Mikey's zijn Volvo 850 T-5R

Gestart door MikeyK11, 25 augustus 2017, 20:51:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyK11

Het is nu toch ook wel tijd mijn andere auto hier ook maar is voor te stellen. 8)
In de show your Micra topic had ik het al over deze Volvo.
Het is dus niet zomaar een Volvo 850, maar het is er 1 die in 1994 en 1995 gelimiteerde werd gemaakt, totaal iets van 5500 stuks wereldwijd waarvan er al heel wat niet meer zijn helaas.
Deze Volvo's zijn van de BTCC afgeleid toen ze in 1994 en 1995 een paar keer achter elkaar de BTCC wonnen besloot Volvo er een race straat versie van te maken, deze hadden een 5 cilinder inlijn met turbo en 240 PK en 330 NM aan koppel wat voor die tijd erg veel was voor een gezinsauto, die van ons heeft er nu ongeveer 285 pk en 420 nm dus dat is erg leuk rijden zo. 8)
Ze werden eerst in 2 kleuren geleverd vlageel en diepzwart en later in 1995 kwam er olijfgroen bij deze zijn in NL het meeste verkocht.
Ik heb zelf de zwarte van de drie en persoonlijk vind ik dit toch wel de meest mooie kleur voor deze auto.

Deze Volvo hebben we begin dit jaar gekocht om op te knappen en er veel plezier mee te hebben, maar omdat we erg veel rijden 8000 km in drie maanden is dat ook zonde om dat met de Volvo te blijven doen, dus toen kwam de Micra deze maakt zijn kmters nu.
De Volvo gebruiken wij nu alleen in de weekende of vakantie en deze is nu ook Oldtimer verzekerd met taxatie waarde.

Bij deze wat recente foto's van de bolide. :)










Overigens zitten er nu de juiste vloermatjes in, deze zijn allang weg >:D



Micra k11 1.3 Super S
1996

Leo

Mooie 850 dat rijd vast heerlijk met dat vermogen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Arjan

Netjes hoor. Hoeveel km staat erop?

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

MikeyK11

Citaat van: Leo op 25 augustus 2017, 23:46:37
Mooie 850 dat rijd vast heerlijk met dat vermogen :)

Dat klopt zeker, dan is de Micra wel erg traag. :P

Citaat van: Arjan op 26 augustus 2017, 07:47:47
Netjes hoor. Hoeveel km staat erop?

Hij heeft 270.000 km erop staan, en gezien het boekwerk aan rekeningen vanaf nieuw ook nog is goed onderhouden.
Maar de buitenzijde van de Volvo zag er werkelijk niet meer uit en dat hebben we weer mooi strak kunnen maken.

Onderdelen van zo een Volvo zijn helaas duur maar het is een hobby dus mag wat kosten. >:D
Micra k11 1.3 Super S
1996

Arjan

Voor deze Volvo nog best een lage kmstand :)

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

MikeyK11

Citaat van: Arjan op 26 augustus 2017, 12:39:36
Voor deze Volvo nog best een lage kmstand :)

Voor Volvo begrippen zeker hahaha. :)

Micra k11 1.3 Super S
1996

Arjan


MikeyK11

Als ik deze KM stand zo zie doet het mij denken aan de Volvo V70 D5 die we voor de T-5R hadden, deze had ook 600.000 km op de klok staan, maar door te veel mankementen en onoplosbare motor storing hebben we deze weg gedaan.
Toch best jammer maar ach heb er een andere mooie Volvo voor terug. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

Arjan