Marks S12 Grand Prix

Gestart door sunny1600, 07 juli 2014, 15:23:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

thom-micra

stond er weer mooi bij op Wangan eindejaarsmeet zondag!



sunny1600

07 Juni 2015
Weinig aan geupgraded, alleen een solid steering rack gemonteerd. Uiteraard het draadeinde verrot gedraaid door wat roest. Dus toen heeft Chris me ff geholpen door er nieuw draad in te tappen.  Olie en filter weer ververst, verder nog weinig aan gedaan. Ik heb nog steeds S14 remmen liggen die er echt eens onder moeten dus daar gaan we binnenkort maar eens aan beginnen, net als pu bushes voor het onderstel.
Weinig upgrades gedaan, maar wel lekker met de GP gereden. Met SXOC naar Japfest Nederland gegaan. Wat een geluk hadden we met het weer. Kop aardig verbrand.  Ook nog een Duitse s12 bezitter meegenomen. Hij had zich goed vermaakt.

Deze bazenfotos zijn door een vriend van een sxoc-er geschoten.





Het weekend erop daar zag ik meer naar uit.

ROADTRIP!!!!
Net zoals vorig jaar naar de UK voor Japfest 1 Castle Combe. Mike (maat van me met oa een 4wd starlet) en ik hadden besloten een dagje extra te gaan. Dus op donderdag vroeg vertrekken .........
om op de E34 voor Antwerpen al stil te staan. Besloten om dan maar ff offroad een andere route te zoeken.




Uiteraard was er een beetje regen. Het is tenslotte Engeland.



Rond 18h lokale tijd waren we bij een Taz, maat van me die ik ken van NPOC.  In Torquay aan de Engelse kust. Prachtige omgeving, mooie wegen en schitterend weer. Wat kun je nog meer wensen? Juist bier! Dat hebben we ook genoeg gehad lol.




En Full English



Zaterdags naar Castle Combe gereden. Premeet gehad met de Primera OC (NPOC). Vervolgens ook weer lekker circuit gereden. Ik had 3 sessies geboekt. Dit jaar was het gruwelijk warm dus 1000x beter dan vorig jaar toen het de helft van de tijd regende. Helaas was mijn tweede sessie te snel afgelopen ivm een rode vlag. 35 pond en 5 minuten rijtijd.... duur grapje. Een EVO had zijn achterbumper id fik en een honda stond het gras te maaien. Er lag ook nog een hoop zooi op de baan dus dat was korte pret. Wat me wel opviel is dat het echt een snel circuit is, ook zeer hobbelig. Dat merk je helemaal als je er harder overheen gaat.









Het middenstuk van het circuit is veranderd van een mooie bloemenzooi naar zonnepanelen.



Ook nog wat andere S12's gespot op het terrein.



Na het evenement naar een hotel id buurt gereden. Weekend prima afgesloten met een sloot bier en steak. Uiteindelijk zo'n 1800 km gereden dat weekend en 2 liter olie verstookt :P



Gister ff met Chris (Parachris) wat fotos gemaakt van de roestbakken.



Op korte termijn staan er nog wat ritjes op de planning.

27 Juni Vrijrijden op Zandvoort
http://vrijrijden.nl/

4 en 5 Juli naar de Nordschleife

16 augustus tracktime op Rockingham tijdens Japfest 2
http://www.japfest2.co.uk/
Als het ff kan ook nog naar Zolder om daar eens wat rondjes te rijden.
Weinig updates dus. Maar de S12 wordt goed gebruikt! :)

Een stukje film om het geheel mooi af te sluiten
https://youtu.be/8yFbsTAGrkI

Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Leo

#33
Leuke update mark.

Ik wil 9 augustus naar zolder gaan met super sunday.
Das veel goedkoper dan de reguliere trackday

http://skylimitevents.com/section/events/event/1417443702547c79768c2e8/Trackday-Circuit-Zolder.html
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Leuk verhaaltje zo! Is een succes geweest zo te lezen :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

sunny1600

Jaarlijkse update....


Voordat ik een half jaar naar Engeland vertrok heeft Bas Witkop (SJbas op sxoc) een paar mooie fotos van de S12 gemaakt. Waaronder een paar rigshots waar ik zeer content mee ben.










