Nissan micra LX 1.3 CVT

Gestart door VanRijnen, 26 december 2017, 23:00:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dino

Welkom op 't forum langs Jeroen gaan is altijd goed!

VanRijnen

Ben vandaag langs Jeroen gereden :wave: verslagje en foto's zet ik er zo snel mogelijk op. Wat ik wel alvast kan melden is dat de auto ONTZETTEND GEWELDIG RIJD.. daar waar ik eerst achter vrachtwagens geplakt zat op de heen weg.   Was het op de terugweg toch echt plankgas op de linkerbaan :cheer:

Jeroen330

 :P   :P

Dat dacht ik al! Benieuwd naar je verslag!

Black_Shadow

Super!
Ben erg benieuwd naar het verslag!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


VanRijnen

Daar stond ik dan een aantal weken geleden, er werd een micra aangeboden en ik kon gaan kijken. Met mijn beste pokerface stond ik op het terrein. Stiekem was ik meteen verliefd op de kleine frummel toen ik haar zag O0...maar ik was toch flink in het nadeel besefte ik mij. Ik had echter niemand meegenomen met enig verstand van auto's.

Voor mij stonden 2 autoverkopers die de sleutel in mijn handen duwde. Mijn pokerface bevroor en ik had een bitchface ervoor in de ruil gekregen. Snel probeerde ik alle punten op de sommen in mijn hoofd die ik op dit forum gelezen had, exterieur, roest, dorpels, deuken etc
Ik liep een rondje rondom te auto, voelde met mijn handen onder de auto pakte de sleutel en deed alle deuren open. (oke oke,alle 2 dan he) ik klikte de motorkap open en ging met mijn gespeelde ijzige blik erboven hangen. De autoverkopers hijgend in mijn nek.
Ik draaide de dop open en  bespeurde geen drap.
Ik fronste een paar keer, trok hier en daar wat opzij en schudde wat met mijn hoofd.

'Niet goed?"vroeg de verkoper. Ik lachte vriendelijk en trok mijn schouders op.
Ik nam plaats in de micra en tot mijn verbazing zag het interieur er verdomd netjes uit.Niet afgetrapt, geen doorzit plekken, zelfs geen vlekken te bespeuren,
Ik startte de motor en reed weg. De cvt deed goed zijn werk en schakelde feilloos en doorstond ook mijn andere testjes (voor hoever ik die wist) en Frummel ging mee naar huis.

De weken erna was ik nogsteeds trots op het Frummeltje alleen begon ze ...zoals vermeld in mijn openingspost... te stuiteren voor stoplichten en had ik flink de neiging bij het invoegen op de snelweg mijn auto aan te gaan duwen. Ondanks mijn nihile rijervaring zat er niks anders op....ik besloot DE micra tovenaar in te schakelen en met gevaar voor eigen leven ^-^ samen de reis met Frummel van 2 uur heen naar Zwolle te wagen.

Op weg naar de micra tovenaar a.k.a Jeroen330 ;)



Bij Jeroen aangekomen waar ik bijna de grond kuste omdat ik het levend gehaald had (Ja overdrijven is een vak :P)
Heeft hij alles nagekeken, wat heb ik veel geleerd van hem! Hij kan vreselijk goed uitleggen en neemt de tijd om alles te herhalen als een newbie zoals ik het niet snapt. ???



De tovenaar heeft Frummel haar ontstekingstijdstip afgesteld, haar volledig uitgelezen en stationair alles geregeld.
Ook heeft hij de kabelboom gesoldeerd en afgewerkt met krimpkousjes en de lucht massa meter gereviseerd. :cheer:
We hebben voor en na de reparatie met Frummel gereden en Jeroen heeft even laten zien wat mijn micraatje allemaal kan en dat ik haar niet moet onderschatten.
Ze stond op standje oma maar toen hij met haar klaar was, was Frummel een jonge blom en knalde over de snelweg terug naar huis!

Ik ben van plan Frummel lekker door de jaren heen op te pimpen maar Jeroen heeft alvast roze dashboard lampjes erin geplaatst  :cheer: geweldig en SUPER bedankt nogmaals hiervoor.

Frum zal door de maanden heen er steeds jeugdiger uit gaan zien, een kleurverandering ondergaan...iets met roze en zwart :cheer: 8)

i-micra

Welkom op het forum. Al wel een heel verhaal maar gelukkig draait Frummeltje weer als een zonnetje!! De lichtjes staan echt goed, ik ben benieuwd wat er nog gaat komen  ;D ;D ;D
Nissan Micra Aztek 96/180