Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

Micra Addict

MikeyK11

#16
Gisteren de grote operatie van de kettingwissel.

Was toch best een klusje en uiteraard is het toch niet voor niets geweest, een sturkje kettinggeleider was afgebroken er lagen wat stukjes van de geleider in het carter :-\

De ketting zelf lag er dus los omheen en hier had ik niet verder mee moeten rijden want dan zou het einde oefening zijn geweest en dat zou jammer zijn geweest na 267.000 km. >:D

Ook was de voorste kat. kapot deze was gesmolten ??? , dit komt omdat ze de micra maar zijn blijven proberen te starten terwijl het rotortje los zat, dus kat. vol benzine gestord en dan toch nog ff een vonk gekregen van de onsteking, de Micra gaat nu merbaar wat beter van zijn plek waar die voorheen wel op een 1.0 leek met wegrijden, dus ook dit is opgelost door de kat. leeg te maken, maar is kijken of die met de 2e kat. ook door de APK komt in oktober.

Wat fototjes, helaas niet overal een foto van kunnen maken gezien ik druk was met de montage van de ketting.








 



Dan de kat. Zie het binnenwerk. ???

Micra k11 1.3 Super S
1996

Leo

Oef daar heb je echt heel veel geluk mee gehad.

9 vd 10 keer als bij een k11 de ketting moet worden vervangen is het al einde oefening voor de motor.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

Citaat van: Leo op 31 juli 2017, 09:37:58
Oef daar heb je echt heel veel geluk mee gehad.

9 vd 10 keer als bij een k11 de ketting moet worden vervangen is het al einde oefening voor de motor.
Hoezo?? Motoren gaan gewoon door hoor. De prijs is alleen altijd minder.

MikeyK11

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 31 juli 2017, 10:07:57
Citaat van: Leo op 31 juli 2017, 09:37:58
Oef daar heb je echt heel veel geluk mee gehad.

9 vd 10 keer als bij een k11 de ketting moet worden vervangen is het al einde oefening voor de motor.
Hoezo?? Motoren gaan gewoon door hoor. De prijs is alleen altijd minder.

Daarom juist beter nu fixen voor ik een ander blokkie moet gaan kopen.

Maar ben blij dit gedaan te hebben want verder loopt die echt goed. 8)

Nu de roest nog aanpakken en verlagen. :)
Micra k11 1.3 Super S
1996

Jeroen330

Knap gedaan.. een ketting wissel blijft een giga klus!

Ontstekingstijdstip ook weer afgesteld?

Kwarkieboy

Ag een ander blokje lepel je er ook zo in.

Wat een klus ! Daar zitten wel een paar zweet druppeltjes in.

Met alleen de 2de kat kom ik prima door de APK. Ik heb volgens mij een keer ergens gelezen dat de eerste kat voor een koud blok is en als hij warm is functioneert de 2de kat.
Ik rij de auto goed warm en ga dan naar de APK :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

MikeyK11

Citaat van: Jeroen330 op 31 juli 2017, 13:06:35
Knap gedaan.. een ketting wissel blijft een giga klus!

Ontstekingstijdstip ook weer afgesteld?

Je hebt een PM. ;)

Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Citaat van: Kwarkieboy op 31 juli 2017, 19:18:24
Ag een ander blokje lepel je er ook zo in.

Wat een klus ! Daar zitten wel een paar zweet druppeltjes in.

Met alleen de 2de kat kom ik prima door de APK. Ik heb volgens mij een keer ergens gelezen dat de eerste kat voor een koud blok is en als hij warm is functioneert de 2de kat.
Ik rij de auto goed warm en ga dan naar de APK :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Goed om te weten, want ik zat al te kijken naar een andere kat.

Ach het viel mij opzich mee de kettingwissel, het langst wat mij bezig hield was het schoonmaken en wegkrabben van de oude kit tussen de carterpan en ketttingdeksels. :-\
Daar komen nog afgebroken uitlaatbouten bij, deze moest helaas los ander kreeg ik de carterpan er niet tussen vandaan en ook omdat ik een verstopping had in de kat, verder ging het best vlot en zeker met een handleiding voor montage en aanhaalmomenten van de bouten.

Of ik dit weer zou doen bij een Micra?, ja denk het wel zijn en blijven toch best leuke autotjes om aan te sleutelen. 8) 
Micra k11 1.3 Super S
1996

micraSR

Lekker bezig Mike.

Dan was je er inderdaad op tijd bij zeg!!
Die katalysator had ik het vermoeden al toen je dat zo tegen me zei


MikeyK11

Thanks!

Ja dat de kat dicht zou zitten had ik ook al het vermoeden van maar toen nog geen tijd om het te checken ook omdat de bouten vastgerot zaten.

Jeroen330 gaat zaterdag een checkup doen aan de Micra dan is kijken of er nog wat meer pktje ergens verstopt zijn in het motortje. :P
Micra k11 1.3 Super S
1996

Jeroen330

We gaan dit beestje weer laten vlammen! !

MikeyK11

Citaat van: Jeroen330 op 02 augustus 2017, 17:01:19
We gaan dit beestje weer laten vlammen! !

Inderdaad, vandaag dus bij Jeroen geweest, en ook weer wat meer technische dingen bij geleerd van de Micra. :)

Jeroen heeft zowel de stationairtoerental als de ontsteking gesteld, de ontsteking stond 6 grade te laat, wat beduidend was te merken voor en nu na Jeroen er wat aan heeft gesteld.
De paartjes zijn er weer en de Micra is echt merkbaar feller op het gas.
Kortom we zijn er blij mee dus de komende tijd kunnen we weer lekker toeren met de Micra. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#28
En weer het 1 en ander gedaan aan de Micra.

Van de week verlagings veren bestelt van Apex, helaas kreeg ik een dag erna een mail dat ze pas in Oktober beschikbaar zouden zijn, dit duurt mij te lang, maar kreeg eventueel als vervanging Cobra veren als ik deze zou willen hebben?, ff gegoogeld omdat ik niet bekent was met dit merk veren maar na wat geïnformeerd te hebben ze toch maar laten opsturen.

Gisteren heb ik er onder gemonteerd en eerst leek er weinig gebeurd te zijn maar de Micra is wel degelijk lager dan voorheen.

En dan heb ik nu de hele uitlaat eronder vandaan gehaald om dat ik nogsteeds het gevoel had dat er een verstopping in de uitlaat zat, en ja dat was ook zo, de 2e kat was dus bijna dicht met gesmolten delen van de eerste kat, deze heb ik nu dus ook weer goed vrij gemaakt en gelukkig is de 2e kat niet beschadigt dus zit er weer onder, ook even het CO gemeten en dit was perfect dus kan er eventueel een verse APK op! :D

Verder de uitlaat wat leuker gemaakt, ik vond het eindpijpje een beetje lullig en deze stond ook naar beneden gericht, dus eraf met dat ding en ik heb er een BMW X5 eindpijp met sierstuk op gelast en ik vind het erg geslaagd ook zit er iets meer geluid in door dit sierstukje. :)

Volgende week proberen de panhardstang eens los te halen en aan te passen.




   





Micra k11 1.3 Super S
1996

Dino

Staat er netjes bij zo met die veren!