Marks S12 Grand Prix

Gestart door sunny1600, 07 juli 2014, 15:23:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

je had toch nog wat reserve blokken liggen, of zijn die in dezelfde staat ?
Micra Addict

sunny1600

Geen idee hoe de staat van de blokken is. Maar ik spaar liever door om er een turbo blok van te maken. Als je het open gaat trekken kost het sowieso weer een hoop geld.
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

sunny1600

Het weekend van 12-14 september naar de jaarlijkse Nurmeet geweest van SXCE.org (Duitse silvia club). Het was de drukste nurmeet waar ik geweest ben.
Vrijdag smorgens de tent opgezet en smiddags zaten we al aan de friet en een hamburger bij Bistro Cockpit (voorheen Hannes). De sfeer was er vroeger toch wel beter maargoed.. dingen veranderen.

Vrijdagavond bbq gehad en op zaterdag een toerrit door de eiffel. Heel mooie omgeving. Zondag dan lekker twee rondjes op de ring gereden. Eerste rondje was het nog mistig. Heel mooi om er dan eens te rijden, de ring ziet er dan zo anders uit.

Zondags rond een uur of negen was ik weer thuis. Gaar en kapot maar dat hoort erbij in zo'n weekend.

Wat fotos en wat ander spul.

Op de Nurmeet






Nog even een schrikmomentje gehad. Ze vroegen of ik even wat gas wilde geven dus zo gedaan. Sprong de gaskabel van de hendel af en ging het gas ff vol open staan.


Resultaat staat hierboven.

Overzichtsfoto van de meet. Er was echt een dikke opkomst.

Bij de Jugendheim


Zondags dus naar de ring gegaan

Het was behoorlijk mistig.


Wat fotos van op de ring

Jian (Speedingmofo) kwam zondag ook ff langs. Hij wilde zelf ook een rondje rijden op de ring dus heb ik hem een rondje meegenomen zodat hij vast een idee heeft wat hem te wachten stond. Hij heeft er van genoten.













Nog wat random pics





In totaal in 3 dagen er weer 906 km bij gereden.

En wat video's


Gedeelte van het 1e rondje. De gopro was er mee gestopt.
http://youtu.be/GSMbsSYU8-w
Via de Sos functie op de Gopro wel het bestand nog kunnen afsluiten.

http://youtu.be/AdZjQ5cLcGE
Deze video is gefilmd met de camera van de Action maar helaas op lage kwaliteit kwam ik later achter.

Maar het weekend was weer top. Ik wil volgend jaar vaker naar de ring.
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Leo

mooie foto's en leuk verslag

je foto's staan allee een beetje dubbel ;D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

sunny1600

Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

sunny1600

Vorig weekend ff bij de Lifestyle Tjoenings meet geweest. Weiqun en een paar andere SXOCers waren er ook. Weer heerlijk kunnen lachen om alle tupperware.
Iemand van SXOC (Vincent?) had ook een paar toffe plaatjes gemaakt. Dus die plak ik er even bij.




Deze foto stond op de S chassis pagina.



Gisteren de GP ff bij Jonne op de dyno gezet om te zien hoeveel peekaa er nog in deze olieslurper zit.

Het resultaat was nog minder dan verwacht.... Zodra het budget er is moet er een toerboo op komen.





Video van de dyno

http://youtu.be/MsKCJZIdJ9s
Auto loopt ook veel te rijk. En er kwam wat zwarte zooi uit de uitlaat :P
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

thom-micra

was steen ook niet bij die meet met de turbo p10 primera?



Leo

nu dus 122 pk ipv 144 ?

enig idee waar dat verlies in kan zitten ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

sunny1600

Ik gok cilinder 1 met 9 bar :P

Ik heb geen idee of Stijn er ook was. Het is voor hem wel een flink stuk rijden naar eindhoven.
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

sunny1600

Vandaag heeft Roy Zweers wat fotos van de Grand Prix gemaakt.

Alvast een preview







Ook zelf wat fotos gemaakt. Hieronder twee van de betere fotos





De fotos zijn genomen op de Posbank bij Arnhem in de buurt. Ook nog even een schrikmomentje gehad toen ik vol in de ankers moest toen er ineens een hert voorbij kwam vliegen.
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rob

zo te zien nog veel plezier van je wagen zag hem van de week op instagram voorbij komen (voorgestelde vrienden)

gaaf bakkie
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

sunny1600

Wat kleine upgrades gekocht



Solid steering rack made by David Carroll. Explanation of the use. Passenger side solid mount whether RHD or LHD. The stock driver's side mount basically just has to keep the rack from twisting once one of these is installed. It locks the rack down and keeps it from moving side to side. Stock it's a really soft and squishy rubber bushing that doesn't do much when compared to the driver's side. With stock mounts the passenger side does probably 80% of the lateral locating of the rack but the rubber still flexes and lets the rack move some. The solid passenger side mount eliminates all of that movement.These are machined from black Delrin and eliminate ALL lateral movement of the steering rack under turning/cornering loads. Even if your stock rack mounts are in good condition you will be amazed at how much more direct the steering is with one of these installed. A T/C Kit and one of these solid mounts are the first two mods I would do to any S12.




Tension/Compression rod bearing kit made by David Carroll. T/C Kit: I have produced a UHMW / aluminum ball & socket assembly to replace the forward rubber bushing in 510s & Zs for at least 15 years. The 'T/C Kit' as it's known is usually the first handling modification done to any of these cars. It's a cheap, easy way to make a major difference in the handling of the car, especially under heavy braking. What it does is eliminate ALL fore-aft movement of the front wheel under braking and cornering loads. This is done by replacing the forward rubber bushing with a mechanical joint. The rear rubber bushing does not need to be replaced unless it is cracked and at risk of falling out. This is because all the rear bushing does is apply pre-load to the T/C Kit's ball & socket to keep it from rattling. The rear bushing is NEVER compressed further except while braking in reverse, and it handles that just fine.
Keep in mind that the stock two rearward rubber bushings are retained with a T/C Kit. All they really do is preload the ball & socket joint but they do have to be intact enough that they don't fall out! They are compressed slightly when braking in reverse, but otherwise they're only job is keeping tension on the ball & socket. If your bushings are crumbling you should get two new rubber bushings and replace them when you install the T/C Kit. They are cheap from Nissan. You should NOT use polyurethane bushings with the T/C Kit as they are too stiff.

Einde van vorige maand nog een stukje wezen toeren met Stefan.





Ook nog een fotoshoot gedaan met DomasM in Rotterdam.
Elke foto is een combinatie van een paar fotos.














Op de fotos van Roy wacht ik nog. Die zien jullie tzt wel verschijnen.

Dit weekend nog het laatste ritje van dit jaar met de S12. En dan staat de GP er voorlopig weer zo bij


Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Leo

Mooie fotos. Ben benieuwd wat die upgrades allemaal gaan doen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)