomp voor de Micra. Wat er nu in zit is super !



Ziet er ook wel goed uit zo maar ik zie wat kleine lag beschadigingen op de randjes... irritatie puntjes :(

MaStErTuNeR Q

Gizfab uit de UK maakt een vervangings gedeelte voor de 1000/1300 micra's. Hem wellicht een mailtje doen of dat voor de 1400 ook past.

Standaard spul is zowiezo niet winstgevend in combinatie met dat spruitstuk.
Mocht je nog een leuke einddemper zoeken heeft Dino nog een leuke staan in de verkoop hoek..

Jelle2500

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 13 januari 2019, 22:32:53
Gizfab uit de UK maakt een vervangings gedeelte voor de 1000/1300 micra's. Hem wellicht een mailtje doen of dat voor de 1400 ook past.

Standaard spul is zowiezo niet winstgevend in combinatie met dat spruitstuk.
Mocht je nog een leuke einddemper zoeken heeft Dino nog een leuke staan in de verkoop hoek..

bedankt, zal daar eens naar kijken dan.

verdere tips zijn welkom!

.maarten

De middenpijp van een 1.3 past ook. Zolang je maar een kat vervanger of onderste kat erbij pakt van de 1.3. Dit is wel handig ivm APK want die kat is makkelijker te plaatsen dan je hele spruitstuk te vervangen omdat de voorste kat daarin zit. (1.4 heeft alleen maar een kat in het spruitstuk en 1.3 heeft er 1 in het spruitstuk en 1 onder de auto)

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 14 januari 2019, 09:46:42
De middenpijp van een 1.3 past ook. Zolang je maar een kat vervanger of onderste kat erbij pakt van de 1.3. Dit is wel handig ivm APK want die kat is makkelijker te plaatsen dan je hele spruitstuk te vervangen omdat de voorste kat daarin zit. (1.4 heeft alleen maar een kat in het spruitstuk en 1.3 heeft er 1 in het spruitstuk en 1 onder de auto)

Dus kan gewoon het middenstuk plus kat bestellen dan?

Bedankt voor de info! Dat helpt allemaal

.maarten

Ja kan maar let er wel even op dat je er niet veel mee opschiet als de diameter hetzelfde is. Het verschilt een beetje per fabrikant en ik weet niet precies wat de verschillende diameters zijn. De middenpijp van mijn 1.4 is in ieder geval dunner dat de middenpijp van de 1.3 van Bram.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 14 januari 2019, 22:20:19
Ja kan maar let er wel even op dat je er niet veel mee opschiet als de diameter hetzelfde is. Het verschilt een beetje per fabrikant en ik weet niet precies wat de verschillende diameters zijn. De middenpijp van mijn 1.4 is in ieder geval dunner dat de middenpijp van de 1.3 van Bram.


Ik ga er even induiken, bedankt voor de tips en info!

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 14 januari 2019, 22:20:19
Ja kan maar let er wel even op dat je er niet veel mee opschiet als de diameter hetzelfde is. Het verschilt een beetje per fabrikant en ik weet niet precies wat de verschillende diameters zijn. De middenpijp van mijn 1.4 is in ieder geval dunner dat de middenpijp van de 1.3 van Bram.


Nou ben ik van plan om dit midden stukje te bestellen:

https://gizfab.com/product/nissan-micra-k11-stainless-center-exhaust/?v=796834e7a283

Met deze eind demper:

https://www.sportexdirect.co.uk/micra/sportex-nissan-micra-exhaust-back-box-1998-2002-s3-5785-121-2469.php

goed idee / slecht idee?

.maarten

Ik ben zelf geen fan van sportex. De binnenpijp roest door en dan is het een lege demper omdat alle dempingswol eruit komt.

De sportex heeft een 4cm (Iets meer dan 1.5 inch) aansluiting naar de middenpijp. Das ongeveer de maat voor een standaard middenpijp. 2inch is een stuk groter en daar schiet je dan niet echt veel mee op. Al is 2 inch ook al fors overkill voor een micra.

Voor het geld is zo'n sportex niet verkeerd en zo'n middenpijp is een kleine verbetering over de standaard pijp. Maar verwacht niet ineens flink wat vermogen erbij.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 21 januari 2019, 12:32:24
Ik ben zelf geen fan van sportex. De binnenpijp roest door en dan is het een lege demper omdat alle dempingswol eruit komt.

De sportex heeft een 4cm (Iets meer dan 1.5 inch) aansluiting naar de middenpijp. Das ongeveer de maat voor een standaard middenpijp. 2inch is een stuk groter en daar schiet je dan niet echt veel mee op. Al is 2 inch ook al fors overkill voor een micra.

Voor het geld is zo'n sportex niet verkeerd en zo'n middenpijp is een kleine verbetering over de standaard pijp. Maar verwacht niet ineens flink wat vermogen erbij.

dit dan mischien een iets beter idee?

https://gizfab.com/product/nissan-micra-k11-rear-exhaust-sports-box/?v=796834e7a283

Zijn er wel uitlaat systemen dan die wel flink wat vermogen opleveren? lijkt me ook niet echt.

.maarten

Ik heb meer vertrouwen in die Gizfab demper dan in sportex.

Nee met alleen een uitlaat ga je niet veel vermogen winnen. Uitlaatspruitstuk doet wel weer best wat. En dan helpt een uitlaat natuurlijk wel iets meer maar nog steeds niet schrikbarend veel. Dat komt past als je geblazen gaat rijden.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 21 januari 2019, 13:14:52
Ik heb meer vertrouwen in die Gizfab demper dan in sportex.

Nee met alleen een uitlaat ga je niet veel vermogen winnen. Uitlaatspruitstuk doet wel weer best wat. En dan helpt een uitlaat natuurlijk wel iets meer maar nog steeds niet schrikbarend veel. Dat komt past als je geblazen gaat rijden.

oke, dan ga ik voor het middenstuk en einddemper van Gizfab i.c.m dat spruitstukje van jou (regelen we aankomend weekend even als dat uitkomt).

Eind demper: https://gizfab.com/product/nissan-micra-k11-rear-exhaust-sports-box/?v=796834e7a283

Middenstuk: https://gizfab.com/product/nissan-micra-k11-stainless-center-exhaust/?v=796834e7a283

nog 1 dingetje.. (ja weet hier niet veel vanaf) nu ik alles in mijn hoofd aan elkaar knoop lijk ik een stukje te missen vanaf het spruitstuk naar het middenstuk of niet?

.maarten

Komt goed O0

Ja je mist de voorpijp. (onderkant kat aan het spruitstuk naar middenpijp)

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 21 januari 2019, 14:00:00
Komt goed O0

Ja je mist de voorpijp. (onderkant kat aan het spruitstuk naar middenpijp)


oke moet ik deze nog even laten maken... bedankt voor de info en tips!