'08 Micra K12 1.4L

Gestart door Paapz0r, 09 oktober 2016, 20:10:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dino

Lekker bezig wes 👌🏻👌🏻

jop

goed bezig wes, wel jammer van die velgen vind die echt nais  :P


Paapz0r

Ello,

Er is weer het 1 en ander gebeurd.

Weer een echte update zeg maar.

Plan: Uitlaat aanpakken.

Aangezien ik de Nismo noodles en downpipe had. Moest de rest ook even worden geupgrade.

Dus. 2 inch leidingwerk besteld. En een magnaflow RVS! Middendemper met een week of 2 levertijd.

Top! Het had geen haast.

Uiteindelijk 6 weken gewacht op een RVS magnaflow middendemper... Die uiteindelijk niet eens RVS was....?! Hoe dan?

Maar goed, aangezien we (Quincy, Dino en ik) al halverwege het bouwen waren en de oude middenpijp al een uit elkaar gepofte en kromme frikandel was. Maakte we er gewoon een begin aan. Quincy werkte zijn magie uit op de middenpijp. En toverde een mooi stukje kunst tevoorschijn na veel passen, meten, slijpen etc etc.

Resultaat:



Glote blij

En grote dank aan de jongens voor alle hulp tot nu toe met alles.

Also.

Tot de volgende!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

jop

#198
Citaat van: Paapz0r op 12 augustus 2020, 20:38:28

Maar goed, aangezien we (Quincy, Dino en ik) al halverwege het bouwen waren en de oude middenpijp al een uit elkaar gepofte en kromme frikandel was. Maakte we er gewoon een begin aan. Quincy werkte zijn magie uit op


gare frikandellen kan je idd niet gebruiken wes, strak uitlaat lijntje zo!

extra pk's? trek je nou wel goed frikandellen uit de mayonaise?

Paapz0r

#199
Citaat van: jop op 13 augustus 2020, 08:00:49
Citaat van: Paapz0r op 12 augustus 2020, 20:38:28

Maar goed, aangezien we (Quincy, Dino en ik) al halverwege het bouwen waren en de oude middenpijp al een uit elkaar gepofte en kromme frikandel was. Maakte we er gewoon een begin aan. Quincy werkte zijn magie uit op


gare frikandellen kan je idd niet gebruiken wes, strak uitlaat lijntje zo!

extra pk's? trek je nou wel goed frikandellen uit de mayonaise?
Extra peekaas denk ik niet echt. Denk dat ie alleen bovenin de toeren wat blijer is. Maar ik denk dat voor het betere frikandellen trekken het inlaat gedeelte aangepakt moet gaan worden.



Dit is toch wel gaaf. Maar... ik denk dat ik dan beter iets met een VQ35 of SR20 moet gaan kopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gang is alles, remmen is angst

jop

das inderdaad beter voor de frikandelle trekken maarja waar houd het geld en uren erin pompen op..

Paapz0r

Neue wielen update.

Gelijk plaat bij de praat


Specs:

16inch JR23 breedset.
Voor 7J ET 33
Achter 8J ET 25

Met Rondom 195/45R16 Hankook Ventus Prime 3 bandjes.
Tot nu toe een hele fijne band. Even kijken wat het gaat doen in de regen etc.

Dus dat. Een nieuwe look voor de 12.
Ik ben in ieder geval glote blij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

richardwbb

Ja dat heb je goed uitgezocht dit staat goed. Heb zelf gemerkt dat het flink zoeken kan zijn om passende velgen te vinden en deze, nou ja ik heb zelf wieldoppies :P

Dino

Goeie keuze geweest wes! Staan erg goed 👌👌

Paapz0r

#204
Bijna een jaar verder alweer. Phoe.. veel gebeurd weer.
Maar om het topic een beetje up to date te houden. Een goed gevulde recap.

Begin dit jaar het BC set even opgefrist. Nieuwe slappere voorveren voor meer low.
Nieuwe ringen voor het soepele afstellen. En alles weer gangbaar gemaakt.



Achter nieuwe sterkere en kortere veren gestoken voor minder hard inveren om het aanlopen in de wielkast tegen te gaan. De oude zakte al snel in als er al 1 iemand achterin ging zitten.

Helemaal blij dat ik weer lekker kon cruisen met een lekker afgesteld schroefsetje werd het al weer snel donder en bliksem...
De k12 werd op een vroege ochtend van voor gekust door een hele verwarde mini cooper.. die opeens middenop de weg besloot te gaan noodstoppen en achteruit te rijden. Het was toet en boem. Zeldzame Nismo grilletjes kapot. Koplampen kapot. Motorkap. Radiateur. Airco radiateur en wat onderliggend spul.
Balen.
Persoon in kwestie bekende schuld. Alles ingevuld en daar kon de auto weer.. op naar de schadehersteller..



In die maand tijd dat ik moest wachten op mijn eerste liefde. Was ik wat gaan rondneuzen op de japanse autoscout zeg maar. voor de gein en uit nieuwsgierigheid... En daar spotte ik een S14 autech k's mf-t heel indrukwekkend en paars. Stoute schoenen aangetrokken en vraagprijs opgevraagd. Lang verhaal kort.... na een boottrip vanuit japan naar nederland wordt hij 3 september (weer) gekeurd. En komt dan als het goed is mee naar huis. Te bedenken dat dit niet had gebeurd geweest zonder de schade aan de k12... iets met een negatief ding naar iets positiefs brengen ofzo.. (zal nog een kort topic over de s14 maken binnenkort)


Maargoed... daar wassie weer.
Redelijk stock orgineel plaatwerk van een sloop k12 kunnen halen en die aangeleverd.




De SR bumper laten cleanen en net zoals de motorkap het logo eraf gelaten en de gaten dichtgelast.
Nieuwe radiateur en airco radiateur erin.

Ook moest ik de kenteken plaat kwijt. Zonder in de gecleande bumper te moeten boren, slijpen, zagen... branden?

Dus. Sleepoog gat?



Later nieuwe nismo grilletjes gekocht vanuit japan en custom koplampen laten maken.
Van oude koplampen van Marc (roadrunner)
Met projectoren met xenon, en switchback drl angel eyes.



Nog altijd superblij met het karretje. Deze blijft nog wel even rondhangen als trouwe daily denk ik.
Auto staat nu op 223.xxx Km dus er staat zodra de s14 er is en even als daily mee moet een motorwissel op de planning.
Misschien hier en daar een beetje de motor voorzien van wat beter ademende onderdelen maar dat zien we dan wel.
(Ideetjes zijn al ingefluisterd door praxis verhuisdoos. Aka. MastertunerQ) je kent hem wel.

Voor nu weer even genoeg gelult.

Bedankt voor je tijd.

Houdoe
Gang is alles, remmen is angst