[Dienst aanbeboden] Winterklaar maken Micra K11

Gestart door Jeroen330, 05 oktober 2013, 19:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Zoals velen van jullie al wisten zijn Marco en ik bezig een winterklaar dienst op poten te zetten. Hierbij heb ik een dienst samengesteld die iedereen kan gebruiken. Daarnaast zijn er tijdens het afnemen van de dienst direct andere onderhoud diensten die wij aanbieden, zodat je zelf kunt samenstellen wat voor jou handig is en wat jij wilt uitgeven.


Winterklaar

Wat kan iedere Micra wel gebruiken in aanloop voor de winter? Wij gebruiken voor deze dienst alleen maar kwaliteitsproducten. Geen Action of andere goedkope spullen. Dit om jullie zo optimaal mogelijk resultaat te geven van het werk!


- Behandeling frontbalk
Het bekende K11 kwaaltje gaat extra hard in de winter. Wij behandelen de voorbalk van binnenuit met ML en werken de buitenkant af met bitumen coating. Hiermee zorg je voor een langere levensduur van de frontbalk


- Behandelen dorpels
Het welbekende roesten aan de achterzijde van de dorpels komt eveneens van binnenuit. Wij maken in de onderkant van de dorpel enkele gaatjes van 6mm die wij allereerst behandelen. Vervolgens kunnen wij de binnenzijde van de dorpel behandelen met ML en de gaatjes afsluiten met een dopje. De buitenkant van de dorpels wordt nagekeken, waar nodig behandeld met de staalborstel en in de bitumen coating gezet

Producten:






- Antivries toevoeging aan de ruitenwisservloeistof:
Veel mensen hebben al wel eens gehad dat als de winter aanbreekt de ruitensproeiers niet meer werken door bevriezing van het ruitenwisservloeistof. Tijdens de winterklaardienst voegen wij een antivries aan de huidige ruitenwisservloeistof toe en vullen wij tevens de ruitenwisservloeistof af tot de max.

- Koelvloeistof check/aanvullen:
Ook het koelvloeistof wordt gecheckt. het niveau in de radiateur en de koelvloeistof tank wordt aangevult tot max

- Accu check:
Niets is zo vervelend als een kapotte accu. In de winter sneuvelen de meeste accus door de vorst. Wij controleren de conditie van de accu en kunnen aangeven hoe lang deze nog me zal gaan

- Olie check:
Even de olie peilen is onderdeel van de winterklaar dienst

- Ontsteking check
De ontsteking wordt gecontroleerd op waterdichtheid en staat van de bougiekabels. Eventuele adviespunten kunnen apart verholpen worden

De dienst Winterklaar geeft natuurlijk ook alle ruimte om vragen te stellen over jouw auto en advies te vragen voor toekomstige plannen. Met de ervaring die afgelopen jaren is opgedaan met de Micra kunnen wij jou proberen op weg te helpen/advies te geven over plannen/veranderingen aan jouw auto.


Kosten:

De Kosten: €75,-





Overige diensten:

Naast de dienst Winterklaar kunnen wij direct andere onderhoudszaken uitvoeren. Hiervoor zijn losse prijzen bedacht zodat iedereen voor zichzelf kan samenstellen wat hij/zij graag wil!:


- Motorolie vervangen incl filter:
Bij het wisselen van de olie wordt het filter ook vervangen. Wij maken alleen maar gebruik van hoge kwaliteitsolie 10w40 (Castrol, Total Quartz, MPM). Het wisselen van de olie is een van de algemene onderhoudszaken die geadviseerd wordt elk jaar of elke 15.000 km te vervangen.
€75,-






- Koelvloeistof vervangen incl nieuwe radiateurklem
wij vervangen niet alleen de koelvloeistof voor high-end nieuwe koelvloeistof van MPM, ook vervangen wij direct de onderste klem van de radiateur. Deze klem heeft als kwaal dat hij gaat verroesten waardoor hij kan breken en de koelvloeistof tijdens het rijden uit de radiateur kan gaan lopen. Een nieuwe klem voorkomt problemen
€35,-

- Voorruit behandelen met Xrain
Xrain biedt maandenlange bescherming en snelle afwatering van water/sneeuw en andere weersinvloedden
€10,-

Flatblade ruitenwisserbladen
Goede ruitenwisserbladen zorgen voor een beter zicht tijdens slecht weer en een streeploos schoonvegen van de voorruit. Wij monteren Flat Aero ruitenwisserbladen. Een prima merk wat een tijd meegaat!
€25,-




- Remleidingen behandelen
Mochten de remleidingen sporen van roest vertonen dan is het zaak dit te behandelen vóór de winter. Mochten de sporen van roest te grote vormen aannemen dan heeft dit direct invloed op de veiligheid van je remsysteem en dan moeten deze vervangen worden. Zijn de remleidingen behandelbaar, dan kunnen wij deze schuren en behandelen zodat de toename van roest geremd wordt. Prijs hiervoor is afhankelijk van de hoeveelheid werk en kunnen we vooraf niet geven


Tot zover.
Mocht iemand gebruik willen maken van onze dienst, PM mij dan even voor een afspraak en welke werkzaamheden je wilt hebben.

Voor iedereen die handig genoeg is deze zaken zelf uit te voeren of het zelf goedkoper weet te doen; Succes! gebruik dit topic dan als adviespunten wat je zelf kunt doen aan je Micra!


