algemeen poets topic

Gestart door Leo, 20 juni 2014, 18:56:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Rood is gewoon het poets kleurtje.

Ramen polijsten wil ik eens aan de bestuurders kant proberen daar zitten nogal wat krassen op
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Beske

Citaat van: xleonl op 08 september 2014, 21:08:07

Van de klei zelf heb ik maar weinig hoeven te gebruiken maar de detailer spray ging er wel erg snel doorheen :(

Is voor deze spray een goedkoper alternatief mogelijk ?


Deze vind ik erg fijn en ook niet te duur in gebruik (1:10 verdunbaar!)

http://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Born_Slippy_clay_lube_refill_concentrate_1_10__500ml_DJBR500_101242

Leo

Die ga ik straks ff bestellen O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

VerlindenSLX

Hey nismo, det is in Bliƫrick!
They say speed kills. But if you aren't speeding, you aren't living.

nismo

Ondanks dat ik een Limburgs analfabeet ben, vermoed ik dat je zegt dat het in Blerick is, haha. Maar dat klopt.

Anti autostyle!!

Leo

Waar is dat afplakken eigenlijk voor ?
Is dat om rubbers e.d. te beschermen tegen wax ?

En zit er veel verschil tussen die blauwe van 3m en de groene ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nismo

Is om de rubbers te beschermen tegen de polijstpad. Los van het feit dat de rubbers het polijstmiddel niet leuk vinden is de roterende kracht van de polijstmachine ook niet prettig. Dus tegen witte en schuurplekken.

En geen idee of er verschil is tussen die 2.

Anti autostyle!!

Leo

vandaag een nieuwe poging gedaan met poetsen

afgelopen week kwam mijn nieuwe polijstmiddel en klei spray binnen

zat een gratis witte applicator bij, dat noem ik nou service van carclean :)



had voor dat ik begon met afspuiten de motorkap al opengemaakt om de naden schoon te maken
ook de grill uitgenomen want daar had zich flink wat zooi achter verzameld


(en ja dr zit vocht in mn linker koplamp)

toen kwam ik op het idee om gelijk de motorruimte eens goed schoon te gaan maken.
ik had de openluchtfilter en accu afgeschermd met een vuilniszak.



na het drogen de auto gekleid (ook de ramen) ging al een stuk makkelijker dan vorige keer.

daarna gaan polijsten met Monello - Raffini Finale Finishing Polish op de witte hand pad, wilde het polijsten nu alleen licht doen om het eens rustig uit te proberen.
het laat zich makkelijk aanbrengen en is eenvoudig uit te smeren



het resultaat na het afnemen


kleine lichte krasjes, zoals onder de deurgrepen zijn al aanzienlijk verminderd verder maakt het de lak goed schoon.
maar voor echte krassen moet ik toch het zwaardere polijst middel en pad voor gaan gebruiken.

na het polijsten eindelijk eens kunnen gaan waxen met Poorboys World - Natty's Liquid Blue
het spul is erg vloeibaar dus voor het dak heb ik de zwarte hand pad gebruikt en voor de zijkant de witte applicator. de wax trekt te snel in de zwarte pad maar deze smeert het wel beter uit dan de witte.

wax 10 min laten intrekken en daarna afgenomen met mijn Monello Peluche Bianco doek.

helaas heb ik geen foto van het resultaat want ik was pas om 20.30 klaar :(

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nismo


Anti autostyle!!

Leo

Citaat van: nismo op 15 september 2014, 08:07:07
Klinkt goed!

ik ben heel erg tevreden over het resultaat :D





volgende keer de motorkap eens grof polijsten en ik moet de velgenwax ook nog uitproberen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nismo

Ziet er goed uit! Nu de zwarte delen en de bandjes nog ;)

Maar als je wilt kan je best een keer in Venlo langskomen om je motorkap te polijsten.

Anti autostyle!!

Leo

Citaat van: nismo op 15 september 2014, 13:23:27
Ziet er goed uit! Nu de zwarte delen en de bandjes nog ;)

Maar als je wilt kan je best een keer in Venlo langskomen om je motorkap te polijsten.

daar gebruik ik bumperblack en tireshine voor spuit is meestal op meetings, fotolocatie e.d. even van te voren op.

leuk idee wil zeker een keertje langskomen, kan ik ook eens zien hoe een echte pro dat allemaal doet :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nismo

Pro is wel lichtelijk overdreven, maar stuur maar een PM als je een keer in de buurt bent.

Anti autostyle!!

Beske

Het resultaat mocht er zijn Leo, je auto stond goed te glimmen in de schuur gisteren en de lak voelde ook heerlijk glad!  O0

Leo

#74
beetje regen is niet erg :)



vandaag begonnen aan de focus van mn moeder



hij was erg smerig dus na de eerste keer afspoelen alle vlekken ingespoten met PB all purpose cleaner en de velgen met dasty professional

nog een keer afgespoten en toen zagen de velgen er zo uit


om de voor velgen helemaal schoon te krijgen de zware PB all purpose cleaner en een velgen borstel gepakt, daar mee werden ze wel helemaal schoon :)

voor velg

beetje vertekend door de zon

achtervelg


na het drogen begonnen met kleien met de nieuwe dodo juice born slippy.
vind deze een stuk fijner dan de monello spray, deze is makkelijker te gebruiken en heb een stuk minder nodig (kan ook aan mezelf liggen)

Er zat echt ontzettend veel aanslag op de lak vooral op de zijschermen en de motorkap


zo zag de klei er uit na elke 20 cm2

helaas bleef het maar regenen dus morgen gaan we weer verder :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2