1.3lx 4deurs '94 & 3deurs 1.3 slx

Gestart door march.be, 22 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

march.be

yup , kheb ondertussen al wat nieuw spul hoor ;)



Bunny

Mooie velgen! wat zijn de maten?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

het zijn ally cats , 5.5 en 7x 13 . komen 165/55 bandjes op .
ik wou 15" maar ik kon deze kopen voor 150. die ene op de foto heb ik al opgemaakt , de andere ben ik nog mee bezig. eentje was gestraald en gelakt , eentje gestraald.  en 1 was er helemaal geoxideerd (magnesium).  de opgemaakte was grijs gespoten met ,een spuitbus ofzo
ook mis ik de naafkapjes

Leo

je bedoelt 5.5 J,  4 x 100 steek in 13"  met 165/55/13 banden ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

jep , 5.5j vooraan en 7 j achteraan :) de et achteraan is -7 :o

Psydan

Wow, dat gaat volgends mij wel erg tof staan met een verlaging. Maar ben je niet bang dat je je wiellagers kapot rijd?
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Citaat van: Psydan op 29 december 2013, 15:11:55
Wow, dat gaat volgends mij wel erg tof staan met een verlaging. Maar ben je niet bang dat je je wiellagers kapot rijd?
zou dat zoveel extra stress op de lagers leggen ? het center van de velg zit nog redelijk in het midden .. de druk wordt toch zoiezo naar de naaf gebracht , omdat ze daar bevestigd zit? dus veel verandert er toch niet ? kheb er geen evaring mee , dus als ik me vergis , verbeter me aub :)

thom-micra

Citaat van: Psydan op 29 december 2013, 15:11:55
Wow, dat gaat volgends mij wel erg tof staan met een verlaging. Maar ben je niet bang dat je je wiellagers kapot rijd?
kunnen ze wel hebben hoor, et0 is dat de achterkant van het hart en het middelpunt van de velg gelijk liggen.
en et-7 is dat het hart 0.7cm verder naar binnenkomt, dus de velg iets verder naar buiten komt.
et-7 kan nog prima



Riesh

Dit zijn nog nissan lagers die kunnen idd wat meer hebben, bij een K12 is het vragen om problemen. vergis je echter niet in de extra krachten die op je lagers komen. Bij een standaard et (ongeveer 40) zit de kracht mooi gecentreerd op je lagers.  Ga je naar et0 dan verleg je dat punt 4 cm naar buiten. Je kan je nu voorstellen dat er hele andere krachten op de lagers komen.
Micra Addict

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

march.be

Citaat van: Riesh op 29 december 2013, 20:44:41
Dit zijn nog nissan lagers die kunnen idd wat meer hebben, bij een K12 is het vragen om problemen. vergis je echter niet in de extra krachten die op je lagers komen. Bij een standaard et (ongeveer 40) zit de kracht mooi gecentreerd op je lagers.  Ga je naar et0 dan verleg je dat punt 4 cm naar buiten. Je kan je nu voorstellen dat er hele andere krachten op de lagers komen.
hmm dan hou ik die zeker in de gaten, of vervang ik gewoon door nieuwe . er moet vanachter ook een nieuw draad einde in de naaf . de lieve mensen van de bandencentrale hadden de moer er schuin opgeschoten. misschien kan ik dat in een keer doen , aangezien heel het zooitje toch  los moet .  ik denk dat de et vooraan een normalere  maat is, ik kijk even hoe je het eigenlijk meten/berekenen kan.  alvast bedankt voor de mooie redenering, en complimentjes hehe
:mfc:

Roadrunner

Laat ik maar niets zeggen over die lieve mensen van de bandencentrale :P

Dikke velgen. Alley Cats destijds ook overwogen 8)
Je lagers zullen wel wat meer te lijden hebben, maar kan prima volgens mij. Gewoon rekening mee houden dat ze wat harder slijten.

Ik vindt de kleur zo goed staan op de Micra. Saaie kleur als het ware, op een goede manier ;)
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

march.be

voor de voorwielen kom ik op ET 15 uit . nog steeds niet optimaal , maar beter als de rota's die ik had , die hadden ET 4.
ik twijfelde om de resterende 2 velgen eigenlijk met rood accent te doen . dus 1 zwarte en 1 rode velg per kant . maar dat gaat er al gauw clownachtig uitzien vind ik . of alle 4 rood , maar dan moet ik herbeginnen .  :(

of ging het om carrosserie kleur ?