Alexander zijn Droom auto

Gestart door Alexander, 07 juni 2013, 17:46:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

zie ik het toch goed... in dat filmpje... een digi dash! :D gaaf! wil ik ook!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Riesh

Citaat van: Rob op 07 augustus 2013, 21:09:44
zie ik het toch goed... in dat filmpje... een digi dash! :D gaaf! wil ik ook!
hier nog 1, die staat erg hoog op mijn verlanglijstje samen met de zijspiegels
Micra Addict

Luuukske

Leuke micra!! Maar inderdaad wat Thieme zegt, woon je niet in de buurt van een formulier? Kan je een hoop geld schelen!




Alexander

Yeah... Auto is weer goed volgens de garage dude. Hij kon niks vinden.. Nogal logisch als de rem koud is.. Net wiel erafgehaald en ik vermoed dat er alleen met rem reiniger is schoongemaakt. Morgen langs een andere garage om de boel te laten na kijken. Die vond het hij de 1e keer vastlopen al verstandig om nieuwe remklauwen te doen. Maar dat word effe wachten tot morgen. Gelukkig kost kijken en wiel erafhalen geen drol :)

Alexander

Ik moet echt meer tijd maken voor mijn micra ;-)
De auto rijd nog steeds naar behoren en 140 trekt ie met gemakkelijk :D.
Nadat ik een andere garage heb laten kijken heb ik besloten om bij de volgende keer de remklauw te laten vervangen. Gelukkig ken ik de garagehouder persoonlijk en kan er ook gekeken worden door hem op de sloop naar een degelijke remklauw en remcylinder :).
Nog een kleine 4 maanden en ik mag examen aanvraag doen. In februari wil ik beginnen met rijlessen en kan ik rustig aan doen tot medio april :).
Nu duimen dat ik het in een keer haal :)

Alexander

Jottum, wederom een vastloper.
Een echte top garage waar die auto eerst bij was.
Dit keer de knoop doorhakken en het onderhoud bij een andere garage laten doen die weet wat kwaliteit is. Jammer dat het niet in een keer goed kan.
Tijd voor nieuwe remklauw :(

Beenius

Andere klauw plaatsen is waarschijnlijk wel de beste optie, Alexander.

Ik heb dit bijvoorbeeld met mijn Honda prelude gehad destijds. Continue tegen remschijf aan, piepen en.. pff hou maar op! Laten "repareren", inspuiten en blokjes nakijken. Maand later hetzelfde gezeur.

Vervolgens alles laten reviseren bij m'n tuner, klauwen uit elkaar nieuwe rubbers, veren.. noem het maar op. en toen was het goed. Kreeg wel de stille hint dat het na een jaar weer zou kunnen vastlopen omdat de klauw dan gewoon versleten is of iets. Maar daar ben ik nooit meer achter gekomen (verkocht).

(Mijn Ervaring):
Dus laat je niet gek maken door menig garage, mijn ervaring 10% van de monteurs weet wat die doet en waar hij/zij over praat. En al zeker geen Dealer opzoeken :)

Succes met het vervangen! de micra ziet er iig netjes uit.

Milo

Klauw idd maar gwn vervangen, ik heb het ook een keer met de mijne gehad.
Had nog een setje klauwen liggen van een 1.6 100NX en deze erop laten zetten samen met schijven en blokken van een 100NX.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Alexander

2 dagen terug bij de garage geweest die elke keer de rem gangbaar heeft gemaakt. Nieuwe remklauw is een optie, maar ik kan niet 123 €160 ophoesten. Gelukkig hadden ze bij de sloop een klauw liggen van een k11 uit 93. Deze is er zelfs nog gratis opgezet, en tot nu toe rijd de micra weer als een zonnetje. Nu duimen dat het ook zo blijft :)

Psydan

Soms heb je wel eens mazzel bij de sloop. Ik hoop voor je dat het probleem nu is opgelost!
Do not underestimate what you will never understand.

Alexander

Tussentijds is er nog niet veel veranderd aan de auto.
inmiddels zit er een xenon kitje ingebouwd en een nieuwe radio.
APK ging zonder problemen, jammer genoeg was links voor af(canvas zichtbaar). Dit probleem opgelost door de reserve band (geen thuiskomer) uit de achterbak eronder te zetten. Met dit als gevolg:

APK goed :).

Nu het eindelijk rijles tijd is, en met 2,5 week 1 jaar epilepsie vrij hoop ik in de zomer me rijbewijs te halen.

To do list voor 2014

- nieuwe olie + filter
- nieuwe bougies
- nieuw brandstoffilter? (Is het nodig?)
- nieuw luchtfilter
- nieuwe band voor in de achterbak
- uitlees sessie
- nieuwe deur speakers (suggesties welkom)
- wax on wax off (zomer)

Riesh

Fijn om te lezen dat de Micra weer een jaarteje apk heeft.
Ik hoop voor je dat je vrij blijft van aanvallen, maar als het al zo lang goed gaat dan heb ik goede hoop.

Als je toch sapjes en filtertjes gaat doen, dan zou ik het brandstoffilter ook doen. Laat meteen je remvloeistof checken/vervangen en je bakolie.

Als je de deurspeakers gaat doen, dan zou ik meteen een composetje pakken. De losse tweeters daarvan kun je netjes in de a-stylen werken. Suggesties: wat is je budget ?

reservebandje voor de kofferbak: Mischien heeft Jeroen nog iets liggen ?
Micra Addict

Alexander

Budget voor geluid is max 120 euro, maar dat komt pas aanbod nadat de boel is nagekeken en onderhoud is uitgevoerd

chiba_kun

#28
Goed bezig. :)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2