.Maarten zijn 2de Micra K11

Gestart door .maarten, 05 oktober 2018, 22:29:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

micraSR


.maarten

Thanks!

Weer even een update:
1.3 vliegwiel wordt niet omgeboord. Dit werd te duur. Daarom maar een Fidanza Ga16 vliegwiel van Marco overgenomen. Deze past ook op een CG13 maar dan moet er wel een busje voor worden gemaakt zodat deze goed centreert op de krukas. Dat is goedkoper en het resultaat is een stuk beter (Dit vliegwiel weegt minder en de plaat is los te vervangen)

Ik heb bericht gekregen dat de zuigers moeten passen. Inmiddels is de aanbetaling gedaan en het wachten begonnen.

MaStErTuNeR Q


.maarten

Even een paar plaatjes die ik van Stijn van SP motorsport heb gekregen.






Ondertussen is er ook weer wat leuk spul binnen gekomen zoals Nismo motorsteunen, wat handling spul, inlaatspruitstuk en een aangepaste sr20 brandstofrail met sr20 injectoren.



micraSR

Ziet er goed uit.
Erg jaloers op de intake  ::)

.maarten

Vandaag weer even een paar kleine dingen gedaan.

De voorste anti roll bar even vervangen door een iets steviger exemplaar. Volgens mij is het een Nismo anti roll bar.


En even de Gizfab 2.5" uitlaat eronder geprutst. Dat kleine pijpje lijkt wel redelijk orgineel. Tot je start. Dan komt er toch een bak herrie uit. Dit is het verschil met de Ganador uitlaat die eronder zat:



En dat klinkt zo:
https://youtu.be/WhVei2R3ykc

Verder nog even de panhard vervangen door een verstelbare.
Helaas zat dat even wat tegen en moest het busje eraf worden geslepen.
Geen foto's van de panhard zelf want ik was er helemaal flauw van.



Kwarkieboy

Leuke upgrade weer !

Met dat busje van de panhard heb ik ook al een keer ruzie gehad !

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

MaStErTuNeR Q


.maarten

Thanks!

Vandaag toch maar even een db killer besteld. Die Gizfab uitlaat is gewoon echt luid.

.maarten

En de DB killer zit erin. Scheelt toch flink wat en hij is er ook zo uit te halen.


.maarten

Vandaag bericht gehad dat het blok klaar is. En meteen wat foto's erbij ontvangen.





Kwarkieboy

Gaaf !

Ik ben wel beniuwd wat hij doet

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330


.maarten

Even een korte update. Blok zit erin. En alles is aangesloten en hij start. Loopt alleen nog niet lekker. Ik heb de inlaat moeten wisselen voor de standaard inlaat omdat ik denk dat ie ergens lekt. Verder moet ik de timing nog goed zetten en de koppeling stellen. En daarna kijken of alles goed rijd.

Ben alleen bang dat ik zondag niet ga redden om met deze te komen. Probeer het natuurlijk wel.

zwolly

#44
Citaat van: .maarten op 27 oktober 2018, 18:25:52
Vandaag weer even bezig geweest.



Ik heb laatst de GTI remmen van Mark overgenomen en een schijf zag er toen al niet al te fris meer uit. Die heb ik toen even onder handen genomen met een staalborstel om de ergste troep eraf te krijgen maar ik merkte toch een trilling bij het remmen. Dus tijd voor nieuwe schijven en blokken. En dat heb ik er vandaag ook maar meteen even onder gezet.

Hier zijn wat foto;s:






Standaard 1.3 schijfje tegenover een Almera GTI schijf



Deze schijf zorgde voor het getril


Is een Almera GTI schijf 1 op1 zo over te zetten zonder enige aanpassingen? Uiteraard wel mét de GTI remklauw vd GTI. 

Mooi bezig Geweest Maarten!  O0



Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p