De Micra van Arjan

Gestart door Arjan, 13 juli 2017, 00:03:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bramk11

Als de kosten niet absurd zijn laat ik het ook even weten!!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk


Arjan


Arjan

Ik wil even een filmpje plaatsen van de uitlaat. Hoe gaat dit in z'n werk op dit forum? Moet ik de link van YouTube ergens tussen plaatsen? Op mijn eigen forum, heb ik daar zo'n icoontje voor.

Milo

Je kan de youtube link direct plakken, forum embedded vanzelf.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Arjan

Dank je Milo! Handig systeem!

Geluid is niet echt heel goed te horen, zal proberen een betere opname te maken.

https://youtu.be/s8EDSlWiWQc

Milo

En dan iets korter filmen en meer revven ipv steeds laag en kort.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Arjan

Een van onze 6 dochters was gas aan het geven ;D

Arjan

Weekje gereden met de nieuwe demper, maar vind het niks. De originele demper wordt weer teruggeplaatst. De demper gaat in de verkoop.

K11-1.4

Ai....te luid? Ik vind de grens tussen net luid genoeg en té luid heel klein. Mijn pa zijn porsche 911 3.4 (1999) was wat dat betreft heel bizar. Die had ook sportdempers en was enkel luid bij behoorlijk op het gas gaan. Zodra je je snelheid constant hield was het totaal niet storend. Die was trouwens wel scheller qua geluid, ik denk dat die diepe brom vooral irritant wordt.

Arjan

Klopt. Ik denk dat geluid door iedereen anders wordt ervaren. Bij mij is het geluid continu teveel aanwezig, ik denk dat als je een schakel hebt, mijne is een CVT, er geen last van hebt. Mijn CVT "loeit" wat zeg maar, en daardoor blijft het geluid langer hangen. Bij een schakel dus, heb je er veel minder of geen last van.

Milo

Citaat van: Arjan op 17 augustus 2017, 23:01:32
Weekje gereden met de nieuwe demper, maar vind het niks. De originele demper wordt weer teruggeplaatst. De demper gaat in de verkoop.

Dit kan ik wel beamen.
Heb op het begin met een Cold Air Intake gereden, dit was goed te doen maar op de snelweg al snel vervelend.
Later icm een sportuitlaat was het erg leuk, maar ook op de snelweg al snel teveel.
Toen Cold Air Intake eruit gehaald en nog vrij lang met de demper rondgereden, maar die is er uiteindelijk ook vanonder gegaan.
Rijd nu heerlijk rustig met een standaard uitlaatje rond, helemaal zen met muziekvolume op standje HARD.  8)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Arjan

Ja zo ervaar ik het precies hetzelfde. Vooral op de snelweg is het geluid continu aanwezig. Voor mij is het niks, voor een ander wellicht precies goed. Beslissing is genomen, origineel komt terug.

K11-1.4

Ik had inderdaad eerst ook een open luchtfilter. In het begin erg leuk, later met sportpijp ook maar dat filter maakte zo'n kabaal dat ik m weggedaan heb (ben toen naar de stillere almera airbox gegaan die ook te koop komt) en vond de sportex demper nu ook wel wat irritant worden.

Arjan

Jeroen heeft al lezende zijn hulp aangeboden, om mij te helpen qua uitlaat-perikelen. Zo zie je maar weer het nut van een forum, alvast bedankt Jeroen ;)

Ook gaat Jeroen mij binnenkort helpen aan het onderhoud van mijn Micra, hier horen jullie uiteraard meer van :)

Jeroen330

Komt helemaal goed hiero! We gaan alle puntjes op de i zetten!