Hoofdmenu

Gijs

Gestart door Govert, 08 maart 2017, 20:58:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Govert

Nou mag ik presenteren, Gijs.
Een erfstuk, geweest van een omatje, de mijne dan, die op haar 86ste nog even naar een slip cursus ging.
Nadat oma het niet meer verantwoordt vond om als een formule 1 coureur de garage uit te rijden werd de auto overdragen aan mijn nicht, vervolgens mijn zus, en nu aan mij.
Ik rij er al een paar jaren mee, en zorg er graag voor.

Echter heb ik Gijs wel een keer total los gereden, waarbij de garagist mij zag aankomen met de linker voorkant van de auto zwaar toegetakeld. "Wat flik je me nu?!" was zijn eerste reactie, en vervolgens heeft ie de auto weer piekfijn gerestaureerd.

Ergens in mei 2016 heeft Gijs leren zwemmen. Bij een ondergelopen Tunnel zag ik een andere k11 door het water rijden... en ik meende hetzelfde te kunnen... nu heb ik geleerd dat de boeg golf net bij de lucht intake zat. En Gijs heeft dan wel Duitse en Japanse techniek, water is geen benzine.
Gellukkig ben ik lid van een hakkerspace en een werktuigbouwkund groep... met hulp van 5 vrienden is Gijs vervolgens de werkplaats ingeduwd. Een monteur die ik kende hielp vervolgens bij het ontkoppelen van de brandstofpomp, het verwijderen van de bougies om vervolgens met de start motor een fonteintje te maken.
De olie is toen twee keer vervangen, nieuwe filters, en de boel weer aansluiten en Gijs deed het weer.
Gijs heeft dus zijn zwemdiploma. "Anything you can get out of the water is amphibious" - Maxims for Mercenaries, Schlock webcomic.

Nu rij ik lekker verder, zorg voor nieuwe banden. Mogelijk binnenkort toch een paar velgen, omdat het nog niet gelukt is om een vervanger te vinden voor het missende 4de wieldop.





I am, therefore I be.

Riesh

Gijs is erg wijs :P
Micra Addict

Dino

Mooi kleurtje!  O0

Milo

Mooi kleurtje en ik ben altijd fan geweest van deze wieldoppen.
Blijf er vooral goed voor zorgen, want het zijn super fijne wagentjes! O0

Veel plezier hier op het forum :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

w.rusman

Hee govert, welkom hier  :wave:

Oude bekende die micra, heb je hem ondertussen al eens uit kunnen lezen met een ander apparaat?
Ondertussen zit ik niet meer bij Frack, maar maakplek in Groningen


K11-1.4

Leuk verhaal!

Als je wieldoppen de deur uit gaan, zou je mij dat dan kunnen laten weten?
Ik ben ook al een tijdje op zoek :D

Veel succes met Gijs en ben benieuwd wat je nog gaat meemaken :)