Side/fender exhaust?

Gestart door CherryCan, 15 april 2019, 23:16:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CherryCan

Hallo allemaal!

Het is alweer een poos geleden, maar ik ben van plan me weer bezig te houden met micras.
Dat terzijde, Ik heb online het een en ander gelezen over "fender exhausts", in andere woorden:
Één dikke tube vanaf het spruitstuk direct naar buiten, geen cats, niks.

Ik vroeg me af of dit nut heeft vanuit een tuning's perspectief, aangezien de motor zijn gassen bijna direct er uit kan gooien ipv een lange en restrictieve uitlaat.
Aan de andere kant zit ik met het "backpressure" verhaal, ik weet niet eens of Micra motoren dat nog nodig zijn.

Ik ben nog zo groen als gras op dit gebied, dus sorry als het een beetje vaag lijkt.

- Cherry can

.maarten

Geblazen heeft het nut. Ongeblazen wil je iets back pressure.

Maar op een Micra maakt het niet bijzonder veel uit en is het meer gewoon doen wat je zelf leuk vind.

Jandeman

Open uitlaat.. zonder cat mag niet ... of je kan t terug bouwen voor de apk.. tenzij je er 1 hebt voor bouwjaar 92...

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk


richardwbb

Ik wil back pressure. Ik heb een N/A met 2.5 inch in mijn geval spaghetti tot de kat. Middenstuk alsjeblieft standaard laten in dat geval. De einddemper is bij mij wel een echte einddemper, denk aan Remus en Sebring. Ik ga echt never nooit wat aan de flow doen, ik heb nog standaard kleppen. Daar heb ik het maksimum nog niet van weten te bolt onnen. Je intake en vonk zijn zo belangrijk om winst te behalen, de uitlaat komt daarna. Ergens daartussen nokkenassen. Maar ik zou moeten weten wat voor nokken je hebt (specificaties). de nokken in mijn andere Nissan zijn behoorlijk wild en nog steeds standaard.