Kjeld's Fiat Panda 100HP Pandamonium

Gestart door K11-1.4, 11 augustus 2017, 19:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K11-1.4

Met trots mag ik vermelden dat mijn vriendin en ik een nieuwe vierwieler hebben!
Het betreft zoals de titel al aangeeft een Fiat Panda 100HP uit 2009.

Hij is uitgerust met het Pandamoniumpakket wat inhoudt dat er af-fabriek zilveren spiegelkappen, dark-chrome velgen, rode remklauwen en een streep over de zijkant (die bij mij overigens ontbreekt wat ik niet erg vind) op zit. Verder zit er privacy glass op, Climate control, 15 inch lichtmetalen velgen, verlaagd sportonderstel (tov. de niet 100HP Panda's), een audiopakket met 6 speakers en een subwoofer. De vorige eigenaar heeft de voorramen ook laten tinten (met certificaat van goedkeuring), een Ulter sportpijpje (ook met goedkeuring) en Koni achterschokbrekers gemonteerd. Verder een goed sluitende onderhoudshistorie.

Hier de foto's van bij de aanschaf :







De eerste indrukken zijn echt top! Valt heel erg mee qua stugheid wat er erg veel vermeld wordt. Geluid van de motor is ook erg leuk, hij brult er goed op los, trekt lekker en gaat erg strak door de bochten.

Hier foto's van na een wasbeurt (en weer regen) en waar ik de trekhaak verwijderd heb welke nogal roestig was. Helaas is de opening in de bumper door een aap gezaagd denk ik..... Maar altijd beter als met haak en ik verzin er wel wat op.





De plannen zijn :

- Velgen opknappen ivm. stoeprandschade
- Dubbele Novitec einddemper
- Deurspeakers vervangen voor iets dat minder blikkerig klinkt
- Stuur met leer laten bekleden. Idee is zwart met rode stiksels. Is nu van nepleer dat
   loslaat.
- Versnellingspookhoes en handremgreep zwart leer met rode stiksels.
- Mistlampen opknappen / vervangen, zijn inwendig geel aan de onderkant door water
- Een keer goed detailen
- Resonator luchtfilter vervangen voor siliconen buizen voor meer sound
- Emblemen vervangen, die zijn een beetje flets geworden

Tevens gaat Ronald van Savali (de bekende Alfa/Fiat tuner en onze huistuner) kijken of hij er wat meer vermogen uit kan peuren.

Kortom, ben errug in mijn nopjes ::)


Arjan

Gefeliciteerd, gave kar!

Blije familie zo te zien op de foto :)

Hoeveel procent lichtdoorlatend, zijn de voorramen?

Ben benieuwd naar de motortuning O0

K11-1.4

Citaat van: Arjan op 11 augustus 2017, 19:49:46
Gefeliciteerd, gave kar!

Blije familie zo te zien op de foto :)

Hoeveel procent lichtdoorlatend, zijn de voorramen?

Ben benieuwd naar de motortuning O0

Dankje! Die linker 2 waren vooral blij dat er 2 serieuze kijkers kwamen en de rechter is Lorianne, mijn vriendin. Die was vooral blij omdat deze zo netjes was in vergelijking met de vorige die we bekeken hadden. Ik dacht dat de voorramen 65% doorlieten, maar dat zou ik moeten nakijken. Zag het overigens pas echt toen ik bij de supermarkt naar de auto liep en het verschil zag met een andere geparkeerde auto. Is binnenin totaal niet storend.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Arjan

Ok, dat was dus de verkopende partij.

Ik ga denk bij mijn Micra ook de voorste zijramen laten tinten. Dat is dan meer voor alleen de UV-straling wat tegen te gaan.

chiba_kun


K11-1.4

Dank voor de reacties! Heb al het een en ander gedaan. De motor kwam niet op temperatuur. Nou is het denk ik bij Fiat/Alfa/Lancia eerder regel dan uitzondering dat de thermostaat kaduuk is lijkt wel. Even een rijtje van thermostaatgeschiedenis :

- Mijn oude Alfa 146 1.6 Twin spark 2001 : Thermostaat kapot, bleef in de winter maar 40
  graden... is erg fris kan ik je vertellen.
- Onze Fiat Barchetta 1.8 1997 : Thermostaat kapot (het complete inwendige
  mechanisme was bij deze afgebroken)
- Maatje zijn Panda 1.2 2004 : Thermostaat kapot
- Maatje zijn Alfa 147 1.6 Twin Spark 2007 : Thermostaat kapot
- Maatje zijn Alfa 156 1.8 Twin Spark 2000 : Thermostaat kapot
- En nu dus mijn Panda 1.4 2009 : Thermostaat kapot.... Right.

Maargoed, 30 euro en anderhalf uur verder weer een auto die op temperatuur komt!

