Ga16 gasklephuis pas maken op 1.3

Gestart door Micra k11 1987, 30 augustus 2018, 01:03:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micra k11 1987

Wat moet er aangepast worden om een ga16de gasklephuis op een 1.3 micra k11 te monteren alvast bedankt

Kwarkieboy

je moet sowieso een adapterplaat maken omdat de bout gaten niet overeen komen.
K11 '95
K11 Aztek '00

MaStErTuNeR Q

De ga16 gasklephuis past gewoon, je zit alleen met andere actuatoren en sensoren.
Daarom is het makkelijker om het gasklephuis van de ga15de motor te pakken.
Deze heeft de zelfde sensoren en actuatoren en pinouts als het gasklephuis van de cg13de

Svt123

Hoe zit het met een GA16DE gasklephuis op een CGA3DE? Geld hiervoor hetzelfde als de 1.3?

.maarten

Nee 1.4 (CGA3DE) heeft ander bout patroon en andere sensoren. 1.4 (CGA3DE) heb je geen plug en play oplossing voor.

Adrenaline

Wou idd ook even wete. Past een GA15DE gasklephuis ook op een 1.4 micra k11?

.maarten

Nee er is geen ander gasklep voor een k11 1.4. Het boutpatroon komt niet overeen en de 1.4 gebruikt andere sensoren ed (oa lmm).

Adrenaline


Adrenaline

#8

.maarten

Goede aankoop. O0

Heb dezelfde op mijn 1.3.

Adrenaline

Dankje wel. Ik vind geweldig dat er van een 1.3 een serieus vermogen uitgehaald kan worden. En dat met een 840kg auto. In de loop van de tijd wil ik de extra gaslucht ook gangbaar maken met een katpijp en een grotere uitlaat. Ik heb inmiddels de Ga16De filterbak ook al klaar liggen 😊

.maarten

Leuke plannen. Met een groter gasklephuis, andere filterbak, uitlaatspruitstuk, katloze middenpijp of katvervanger, andere einddemper kun je al best leuk resultaat halen. En het gewicht helpt zeker mee.

Check trouwens je ontstekingstijdstip ook even. 17 graden voor TDC geeft goede resultaten.

Adrenaline

Citaat van: .maarten op 15 maart 2019, 18:20:21
Leuke plannen. Met een groter gasklephuis, andere filterbak, uitlaatspruitstuk, katloze middenpijp of katvervanger, andere einddemper kun je al best leuk resultaat halen. En het gewicht helpt zeker mee.

Check trouwens je ontstekingstijdstip ook even. 17 graden voor TDC geeft goede resultaten.

Zal ik doen. Dankje wel  O0

Adrenaline

En nog even een vraag. Past een ga14de gasklephuis op een cg13de?

.maarten

Zelfde probleem als GA16. Andere sensoren en volgens mij komt de stationeerregeling tegen de brandstofrail of injector aan.

Enige dat plug en play is is een ga15 gasklep.