Marco330 & Jeroen330

Dinky

Jeroen en Marco,

maak graag gebruik van de wintercheck!
+ bougies (zullen alleen andere zijn dan die van de k11?!)
en ze zijn minder makkelijk te de- monteren!?! (denk ik)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

chiba_kun

#2
Ondanks dat mijn Micra nog dealeronderhouden is, zeker interesse!  O0

Beetje extra aandacht verdient deze wel (zeker m.b.t. bepaalde zwakke punten). Wanneer/waar(Zwolle?) gaat dit plaatsvinden? Of is het voor ieder afzonderlijk mogelijk een afspraak te maken?

Micra is roestvrij, maar moet zo blijven! Behandeling is derhalve (weer)aan te raden.

Koelvloeistof vervangen zit ik ook aan te denken. Micra is nu 13,5jaar / km-stand 59000km, maar koelvloeistof zal nog wel vanaf het begin zijn... ondanks dat het nog mooi helder groen is, misschien toch maar laten vervangen.

Je hebt in ieder geval PM.

Overzichts lijstje maken maar?
- Dinky: wintercheck + bougies
- chiba_kun: wintercheck + koelvloeistof vervangen

Jeroen330

Afspraken maken gaan we apart doen!

Dit omdat het toch wel even werk is als je het goed wil doen en ik niet op Eem meeting snel alles af moet raffelen.. Twee mensen op een dag is wel mogelijk.., maar dat zal zo een beetje de max zijn.
Wintercheck doen we in Zwolle, daar heb ik mijn gereedschap liggen!

Psydan

Ik heb ook interesse. Dan zouden Dinky en ik makkelijk op 1 dag kunnen. Ik weet alleen niet of het nodig is de front bij mij te doen. Die is namelijk al verrot en die wil ik ergens volgend jaar wel laten vervangen.
Do not underestimate what you will never understand.

Jeroen330

Misschien is het wel handig even het front met een ander spulletje te behandelen waardoor het roesten iets geremd wordt..

Ik weet hoe je front eruit ziet en eigenlijk zou je deze al voor de winter moeten aanpakken..
Maar om verergering (en overaan op delen wat geen front is) te voorkomen..

@ Dinky: K12 kan ook gewoon! Bougies ga ik even kijken wat er in moet en wat deze dan kosten.
Wat betreft de roest behandeling: de K12 is een stuk beter dan de K11. Het kan heel goed zijn dat bijvoorbeeld de dorpels aan de buitenzijde door Nissan al extra behandeld zijn. Op dat moment zou extra coating overbodig zijn.. Binnenzijde front en dorpels is altijd een aanrader!

Leo

het behandelen van de dorpels vind ik een goed idee O0

zeker als iemand van plan is om skirts te plaatsen :D

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: xleonl op 06 oktober 2013, 21:03:44
het behandelen van de dorpels vind ik een goed idee O0

zeker als iemand van plan is om skirts te plaatsen :D



Let wel op dat de buitenkant tectyleren ook nadelig kan werken als je er skirts overheen gaat zetten..
Als de skirts spatwater tegenhouden dan kun je heel goed de dorpels gewoon goed schoon en droog maken voor monteren. Bodemtectyl kan namelijk ook vocht vasthouden als het niet goed kan ventileren.

Binnenkant behandelen is ALTIJD gunstig! ML voor holle ruimtes maakt een beschermlaag in de dorpel. Eventueel water wat via de afwatering in de dorpel terecht komt ligt dan niet op het staal, maar op de vetlaag die ML daarin creëert.. Zo voorkom je roest in de dorpels..
Wel handig om onder op de dorpel de afwatering openingen te controleren dat water ook de dorpel uit kan lopen, anders kan er water in de dorpel blijven staan!

Dinky

Jeroen,

Kan je ook remvloeistof en koelvloeistof testen?
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Jeroen330

Das een goeie! Ga eens kijken of ik die apparaatjes kan krijgen kerel!

Remvloeistof kan ik evt wel vervangen als dat nodig is..

Leo

ik bedoelde alleen het behandelen van de binnenkant, dat vind ik wel een goede bescherming :)

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

remvloeistof wil je niet testen maar gewoon vervangen .
Die shit trekt zwaar vocht aan en daar ken je alleen maar gezeik mee krijgen op het moment dat het winter is .

Jeroen330

Is ook weer waar Q..

Ik kan het evt aanbieden aan mensen die het nodig hebben!
Laat maar horen als het moet!

Riesh

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 06 oktober 2013, 21:37:07
remvloeistof wil je niet testen maar gewoon vervangen .
Die shit trekt zwaar vocht aan en daar ken je alleen maar gezeik mee krijgen op het moment dat het winter is .

Of zomers als het erg warm is ben ik ondertussen achter.
Ik had met de berlingo een paar maanden geleden ook ineens geen remmen meer.
Zelf was ik zo nuchter om de handrem aan te trekken en de auto in een lage versnelling op de motor af te remmen anders was ik met 100 km/u in mijn voorganger beland.
Bleek dus dat de remvloeistof heeel erg slecht was
Micra Addict

Conodihno

Heb je toevallig nog een keer tijd voor een wintercheck gezien de winter nog gaat komen ;)