[Dienst aangeboden] flocken

Gestart door Herkieeee, 20 april 2015, 10:30:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herkieeee

Een collega heeft zeer recentelijk een installatie gebouwd om onderdelen te flocken.

Wellicht zijn er al mensen bekend mee, maar voor degenen die het niet kennen:

Flocken is een elektrostatische techniek waarbij gekleurde nylonvezels met een hechtlaag worden aangebracht op bijvoorbeeld textiel of uw dashboard, middenconsole, deurpanelen, deurbekleding, kofferbak, hemelbekleding of hoedenplank. Flocken is uitermate geschikt voor beschadigde delen of voor het opnieuw stylen van uw interieur. Naast een fluweelachtige afwerking zijn geflockte delen warmte- isolerend, voorkomt het reflectie en is het condens- en geluidsreducerend.

Flocken is mogelijk op nagenoeg elk oppervlak. Bij flocken worden elektrostatische nylonvezels met een hechtcomponent aangebracht. Hierdoor wordt het onderdeel bedekt met een gekleurde, fluweelzachte laag. Een zeer duurzame afwerking die in bijna elk denkbare kleur kan worden aangebracht. Personaliseer bijvoorbeeld uw auto door uw dashboard, deurpanelen, hoedenplank of deurbekleding te laten flocken: uniek en stijlvol!

Een bekend fenomeen in bijvoorbeeld de rallysport: hinderlijke reflectie in het dashboard. Door de glanzende afwerking zorgt lichtinval op het dashboard in het donker voor hinderlijke (en gevaarlijke!) reflectie. Door uw dashboard te laten flocken heeft u geen last meer van dergelijke reflecties. Velen gingen u al voor en zweren bij het flocken van het dashboard van hun (rally-)auto.



Kortom: alles is dus mogelijk, en prijzen zijn een beetje afhankelijk van het onderdeel. Voor meer informatie kun je een PM sturen!


Psydan

Dit wou ik altijd al in m'n micra! Welke kleuren zijn mogelijk? Misschien dat ik wat delen van m'n miata wil flocken
Do not underestimate what you will never understand.

Herkieeee

Volgens mij is zo'n beetje elke kleur mogelijk! Ik weet niet of je een specieke kleur in gedachten hebt?

Psydan

Nee hoor, dat wilde ik gewoon weten ;)
Do not underestimate what you will never understand.

Conodihno

Maar waar moet je een beetje aan denken bij het laten doen van je dash?

Jeroen330

Prijsindicatie voor een dashboard incl losse deeltjes?

Marnik

Flocken is awesome zal er eens over na denken :P

Riesh

Micra Addict

Marco330

Blauw voor mij graag!

Je hebt PM

MartinAir

Ooooh, prijsindicatie voor volledig dashboard in two tone (met losse deeltjes).

Daarbij doe ik de aanname dat we zelf de onderdelen los aan moeten leveren.
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Luuukske





Herkieeee

Prijsindicatie voor het flocken van een dashboard: 120 ex.

Jeroen330

Das dus gelijk aan andere bedrijven.

Wij (Marco 330 en ik) hebben al een tijdje contact met een professioneel flock bedrijf en die rekent incl btw €150,- voor een dash en alle losse delen incl de kappen rond de pook etc..

Komt dus overeen

Marco330

#13
Bij het bedrijf waar in contact mee heb kost een dashboard €100. Is dus ex middenconsole.

Is dat bij jou wel zo Herkieeee?

MartinAir

Maar geen oneerlijke prijs dus ;)
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.