Verder het interieurfiltertje vervangen :



Tevens het luchtfilter gedaan, die was minder erg gelukkig.

En de deurspeakers vervangen met die in de hoedenplank van de micra zaten. Dit heb ik gedaan door de standaard speakers er uit te snijden en de andere speakers in de ori behuizing te plaatsen.



Verschilletje.....?



Ook het dekseltje van de versnellingspook gespoten. Die was met rode verf geschilderd die afgaf aan je handen. Heb ik nog geen foto van, die komt nog!

Verder wilden de achterremmen bij stevig rijden waarbij de remmen heet worden lekker gaan gillen tijdens het rijden. Erg irritant en levert nogal veel bekijks op, maar niet op de goede manier  :-\ Ik heb de achterremmen uit elkaar gehaald en de blokken zaten erg vast in hun geleiders. Dus na lekker schoonmaken, blokjes een beetje schuin afvijlen en alles opnieuw in het vet gezet te hebben geen geluid meer! Schijnt wel een kwaaltje te zijn bij deze auto's. Er zitten namelijk remmen op van een Fiat Grande Punto en dat schijnt dan weer eigenlijk te groot te zijn voor het gewicht.

Maar een erg sleutelvriendelijke auto en krijg echt een lach op mijn gezicht! Wat me ook opvalt is dat eigenlijk iedereen hem leuk/gaaf vindt.

I keep you guys posted :)

K11-1.4

Zo we zijn weer wat tijd verder sinds de laatste update. Neemt niet weg dat er ook een hoop gebeurd is. Het is wel een veel onderhoudsgevoeligere auto dan de micra hoor..... Maarrrrr, je krijgt er zo'n onwijze smile van op je gezicht  ;D Echt een fungebakkie!

De standaard pookhoes was een lelijke grijze kleur en gescheurd. Met mn moeder een nieuwe pookhoes in elkaar geflanst en ik moet zeggen dat het errug netjes geworden is!



Ziet er gelijk wat sportiever uit :) Hier is ook het opnieuw gespoten versnellingspookdopje te zien. Die was helemaal versleten. Ook heb ik de standaard radio even opgeleukt want dat ziet er ook niet uit. Ik wil uiteindelijk ook naar een andere radio maar dat is voor later.

Met stickerfolie ringetjes gemaakt voor deze uitstroomopeningen :



Achter de pook zaten 2 gaatjes voor een parrot, die er helaas niet meer in zat. Maar even een plaatje van ali gemonteerd. Is niet definitief want het is geen Abarth natuurlijk, maar altijd beter dan 2 schroefgaten in je dashboard. Het leukt het interieur ook weer wat op



De sleutel was helemaal lelijk. Overal beschadigd, de knopjes helemaal glad en het chroom afgebladderd. Ook via ali een vervangende sleutel gekocht en alles overgezet. Het was niks plug&play, veel geslijp en gedoe maar het resultaat mag er zijn!





Ook zijn de achterspoilers van deze wagens nogal dun gespoten. Daardoor gaat door weersinvloeden uiteindelijk de toplaag er af en zit je met een lelijke spoiler die je kan laten overspuiten. Ik heb getracht het te fixen voordat het te laat was. Dus eerst de krasjes proberen weg te schuren, spuiten, weer schuren en spuiten en uiteindelijk de polijsttol er overheen en hij was weer netjes! Er zijn nog wel wat krasjes zichtbaar dus had toch nog een keertje moeten schuren en spuiten. Het valt echter nauwelijks op en het is nu toch beschermd dus ik weer blij :)



De mistlampen waren helemaal vergeeld. 2 nieuwe mistlampen er in doet echt wonderen!
Hier heb ik de linker vervangen en rechts nog niet :



Tevens heb ik nieuwe emblemen voor en achter geplaatst. De naafkapjes waren ook heel lelijk, maar ik heb de naaflogo's van een Doblo van ons kunnen pakken dus dat haalt m ook weer heel erg op!

Tevens een setje spacers gescoord. Die haal ik binnenkort op.



Tevens heb ik de nieuwe uitlaat betaald, dus die komt er ook aan!



Helaas heb ik doorgekregen dat deze ECU niet gekraakt is dus dat ie niet getuned kan worden :( En ik moet even een flexibel uitlaatdeel regelen/een nieuw uitlaatdeel, want het flexibele stuk is lek.

K11-1.4

De Novitec Duplex gemonteerd. Zeer tevreden! Looks zijn erg goed en geluid is heel mooi subtiel. Wordt misschien nog ietsje luider daar het systeem vanaf de kat nieuw is.




Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Oeh, dat staat 'm goed! Lekker subtiel. Me likey.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.


chiba_kun


Paapz0r

Mooi!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst