Nieuw lid

Gestart door Reenee, 09 augustus 2019, 16:32:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reenee

Hoi. Ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een groene micra 1998 in nog zeer mooie staat. Auto gekocht bij een handelaar voor 550,- incl. nieuwe apk. Heb vorige week in ons dorp de olie en oliefilter laten verversen, ook om eens aan de onderkant te kijken. Hij ziet er nog prima uit en monteur zei dat hij volgend jaar ook wel door de keuring zou komen. Gister ook maar voor zekerheid 4 nieuwe bougies besteld en vandaag geplaatst, het waren wel andere dan die erin zaten, met 4 puntjes eraan ipv 1, maar loopt er prima op. Heb een tweedehands derde remlicht besteld want deze ontbrak, ook een nieuwe weerstand geplaatst zodat de kachel het ook weer doet in alle 4 standen. Helaas doet de achteruiterwisser het niet, hoor trouwens wel het motortje van de pisser alleen komt er geen ruitenvloeistof, waarschijnlijk motortje stuk, zekering was wel goed en draden zitten op de plekken waar ze horen. Kortom, hij start remt en schakelt prima voor zijn 215000 km stand. Heel tevreden met deze micra.
Gr. Reenee.
Micra K11 bj. 1998

.maarten

Welkom! Als je het motortje hoort is ie waarschijnlijk niet kapot. Slangetje kan wel verstopt zitten. Allemaal wel simpel te checken. Het kan trouwens wel een tijdje duren voordat er wat uit komt. Dat is best normaal.

Enne foto's doen het altijd goed.

Ik verplaats je topic ook even naar Show your Micra. Dat is een wat betere plek voor dit soort topics. Dan houden we het allemaal netjes bij elkaar.

Reenee

Maarten bedankt. Eerst maar erns op de sloop kijken of ze nog een achterruitenwisser hebben. Volgens mij is mijn koelvloeistofreservoir ook stuk, er zit nl. plastic omheen maar lekt verder niet.
Gr. Reenee
Micra K11 bj. 1998

.maarten

Die reservoirs gaan vaker kapot. Op Aliexpres koop je voor weinig een imitatie.

Je kunt trouwens ook de motor en wisser van een 2de facelift pakken. Zo een die plat ligt mocht je dat mooier vinden.

Reenee

Reservoir besteld 28,- incl. verzending. 😉
Ik denk vrij eenvoudig werkje toch?
Thanks voor info 👍🏻👍🏻
Gr. Reenee
Micra K11 bj. 1998

.maarten

2x een 10mm boutje en 1 clipje voor dat slangetje. Paar minuutjes werk en je hebt dat reservoirtje vervangen.

nismic

Welkom op het forum.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

micraSR

Welkom, fijn dat je micra nog in goede staat verkeerd!  O0

zwolly

Citaat van: .maarten op 09 augustus 2019, 17:27:27
Welkom! Als je het motortje hoort is ie waarschijnlijk niet kapot. Slangetje kan wel verstopt zitten. Allemaal wel simpel te checken. Het kan trouwens wel een tijdje duren voordat er wat uit komt. Dat is best normaal.

Enne foto's doen het altijd goed.

Ik verplaats je topic ook even naar Show your Micra. Dat is een wat betere plek voor dit soort topics. Dan houden we het allemaal netjes bij elkaar.

FF met een fietspomp wat lucht door slangetje persen..misschien helpt dat ontstoppen?
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

jop


zwolly

#10
Citaat van: .maarten op 09 augustus 2019, 18:56:22
2x een 10mm boutje en 1 clipje voor dat slangetje. Paar minuutjes werk en je hebt dat reservoirtje vervangen.


Klopt heb het gezien, heb hier ook al een nieuw reservior al ruim een week id kast liggen, druk druk druk, gelukkig is het niet schadelijk om met een gaar reservior rond te rijden ..(mits voldoende koelvloeistof uiteraard).. Toch eens 'werk' van maken .  Meteen even de koelvloeistof verversen voor mooie schone blauwe.. :)  Zit te denken, nu zit er olie in specs 5W30 , volgens mij schrijft Nissan voor de K11 1.3i bj 2000 iets van 5w40 syntheet voor ipv de 5w30 syntheet die er nu in zit, zal vast geen kwaad kunnen verwacht ik maar toch een olie wordt niet voor niets voorgeschreven imo,  wat is wijsheid in deze? Ben iemand die de fabrikant zijn adviezen in de regel handhaafd, is het verstandig om een oliewissel te doen van de 5w30 die nu in ons Micra blokje zit naar de 'voorgeschreven' 5w40 olie? , syntheet uiteraard? 
Welke bougie's worden er geadviseerd? Wat is de vervangingstermijn vd bougie's? Om de 60.000 kilometers of al eerder?
En wat zijn de ervaringen van de best presterende bougie's voor onze Micra K11's met de 1.3i motor? de fabrieksvoorgeschreven bougie's of zijn er betere om te monteren?

