Primera P10 slx

Gestart door thom-micra, 04 januari 2018, 19:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom-micra

Hi,

Heb eindelijk de auto gevonden die ik al een tijdje wou, helaas geen eGT maar de SLX is ook prima.
Echt een hele nette auto, ben de 3e eigenaar (4e op kenteken maar de laatste was een garage) 138k gelopen en 99% roestvrij.
Auto is compleet origineel, zelfs de originele radio zit nog.
hele interieur is ook nog puntgaaf.

Natuurlijk staat hiervoor ook het eea op de planning.
de almera gti gaat de deur uit, en moet toch een tool hebben om volgend seizoen weer de nordschleife te betreden.
dus deze zal kwa body richting btcc gaan, motorisch ben ik ook al een tijdje mee bezig.

hierover zullen jullie wel het eea gaan zien..







ondertussen een setje wielen gehaald.
om toch maar uniek te blijven, een setje super lichte lotus sport centerlock wielen wat van een exige gt3 auto komt.
in de maten 17x8.



Motorisch ben ik bezig met een sr20ve.
als basis een n14 gti onderblok, daar komt een 20ve kop op met sr16 n1 cams, tomei camgears, supertech veren en schotels. daarop komen 50mm itb's op een custom spruitstuk.
onderblok wordt voorzien van acl lagers, arp bouten, tomei koppakking etc.
daarbij komen 12.5;1 cp zuigers in overmaat op eagle stangen.
voor de overbrenging komt er een fidanza vliegwiel, competition clutch set en de p11 gt versnellingsbak.
een nistune gaat het allemaal aansturen icm wat tools om de ve te activeren etc.

motor update's met foto's zullen aankomende weken wel voorbij komen, ik wil hem aankomend jaar optijd klaar hebben voor het seizoen.

vandaag nog even de nieuwe bc poten onder de primera gezet, er moet nog veel gebeuren om de centerlocks te laten passen en ook laag laag te kunnen rijden.


afgelopen tijd druk bezig geweest met het ontwerpen van de naven voor de centerlock wielen.
ondertussen ontwerp klaar, proef model zal worden 3d geprint, en als alles past worden ze cnc gedraaid.


De body van de auto wordt zoals ik al had gezegd btcc "style". dit omdat ik helemaal verliefd ben op de 90er jaren btcc/stw/jtcc auto's. lekker subtiel allemaal, maar toch heel functioneel.
Hierom zal de auto voorzien worden van de gt-skirts, welke ik ondertussen al heb, de lip van deze auto en ook de spoiler. daarnaast komen ook de hoodpins in de motorkap en kofferklep etc.


voor nu zal de auto eerst zo blijven, totdat de motor klaar is. daarna komen de bodywork update's.



Riesh

Mooie plannen Thom.

Hoe is het ondertussen met de Micra(s) ??
Micra Addict

micraSR

gaaf je plannen.
Kleur ook in blauw?

En je micra plannen? ???

Paapz0r

Heel tof, leuk project

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

thom-micra

thanks,

micra ben ik ook nog wel mee bezig, maar nog niet foto waardig verder. plus dat die niet klaar hoeft te zijn voor een bepaalde tijd, deze moet dit jaar nog hard gaan op de ring..

kleur wordt niet blauw, maar zal gewoon rood blijven, in de kleuren van de 94' Kieth Odor janspeed p10, met een eigen twist uiteraard.



MartinAir

Spannend! Ik ben iig benieuwd wat je allemaal gaat doen.
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.