Op 12 Augustus ben ik nog even snel een uurtje wezen rijden op Zolder via skylimit/trackday by Heinz. Voor 75euro een uur lang kunnen rijden op Zolder. Het is een vrij klein circuit, 10 bochten en zo'n 4 kilometer. Maar wel een uitdagend circuit, vooral voor je remmen. Na een half uur de auto ff 5 minuten stilgezet in de pits want het stuur trilde behoorlijk tijdens het rijden. Misschien zijn de remmen wat te heet geworden of was het opgepikte rubber de oorzaak. Geen idee maar de rest van het uur heb ik er bijna geen last meer van gehad. Al met al een leuke middag gehad, het is ook maar een uurtje rijden vanaf Eindhoven dus goed te doen. Dennis Noten heeft nog deze fotos gemaakt.





En een klein beetje videomateriaal. De Gopro vond de lucht leuker om te filmen :P

Trackday Skylimit Events/ Trackday by Heinz Circuit Zolder Belgium
https://youtu.be/0pc9GotHphg

Sinds half Augustus woonde ik in Engeland, in het kustplaatsje Paignton in Devon (ook wel de Engelse Riviera genoemd). Super mooie omgeving en leuke wegen om te rijden.



Het weekend dat ik er aangekomen ben meteen door naar Japfest 2 Rockingham. Gelukkig niet de Oval baan maar het National Circuit gereden. Leuk uitdagend circuit en zeker voor herhaling vatbaar. Twee sessies van 20 minuten gedaan. Nadeel van Rockingham is dat je er als toeschouwer slecht zicht hebt op het circuit, maargoed als je zelf rijd heb je daar geen last van.






Rockingham National Circuit Japfest 2 2015

https://youtu.be/ef8rSBOUhNU

https://youtu.be/6JXFDAbF2G0



In September naar JAE geweest. Het was deze keer maar 4 uurtjes rijden dus dat was een flinke verbetering. Was weer supergezellig en bier gaat er altijd wel in.

Ook nog een meeting gehad met 2 andere S12 eigenaren. Een rijdend exemplaar is hier nog zeldzamer dan in Nederland.



Ook nog in December bij een ACE cafe meeting van NPOC geweest


Nog wat fotos om het af te sluiten





Want...  na 9 maanden toch besloten terug te keren naar Nederland. Dus sinds een maandje zit ik weer hier in Nederland. Plan is om de S12 mee te nemen naar Japan Classic Sunday in Gemert.

De S12 staat even op een laag pitje. Maar is niet vergeten.




Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Milo

Blijft een mooi apparaat om te zien O0
En wat een heerlijk oldskool hip hop nummertje heb je op de achtergrond in dat eerste filmpje, ik houd er van :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Prachtige fotos :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

glassie

Glassie

Riesh

Een flink verhaal met heel wat mooi beeldmateriaal.

Welcome back in Holland :P
Micra Addict

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

sunny1600

Afgelopen winter is de S12 GP uit elkaar getrokken. Widebody panelen zijn eraf gegaan om roest weg te werken aan de originele achterschermen (dat hebben alle GP's). Rechtsachter was het nodig om Luc (custom car welding https://www.facebook.com/luckylasser/ ) een nieuwe wielboog erin te laten lassen. Zoals gewoonlijk weer keurig gefixed door Luc.




















Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

sunny1600

Na het spuiten. De auto is eerst wit gespoten en later de zwarte accenten.









Verder zijn er fender braces voor gemaakt en een poly hoodscoop ter vervanging van de metalen die wat last van roest had.
Ook is er een JDM RS-X grill en een SE spoiler van de Amerikaanse SE-V6 S12's gekocht. Deze is van fpr ipv de foam variant die we hier hebben.





De holle ruimtes en onderzijde van de auto is getectyleerd.

De auto staat nu rondom ook op 25mm spacers ivm de S14 klauwen aan de voorkant (die er binnenkort onder komen icm Yellowstuff blokken).



Na de wederopbouw in maart/april ben ik naar Japfest Silverstone (national layout) en Japfest Donington (national layout) geweest om op het circuit te rijden.
Wat is Donington toch een fantastisch circuit om te rijden. Ik ben hier de laatste keer in 2012 geweest met Wout samen.







Ik miste ook 3 tapeinden bij de 4e cilinder dus het blok is eruit gehaald door 2 vrienden van me en gefixed. Toen bleek ook dat het spruitstuk gescheurd was. Gelukkig had ik er nog een paar liggen.




Het laatste projectje was om electrische ramen in te bouwen.








En zo staat die er nu weer regelmatig bij



Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Arjan


thieme

Gave bak en ook sjiek om te zien wat voor werk je er in steekt om hem mooi te maken en te houden!