[Dienst aangeboden] Afstellen, voorfront, detaillen, koppeling, motorswaps etc.

Gestart door Beske, 30 juli 2014, 13:47:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kjiratsiekoedel

Ik heb jullie een PM gestuurd ivm mijn K11 1.3, 1998 pre facelift, 336000lm op LPG die nodig toe is aan een grondige revisie. Bij interesse hoor ik 't graag!

Beske

Afgelopen dinsdag bezoek gehad van Bjorn (Pluis), van zijn micra hebben we de koppeling vervangen. Om 10:00 afgesproken bij onze schuur, en na wat ouwehoeren en het naar buiten duwen van mijn bmw (ijs + achterwielaandrijving + zomersloffen =  :furious3:) werd Bjorns micra binnen gezet.

Goed hoog opkrikken en assteunen eronder:



En een uurtje later lag de bak ernaast:





Beetje schoonmaken en invetten waar nodig.



En toen kon de boel weer gemonteerd worden. Ook werd de lambasonde nog vervangen, Bjorn had de nieuwe al bij zich dus dat was snel gebeurd. 

Hij kan er weer even tegenaan nu  O0

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Beske

Mijn collega's lachen nogal eens als er weer een pakketje binnenkomt voor me, vandaag hadden ze een goede dag  ::)



2 Micra frontjes O0

thieme


Beske

En eentje is meteen al in gebruik, was ook wel nodig:







Nieuwe balk er tegenaan:



Grondig getectyleerd en alles weer monteren:



Die kan er weer tegenaan  O0



De auto hebben we verder nog even nagekeken, bandjes mochten iets voller, knipperlichtje hebben we even gemaakt en toen was hij klaar voor de apk. 
Vanochtend heb ik hem bij de garage om de hoek afgegeven, en net al telefoon dat hij goed is gekeurd  :)

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Micra Addict

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

afgelopen weekend bij chris en bas geweest voor het plaatsen van mijn PW performance vpb voor onder



en gelijk de rubbers van de draagarmen laten vervangen door PU




wederom top werk geleverd O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Vandaag geweest voor de voorbalk en het pasmaken van de kuipstoelen we hebben alleen maar een kant afgekregen maar de jongens hebben weer top werk geleverd!

Beske

Dankjewel heren, dat horen we graag  :)

Thieme zijn front was nog niet zo heel erg er aan toe. Daarom hebben we besloten om zoveel mogelijk origineel staal te laten zitten en alleen de onderste balk te vervangen. De oplettende kijker ziet dat we nog wat extra werk hebben gehad, bij de 1.6 opbouw hebben we de radiator namelijk in de frontbalk gemonteerd. De gaten daarvoor moesten nu ook weer in de nieuwe balk komen. 



Na het lassen hebben we de stukken kaal staal voorzien van een laagje verf, vanwege de kou hadden we de kachel en verfföhn nodig om het een beetje te laten drogen.



Daarna hebben we het afgewerkt met strijkkit, dat zorgt dat er niks van vocht tussen de verschillende plaatwerkdelen in kan komen. Het ziet er nu niet zo mooi uit, maar er kwam daarna nog een laagje Tectyl bitumen undercoating overheen en dan zie je er weinig meer van.



Naast de bitumen undercoating aan de buitenkant van de balk hebben we het hele front voorzien Tectyl ML. Dit spuit je met een slangetje aan de binnenkant van de balk, zodat deze ook niet meer van binnenuit kan roesten. Ook de twee kokerbalken hebben we hier nog even mee behandeld, we waren nu toch bezig  :)


Van de stoel heb ik geen foto's gemaakt, maar als het even kan doe ik dat nog als we je andere stoel aanpassen!

yunususama

hoi ik ben yunus en ik heb een 1,3 cvt van 98 en ik wil graag de bak wisselen ,kunnen jullie dat ?? en wat kost dat ?

Leo

Citaat van: yunususama op 02 januari 2016, 10:27:13
hoi ik ben yunus en ik heb een 1,3 cvt van 98 en ik wil graag de bak wisselen ,kunnen jullie dat ?? en wat kost dat ?
Deze heren zijn niet meer actief op het forum.

Kun je beter aan jeroen vragen

http://www.micrafanclub.nl/index.php?topic=14420.0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2