Alexander zijn Droom auto

Gestart door Alexander, 07 juni 2013, 17:46:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander

Opzich geen geld, maar wat is de kwaliteit van het spul.

Leo

Citaat van: Alexander op 25 maart 2014, 13:01:25
Opzich geen geld, maar wat is de kwaliteit van het spul.

ik heb dit soort onderhoudssetjes al paar keer besteld voor vrienden
er zit geen verschil in de filters :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Netjes, hopelijk de mijne volgende week ook weer verse APK.
Mijn reservewiel gaat m'n auto niet meer in, dus als je er eentje zoekt.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Alexander

Die velg mag je houden ;-). Tis alleen nieuwe band wat er een keer omheen moet :p

Roadrunner

Ah, op die manier. Dan pak ik de slijptol even >:D
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Alexander

Als je de band of met velg voor een goede prijs van de hand doet, dan kom ik die kant op, of stuur ik een klasgenoot langs die voor koerier kan spelen ;-)

Alexander

Maandje terug goedkeuring ontvangen betreft eigenverklaring. Alle lof ook naar de neuroloog die een gewoon consult en het opschrijven van een verhaaltje in een keer doet (ook bedankt uiteraard met een doosje chocolade, voor de goede begeleiding en medicatie recepten).

Rijlessen:
Inmiddels een stuk of 16 gehad. Elke keer meer vaardigheden geleerd. Al is dat overdreven spiegelen wel irritant, met name op de snelweg, binnen-buitenspiegel en dan over je schouder kijken, waarop je dan van rijbaan mag wisselen (laatste vind ik dood eng om te doen). Navigatie rijden is k*t in die auto, ben gewend dat miep onderin in het midden van de vooruit hangt, en niet verzonken in een dashboard.
En langzaam word er gewerkt naar een rij examen en theorie. Zodat ik alsnog in november de eerste trip met de micra naar zeil am mein kan maken in duitsland.

Ben ook tot de conclusie gekomen: de micra voelt vertrouwder aan als de volvo v40.

Deze zomer nog:
Nieuwe olie en filters
Nieuwe bougies
Nieuwe band voor in de achterbak
En een uitlees sessie door jeroen

Leo

alexander vroeg op de meeting nog wat simpele poets tips, zal het hier ook maar even vermelden.

- tijdens het wassen is het handig om ook die kleine plekjes zoals tankklepje, binnenkant deuren en achterklep mee te nemen ;D

- na het drogen kun je gaan kleien
http://www.carclean.nl/product/Monello/Dolce_Verde_Klei_Set_DVCLAYCOMBI_102118
helaas gaat monello klei spray er erg snel doorheen en is ie vrij prijzig.
daar kun je beter dodo juicy concentrate  voor gebruiken als ie op is.
http://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Born_Slippy_clay_lube_refill_concentrate_1_10__250ml_DJBR250_101240
bij de action verkopen ze er fijne grote sprayers voor.

- wax tip, smeer de hele auto (dun!) in en laat dat vervolgens nog 10 min intrekken.
beter 2x dun dan 1x dik, ook zal de wax veel langer stand houden

succes ermee :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Luuukske

Citaat van: Leo op 20 mei 2015, 08:07:41
wax tip, smeer de hele auto (dun!) in en laat dat vervolgens nog 10 min intrekken.

Een uur laten curen is zelfs beter. 10 min heeft de wax zich net kunnen hechten aan de lak. Maar voor een langere standtijd kan je beter langer uit laten harden en inderdaad 2 laagjes.




Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Alexander


Alexander


Die heb ik eindelijk weten binnen te slepen. Intussen heb ik met plezier wat kilometers gemaakt.
Zaterdag word de auto voorzien van nieuwe olie en filters. En nu is bedenken wat ik verder nog ga doen met de auto ;)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Is het nou wel zo handig om meteen met de zwarte stift op je rijbewijs te krassen? :O


... Gefeliciteerd man!
Do not underestimate what you will never understand.

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods