.Maarten zijn 2de Micra K11

Gestart door .maarten, 05 oktober 2018, 22:29:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bramk11

Kijk! Die handvaten staan goed en mooi dat de speakers weer naar behoren werken

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk


RubinvdLinde

Lekker bezig Maarten, mooie upgrades!
Las ik nou gedemonteerde turbokit voor 1.4? :P

.maarten

#17
Ik probeer zo af en toe wel wat foto's te maken. Maar het schiet er vaak bij in omdat ik dan alweer bezig ben en dan ineens bedenk van ik had foto's moeten maken:P. Ik wou ook wat foto's maken van het vervangen van die kabel maar ja. Ik had het halve interieur eruit en er alweer in toen ik er weer aan dacht :D

Ja dat lees je goed. Ik heb een turbo kit liggen met HKS spruitstuk. Zat op mijn 1.4 maar we kregen het met de ECU niet voor elkaar. Kit is er bijna compleet af. Moet alleen het carter er nog afhalen. En daarna deze winter de kit op de 1.3 zetten.

Ben net gisteravond bezig geweest met een ruw verlengkabeltje te solderen voor de ecu waar ik de SAFC en wideband op aan kan sluiten en deze zo tussen de ecu en kabelboom kan prikken. Wil uiteindelijk naar Nistune en wil mijn kabelboom niet verknippen.

Jeroen330

Erg leuke set-up van HKS! Ik heb er afgelopen weken mee gereden om met de Apexi en de ECU aan de gang te gaan.. helaas is de 1.4 ecu een grote boosdoener.

De setup daarentegen is echt super leuk!
Je moet toch maar durven een turbo op je auto te schroeven!!

.maarten

Het is zeker een leuke setup. Met zo'n klein en schattig downpipeje. Hoop deze winter de kit toch wel gemonteerd en rijdbaar te hebben.

Vandaag alvast wat spul binnen gekregen en even de SAFC en wideband aan een verlengkabeltje gesoldeerd. Niet netjes maar wel functioneel.

Hier zijn een aantal foto's:
Verlengkabeltje met wat extra spaghetti:


Net begonnen met solderen:


Alvast wat spul wat ik nodig ga zijn bij de montage:

.maarten

Helaas geen foto's gemaakt want ik wou het snel klaar hebben om niet helemaal nat te regenen.

Laatst al een keer de motorkap isolatie erin gezet en vandaag even wat meer onder de motorkap gedaan.

Laatst heb ik een Ga15 gasklep besteld en deze is vorige week binnen gekomen. Eergisteren kwamen de gasklephuispakkingen binnen en vandaag heb ik de ga15 gasklep er maar even opgezet. En terwijl de luchtfilterbak eraf was heb ik meteen even de ga16 filterbak erop gezet. Scheelt weer een filter vervangen want ik had nog een filter liggen die amper is gebruikt.

Ook heb ik meteen even een paar nieuwe kentekenplaten besteld met opgelegde letters en die kan ik morgen ophalen. Ik zal dan ook even wat foto's maken.

Tipje voor iedereen die een ga15 gasklep wil monteren. Haal even wat nieuwe slangklemmetjes voor de koelslangen en rek de koelslangen uit met een punttang. Dan gaan ze er makkelijker op. En gebruik de gaskabelhouder van de 1.3 gasklep. Dan kun je nog bij de stekker van de 2de injector.

.maarten

Vandaag even de kentekenplaten verwisselt en even de bougies vervangen. De oude zaten er zo te voelen een flinke tijd in en zaten kapot vast. De eerste ging redelijk. De tweede ging amper. Steeds een stuk los en weer vast net zo lang tot hij eruit kwam met veel gepiep en gekreun. De 3de knapte ineens los en de 4de koste ook even wat moeite. Maar het is allemaal weer gelukt.

Hier even een paar foto's:
Oude bougies:


Tijdens:


Nieuwe plaat:

.maarten

Vandaag weer even bezig geweest.

Brandstoffilter is vervangen. Was nodig ook want aan de filter te zien was deze nog nooit vervangen.

Ik heb laatst de GTI remmen van Mark overgenomen en een schijf zag er toen al niet al te fris meer uit. Die heb ik toen even onder handen genomen met een staalborstel om de ergste troep eraf te krijgen maar ik merkte toch een trilling bij het remmen. Dus tijd voor nieuwe schijven en blokken. En dat heb ik er vandaag ook maar meteen even onder gezet.

Hier zijn wat foto;s:

Nog netjes in doos:


Oude brandstoffilter:


Tip voor iedereen die zijn brandstoffilter vervangt. Eerst de onderste leiding aansluiten en daarna de bovenste...


Nieuwe brandstoffilter


Standaard 1.3 schijfje tegenover een Almera GTI schijf



Deze schijf zorgde voor het getril

.maarten

Tussendoor even snel de einddemper overgezet.


.maarten

Vandaag helaas niet veel tijd gehad en niet alles kunnen doen wat ik wou doen maar toch weer wat af kunnen werken.

Stuurwielbediening zit erin en ik heb even de stoelverwarming aangesloten. (Aanrader met dit weer)

Helaas geen foto's gemaakt op deze na:

Milo

Huh, zat er ook stoelverwarming in de Micra? ???
(Oger modellen?)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

.maarten

Cold weather modellen zoals in Noorwegen, Finland, Zweden zijn met stoelverwarming geleverd. De knoppen die ik erin heb zitten komen uit een primera en zijn hetzelfde als in de Micra zitten. Verder heb ik er S14 stoelen in waar dus stoelverwarming in zit. Ik heb ook nog een setje leren stoelen uit een Micra staan waar stoelverwarming in zit maar ik weet niet of daar de orginele matjes in zitten.

Milo

Citaat van: .maarten op 25 november 2018, 21:12:31
Cold weather modellen zoals in Noorwegen, Finland, Zweden zijn met stoelverwarming geleverd. De knoppen die ik erin heb zitten komen uit een primera en zijn hetzelfde als in de Micra zitten. Verder heb ik er S14 stoelen in waar dus stoelverwarming in zit. Ik heb ook nog een setje leren stoelen uit een Micra staan waar stoelverwarming in zit maar ik weet niet of daar de orginele matjes in zitten.

Ahh, cool!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

.maarten

Even weer een update.

Gistermiddag 2 blokken weggebracht om samen te voegen samen met wat andere zuigers en nokken.

Het plan is om een CGA3DE onderblok te nemen en deze te voorzien van Astra J 1.4 turbo zuigers (A14NET) en daar vervolgens een CG13DE kop met andere nokken op te gooien.
Verder wordt er ook meteen een cg13de vliegwiel afgedraaid en omgeboord zodat er een ga16de 190mm koppeling op past. De turbo ligt al klaar (T28 van een RB26DETT) Het doel is om hier minimaal 150pk mee te halen en dit ook betrouwbaar te halen op 98. Al hoop ik eerder rond de 200 te zitten als het blok klaar is.

Binnenkort hoop ik te horen of de zuigers inderdaad passen (Op papier zou het moeten passen) want niemand heeft dit tot nu toe geprobeerd. En dan hoop ik ook te horen wat de uiteindelijke compressieverhouding wordt en of we die eventueel nog naar beneden moeten brengen.

Kwarkieboy

Klinkt veel belovend !
Ik ben benieuwd als alles klaar is :D

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00