Zo nu en dan verneem ik een kraakje of rammeltjelijkt het bij wat steviger optrekken of wat abdrupter/sneller de koppeling op laten komen in onze Micra Aztec , zwart, ja echt waar, volgens de verzekeringsmaatschappijen , allen, is onze micra een Aztec uitvoering, na ja prima hoor een zwarte Aztec..:p , zit iig wel lekker vol met allerlei luxe voor eem Micra, geen open dakje maar dat vind ik juist prima i.v.m. het evt roestprobleem wat dan groter is bij den dorpels etc, lijkt net of mijn stoel wat kraakt zegt de vrouw, maar het is echt de stoel niet die kraakt, wel lijkt dit geluid zo maar komt ergens onder de auto weg, ik denk elke keer weer recht onder de versnellingspook of misschien de rechterdraagarm , rechterdraagarm is geen enige afwijing oid te vinden, geen speling op de wielen niets noppes nada..,

Ik vermoed en voor mijn gevoel lijkt het ergens tussen de  bak of draagarmen weg te komen, draagarmrubbers of een stabilisatorstangetje?? Wie het weet zeg het aub.. nergens enige speling of wat dan ook te vinden, op de snelweg en ook de gewone 50km wegen kan ik het stuur loslaten en de Micra blijft steevast rechtdoor gaan zonder enig wegtrekken naar links of rechts, zelfs bij 150\160km/h op de snelweg blijft deze zonder enige correctie een hele poos strak rechtdoor rijden..bij stevig, en dan ook echt stevig remmen ook niets geen afwijkingen naar links of rechts trekken saat dan vlot stil, de vrouw soms met de neus op de bijrijdersairbag :p , u weet vast wat ik bedoel.

Zijn er mensen die een zelfde soort ervaring(en) hebben met kraak of anders soortige geluiden zo nu en dan, niet eens altijd bij dezelfde rijstijl, heb dit geen nimmer meegemaakt, heb dan ook nog nooit een wat verlaagde auto gereden., de micra is niet extreem verlaagd, kan de bulten id woonwijken rustig nemen zonder dat ea aan loopt, wel met gepaste snelheid natuurlijk..ook misstaat het niet vind ik icm de 15inch velgen, de wielkasten mooi strak vol, kan net 1 vinger tussen de wielkast en de band krijgen..staat m ook goed :)  ..wie kan mij wat vertellen over dit gene? Waar zou ik het moeten zoeken of moet ik gewoon maar niets zoeken daar er waarschijnlijk niets mis is en dit er gewoonweg bij hoort, bij het zgn verlagen hoort, of zou dit niets uit moeten maken?


Genoeg geluld nu , wat zijn jullie iedeeen of indrukken van dat af en toe gekraak of gepiep of geknars oid bij wat steviger optrekken of abdrupter de koppeling te lossen?

Ondertussen ben ik er uit wat dat is bij steviger optrekken etc die knars, piep cq soort rammel, het is de nieuw gemonteerde uitlaat wat dan ergens tegenaan komt..wanneer de Micra op de brug staat zal ik de ophangpunten waar die ophangrubbers aanzitten wat bijbuigen met een koevoet oid om ea wat ruimer te maken, zit nu dan ook een Bosal uitlaat onder vanaf de kat, dit soort dingen gebeuren wel vaker bij het plaatsen van een andere/nieuwe uitlaat, helemaal bij een niet originele Nissan uitlaat (die waarschijnlijk ook 2 of 3x zoveel meer kost?) , Weet nu iig wat het is, niets ernstigs iig.

Fijne dag allen!

Met een vriendelijke groet,

Zwolly uit Zwolle
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

De meeste mensen gooien er gewoon 10w40 in. Dat wil prima en is goed verkrijgbaar. Oa de Valvoline van de Action of een volsyntheet van Shell, Castrol oid.
NGK BKR5E-11 bougies gaan erin en zelf vervang ik ze om de 10 a 15k KM. Maar ik rij weinig dus dat is ongeveer 1x per jaar.

Centreert je pook wel goed? Zeg maar als je hem opzij drukt gaat hij dan vanzelf weer naar het midden? Want er zit een veertje onder die nog wel eens af knapt en dan tegen het chassis of een hitteschild kan rammelen. En dit hoor je vooral als je flink gas geeft.

Verder zijn kraakjes niet heel vreemd voor een Micra. Ze zijn gewoon wat ouder en dan worden rubbers slecht, dingen roesten, dingen slijten ed.


zwolly

#12
Het pook veertje isseu is mij bekend, deze is in orde.

Denk er over om een goede olie , Helixx 5W40 te halen,  en dat erin te kiepen, de olie die er nu in zit voldoet wel doch heb gevoel en op de lange duur etc.. een ieder heeft andere meningen over olieén, mijn broertje is Directeur bij kroon oil en hij kan het mij zelfs niet precies vertellen  ;D

Roest heb ik tot op heden niet kunnen ontdekken aan ons Micra, zal heus wel ergens wat zitten, een Micra van 2000 volledig roestvrij kan ik me moeilijk voorstellen of deze moet nog nooit uitgelaten zijn en uitsluitend in een verwarmde omgeving gestaan hebben al die tijd, ergens een klein beetje vliegroest vond ik wel wat nu uiteraard verwijderd is.
Zoals het lijkt zit de gehele bodem en balken ed goed in de bodyschuts oid..netjes glad zwart licht pikkerig..geen rottigheid. Voorbalk lijkt mij al vervangen en de dorpels zijn prima in orde, al lijkt de bijrijderszijde iets vóór het achterwiel een keer behandeld met wat lasserij oid, tot op heden laat ik het zo, een nieuwe dorpel kan altijd nog een x, hebben besloten deze Micra ivm al de opties en het goed bevallen voorlopig te houden, keek nog rond naar een gelijkwaardige (luxe) micra K11 automaat, echter die spoeling is nogal dun is gebleken, of er mankeert weer van alles aan dat je denkt: laa maaa ... Ben nogal precies, wil dan ook de krenten uit de pap, misschien té.. daardoor wel altijd de leukere exemplaren (vind ik )

Binnenkort eens APK keuren, kan nu want meen dat 8 oktober oid de APK verloopt, als dan nu meteen doe heb dan iets van 14 maanden apk erop.. Verwacht eerlijk gezegd weinig problemen bij deze keuring, al de jaren, meer dan 25 onderhand laat ik al onze auto's keuren bij dit onafhankelijke APK 'station' , deze mensen zijn voor wat jaren geleden zelfs met een verborgen camera etc opgenomen voor een tv programma hoe het er aan toe ging in de  'oplichterij'  wereld van de zgn APK keuringen, zelf molesteerden zij dan enkele dingen die 100% APK afkeur zouden zijn, om te zzien of deze gevonden zoudenworden, dingen half hafl, die volhgens de APK regels nog wel in orde waren maar een evt aandachtspunt zijn.
Kortom, bij de mensen kwamen zij dus ook, zij vonden werkelijk als 1 van de weinigen werkelijk alle punten die APK afkeur ware, de aandachtspunten alles, zij kwamen dan ook met een eerlijke en realistische prijsopgave, ook de optie om evt te repareren met gebruikte delen wat veel kan schelen, vele andere bedrijven in dit programma kwamen er niet best vanaf, geldkoppers en hoe..

We gaan het weer meemaken, zal verslag doen wanneer de APK gedaan is. Als de Micra afgekeurd zal worden is dit de 1e auto die zij afkeuren van ons, kijk altijd zelf de boel ook goed na en hoed in principe alles zo goed mogelijk bij, is er wat kapot ? ASAP fixen of laten fixen, zeker punten die van belang zijn.

Het centrale vergrendelings probleem moet nog aangepakt worden, daarvoor zal ik nog eens bij jou komen ..hoop toch echt dat jij eruit zal komen, en helemaal zo shit van een lekkere volle Micra, jaha deze heeft ook de bijrijders airbag..als het gehele dash eruit moet ervoor, houd van origineel maar is dan een universeel cv setje monteren in de bestuurders deur niet de makkelijkere oplossing? Werken dan ook de knipperlichten met openen en sluiten vd Micra?

Onderhand mag de Micra ook wel eens een keer flink gewassen worden, sinds de aanschaf niet gedaan ..ai ai ...Zwart , zo'n fijne mooie kleur he, ziet er altijd netjes uit mits geen rotterij en/of gaten in de carrosserie etc, ook al is het een oude wagen, met een relatief nette zwarte auto kan je altijd voor rijden ...Merk wel het dis-respect in het verkeer, destijds in de grotere nieuwere Volvo's en ons Mercedes-Benz S-Klasse Coupe ook nog..DE pooierbak bij uitstek met zijn heerlijke dorstige V8 in zijn vooronder, werkelijk alle opties wat je maar bedenken kunt..bijzondere wagen en een genot om te rijden , jaha daar betaal je ook fors voor.. een afschrijving van 5 goede nette gebruikte Micra's K11 per maand was waarschijnlijk geen uitzondering, wat heeft dat ding ons geld gekost maar ook heel veel plezier gegeven, dat geld zijn we kwijt, toch maar 'oud papier' , de herinnering en het plezier pakken ze ons nimmer meer af.. ach ja autorijden kost gewoon geld, helemaal in ons mooie Nederland :)

Ook op de Mercedes werd nogal best regelmatig provocerend gereageerd viel mij op..vreemd hoor ..Mensen , rare wezens eigenlijk hahaha... was dit geheel anders, laat mij de pis echter niet lauw maken , bumperklevers, ook wanneer je netjes tegen de 140km/h rijdt en dan nog flitsen met hun grote licht beloon ik even door mijn voorruiten te 'wassen' met de ruitensproeiers..altijd leuk met een snelheid van rond de 130/140km/h, ben ook niet een contineue linksrijder, ..echt sosm bemerk je gewoonweg hoe belahlijk vreemd sommige bestuurder reageren op een kleine auto..binnen in hun 'veilige' eigen domijntje..zien ze me bij bv de pomp uitstappen dan kijken ze me opeens niet meer aan, somiingen schrikken dan toch wel even, zij hebben geluk dat nu een nette oude man ben..in mijn jongere jaren liepen dergelijke geintjes wel eens iets anders af..

Vooralsnog is onze bedoeling om wat jaartjes met onze zwarte Micra te gaan doen, niet nog 1 erbij kopen zodat we beiden een auto hebben , voorheen toen ons dochter nog thuis woonde hadden mijn vrouw en ik beiden een auto , meestal gebruikte ik de grotere auto en mijn vrouw was het meest gek met haar Micra K10 automaatje, was een karretje wat we destijds voor meen €500 gekocht hebben, zij heeft er ruim 3,5 jaren met veel plezier in gereden, van APK naar APK, nimmer mankeerde er iets bijzonders aan, natuurlijk heb je altijd normaal onderhoud, een keer 4 nieuwe bandjes en dat soort dingen, in al die tijd verder niets geen gekkigheid, wel was deze micra van binnen zo vol gespoten met een soort wax dat het zowat uit alle hoeken en kieren en spleten kwam.. was wel wat gehard natuurlijk, lekte niet meer, denk dat de 1e eigenaar die behandeling heeft laten uitvoeren, deze micra was op een gegeven moment zelfs belastingvrij en de 1e dorpels en al zaten er nog onder, nimmer aan degehele micra gelast..was een net ding voor zijn bouwjaar, altijd in ene keer starten en rijden, behalve wanneer mijn vrouw weer eens vergeten was haar verlichting uit te zetten dan kwam ik even de boel starten met de startkabels uit ons kofferbak..

Blijven leuke dingen, zag ongeveer 6 maanden terug een rode K10 automaat van 1992 met een 1.2 torretje op meen Speurders aan geboden, originele kilometers van slechts iets van rond de 60.000km , ding zag eruit als een nieuwe van binnen en buiten, scheen dan ook een binnenslaper geweest te zijn, vragen er meen €1250 voor, heb getwijfeld en doe dit nog wel zo af en toe om deze toch erbij te kopen, echt een hele nette..van oude man geweest, nu van een handelaartje volgens mij in Puch brommer delen en/of Puch brommer /produkten ergens richting Rotterdam, ben de advertentie zo even kwijt, zal eens kijken of deze og vinden kan en delen met jullie, voor €1000 kan ik deze k10 ophalen, zit je weer met een distributieriem, nét het gene waardoor de fijne Micra K10 van de vrouw destijds het begeven heeft, de distributieriem knapte zo opeens, en er stond nog zo netjes met een rode watervast marker geschreven onder de kap tegen de witte lak: distributieset vervangen: data ...KM stand ... etc..tja dom dom, op zoiets vertrouw i dus nimmer meer, ook is het niet zo moeilijk om even een blik onder het distributie kapje te kijken, deze trek je zo iets opzij zodat je een beetje en indruk vd staat vd riem kan opdoen.  Wie weet komt deze rode K10 er nog een keer, zelf heb ik iets van €750 maximaal in mijn hoofd voor deze K10, de verkoper houd zich tot op heden vast aan de 1000euro..denk dan wel ach gezever om die 250, koop em toch gewoon die 250 meer overleef je echt wel, ding is voledig nissan dealer onderhouden meen ik, aantoonbaar etc..
Wat is wijsheid?

