Gevraagd, luchtmassameter en gasklephuis voor nissan k11 uit 2001

Gestart door fiislief, 12 december 2018, 19:42:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fiislief

Hoi,
Ik ben op zoek naar een goed werkende luchtmassameter en gasklephuis voor mijn nissan micra 1.4 k11 uit 2001. Motorcode CGA3.
Ik lees het graag als je wat hebt!

.maarten

Wat is de reden dat je het gasklephuis wilt vervangen?

Ik heb geen werkende LMM liggen maar kan je wel vertellen waar ik mijne destijds heb besteld. Koste toen rond de 110 euro als ik het mij goed herinner en dat was een orginele bosch.

fiislief

Met vol gas houdt ie in en stottert soms. Uitgelezen bij de garage en lmm niet goed, te zien met een grafiek die steeds dalen geeft bij gas geven. Advies was beide vervangen, incl gasklephuis dus. Lambdasonde is goed.
Dat dus 😉

fiislief

Nu vraag ik me wel af waarom gasklephuis vervangen zou moeten worden... *leek*

.maarten

Ik denk dat het komt door het feit dat je een CGA3DE (2de facelift 1.4) hebt. De CG13DE uit een micra van 92 tot 2000 heeft de lmm vast in het gasklephuis zitten en hierbij is hij niet te vervangen. Bij de CGA3DE is de lmm wel los te vervangen. Niet elke monteur weet dit en officieel volgens Nissan is de lmm van de CGA3DE ook niet te vervangen. Maar dit is prima mogelijk.

https://www.kfz-ersatzteile-schuster.com/epages/62629334.sf/de_DE/?ObjectID=6312736
Daar heb ik destijds mijn LMM besteld en die werkt prima.


micraSR


.maarten

De meeste imitatie werkt niet lekker met de cga3de. In het begin probleemloos maar na een tijdje weer problemen. Maar ik hoop dat die het wel goed doet. Scheelt veel geld als het werkt.

fiislief


Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

micraSR

Citaat van: .maarten op 21 december 2018, 18:53:48
De meeste imitatie werkt niet lekker met de cga3de. In het begin probleemloos maar na een tijdje weer problemen. Maar ik hoop dat die het wel goed doet. Scheelt veel geld als het werkt.

zit er inmiddels weer een half jaar in zonder problemen

fiislief