Wel is de Micra K11 meer auto zeg maar dan de K10 , deze is zo spartaans nog, toch heeft dit wel wat vind ik wel, halen toch ook wel de snelheden van rond de 150/160km/h met 5 personen erin, nu praat ik over de witte Micra k10 1.0 liter automaat van de vrouw destijds, een keer voor de lol even van Zwolle naar Meppen Duitsland om wat te shoppen enzo geweest met zijn vijfjes in deze K10 gegaan  op de terugweg de kofferbak stampvol met berliner bollen enzo natuurlijk, wat hind die door zeg, lachen joh..en gass erop!, tikte met gemak de 150km/h aan zonder enig probleem of dat die ok maar ietsje warmer liep ofzo, niets!  Gewoon net als anders gááán dat ding, geweldig..wel een zere kont bij aankomst..maar ach..er zat zelfs nog de fabrieks af geleverde radio in meen ik, enkel een radio met 1 speaker weet je wel? Haha.
Hebben bewust alles zo origineel mogelijk gelaten van en in deze K10. Was echt mijn vrouw haar autotje zoals ze toen en nu nog zegt, ze is nu dan oo zeer content met deze K11 Micra, wat zij ook al zei: meer auto dan de k10 , tja de vooruitgang/ontwikkeling he..vooral een lekkere volle 'luxe' doet niet veel onder voor een bv , noem maar zomaar iets heel geks: een golf 4??  eeen seat nog wat?? De stoelen zouden van mij wel wat comfortabeler mogen zijn maar kan het er best op uit houden moet ik zeggen, met mijn 1.92 lengte kan ik best voorin zitten en rijden ook. En ook prettig, dit is nu eens goedkoop autorijden...

Zag van de week een Toyota Aygo, je weet wel die van die 3 ling, Peugeot 107, Citroen C1 en de Toyota Aygo, deze Aygo 3 cilinder met kettingmotor en 69pk had er LPG G3 in zitten, nu kost dit in die gewichtsklasse niets meer aan houderschapsbelasting, per 3 maanden hier in overijssel betaal je net als voor dezelfde benzine versie €59,00 , netjes toch en dan rijdt je op LPG a €0,58 de liter? Dit verbruikt ongeveer zo'n 10% meer t.o.v. euro95 , ding had wel 172000km gereden, prijs was relatief aan de hoge kant vond ik, het LPG voordeel zal de verkoper meegenomen hebben in zijn vraagprijsidee.
Weet zo niet meer wat deze vroeg, doch best veel gezien het bouwjaar en de vergeleken gelijkwaardige Aygo's , kleur was leuk, antraciet, van binnen best een kale uitvoering,  zijn ze allen eigenlijk wel ook de zgn 'luxe' uitvoeringen, ons dochter heeft destijds een Peugeot 107 gekocht de duurste uitvoering de er leverbaar was op benzine, meen dat dit toen €13000 was ongeveer.., tja Peugeot denk je dan..doe ik de motorkap open om even de vloeistoffen te checken voor haar en het 1e wat mij op viel: Toyota stond ingestanst in het motorblokje, andere delen : toyota, wist al wel dat enkel het zgn koetswerk van peugeot weg komt en alles onderhuids van toyota is (gelukkig), schijnt toch wel 1 van de beste Peugeots die Peugeot ooit gebouwd hebben, hoe kan dat nou toch he?
En eerlijk gezegd, is die 107 van haar een best leuke stadsauto, wel vinden mijn vrouw en ik het idee dat ze in zo'n klein dun blikkerig autotje rijdt niet zo'n fijn idee, maar goed moeten niet elke dag in angst leven, ze is een goed chauffeur maar ook een ander kan een fout maken, zou het liefst zien dat ze een leuke goede Volvo zou kopen als vader zijnde ivm haar veiligheid etc...


En maar typen op dit forum, nog steeds niet het nieuwe koelvloeistoftankje geplaatst! Damn..ja eeeeh rot regenachtig weer ook he... moet er toch eens van komen deze week, gelijk maar de koelvloeistof verversen, kan voor weinig een goed merk kvs kopen, weet zo ff merk niet meer, echter deze is goed tot de -26 graden, lijkt mij ruim voldoende voor hier in NL en omstreken, doch meen dat er in ons andere wagens veelal tot -38 kvs zat ..hoe zit dit nu, ivm gevoelstemperaturen oid, of is de kvs veilig tot de -26 graden ruim voldoende?  Ik gebruik bij voorkeur altijd de blauwe kvs of de groende van Volvo, de rode koelvloeistoffen schijnen meer agressieve zooi erin te hebben oid wat ea kan aan tasten ofzo?? of broodje aap verhaal?
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Met een universeel setje kun je de knipperlichten wel werkend krijgen. Maar dan moet je even de juiste draden opzoeken. Ben zelf geen fan van die universele dingen. OEM is het mooiste.


Rood zie je veel bij VAG. Het is op andere basis en mag je niet mengen met groen of blauw. Want dan kan het klonteren.
Merk maakt niet veel uit. Meeste is wel goed tot -26. Daaronder kan het bevriezen. -38 ben je in Nederland niet nodig. Als het zo koud is hebben we wel grotere problemen in Nederland.

zwolly

#14
Helemaal mee eens origineel het mooiste, universeel vind ik ook niet echt super maar als dit een hele bulte werk scheelt dan ben ik soms wel bereid concessies te doen..., echter als daarvoor het gehele dash gelost moet worden incl de bijrijders-airbag, wat nogal een gedoe zou zijn wat ik zoals gelezen heb hier, torx etc gereedschappen alles heb ik wel, kan me in principe wel redden bijna met al het gereedschap wat ik heb, heb ik iets nodig wat nog niet heb dan koop ik dit er dan bij. Alles is los te koop bij de grotere auto-onderdelen zaken...

Hoop eigenlijk dat jij , Maarten, de Cv van onze micra weer ad gang zou kunnen krijgen, van electronica heb ik weinig tot geen kennis helaas, ben meer vd mechanische kant.. contact maakte de sleutelafstandsbediening wel, de 1e dan, vd andere sleutel waren de drukknopjes werkelijk geheel opgesleten zeg maar...meen dit al wel eerder gecommuniceerd te hebben met elkaar Maarten, moet toch eens jou kant op komen, eens kijken of dit op redelijk termijn te doen is, moet wel zeggen dat naar mijn idee al geruime tijd de CV nier meer afstandsbediend is geweest, dit merk ik aan het slotwerk bestuurderszijde, hier gaat de sleutel aardig 'losjes' erin enzo..bijrijderszijde gaat die nog als een nieuwe zeg maar, imo zegt mij dit wel wat, ik denk dat er niets meer aan gedaan is of te moeilijk op te lossen/teveel werk,  daar de rest vd Micra verder prima onderhouden is in het verleden.

Hebben besloten om deze micra een hele poos te willen gaan houden, hebben er zeer veel plezier van en mee en ook nog eens zeer betaalbaar! In deze periode wel zo fijn, door persoonlijke omstandigheden hebben wij beiden nu ruim €3000 netto minder in de maand te besteden , en kan zeggen dat dit erg wennen en zwaar is..natuurlijk is dit niet vd ene op de andere dag gekomen, zo langzaamaan werd het steeds minder, ziekte, beiden afgekeurd tegen ons wil maar je doet er werkelijk niets aan, wil het er verder niet over hebben:  we hebben het hier over de geweldige Micra's ! 

In eerste instantie op zoek naar een gelijkwaardige automaat (Aztec mét airco?) , dachten deze te verkopen of erbij houden etc..maar ja wil deze toch weer niet missen daar is ie weer te leuk en fijn voor.., nou wat is de spoeling daarin dun zeg met al de gelijkwaardige opties én dan met een automaatbakje eraan.., welgeteld heb ik er precies nog 0 kunnen vinden!

Daarom moeten alle puntjes op de i van deze micra die we nu rijden en willen wij beiden graag de Micra in een nette goede staat behouden en de kleine isseus herstellen, oa nog een nieuwe antenne op dak, met name de antennehouder zitten flinke scheuren cq barsten in, zal dakhemeltje wat gelost moeten worden om een nieuwe of goede nette te plaatsen..een haaievin vind ik niets als alternatief, origineel zoals fabriekaf, dat vinden wij beiden toch het mooiste.. M.u.V een mooie dikke wielkast vullende velgenset uiteraard, dit maakt de K11 echt af zeg maar.
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p