[Dienst aangeboden] Koperen remleidingen K11

Gestart door Jeroen330, 12 september 2012, 09:41:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Deze week de nokassen in Luukske zijn 1.0 vervangen voor 1.3 nokassen!

Voor het gemak de linker motorsteun en distributie afdekplaat verwijderd.
Distributie op 0 graden gezet met de ketting op de markeringen en vervolgens de distributie drieledig afgetekend op de ketting om met montage de ketting weer scherp te zetten. Daarna de kettingspanner eruit en het feest kon beginnen..

Tijdens het loshalen van de kettingspanner de bouten vastgezet met een telescoop magneet zodat er niks plotseling de motor in kan vallen:




Nokas lagerkappen op juiste volgorde aandraaien en op de gebruikelijke 15nm vastgezet.




Een beste klus.. Maar het resultaat was toch voelbaar beter!




Uiteindelijk de startmotor aangestuurd om de motor te laten draaien zonder te starten om de oliedruk door het hele blok te pompen. Daarna de auto gestart zonder complicaties om vervolgens de ontsteking en stationair weer af te stellen

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Woudam (Mark) had gevraagd bij het wisselen van zijn front direct ook de auto te verlagen.
Aangezien op mijn werk (school) deze klusjes zeldzaam zijn had ik besloten voor mijn leerlingen voertuigentechniek een soort masterclass verlaging te maken.

Hoe wissel je veren op schokbrekers, waar moet je op letten bij het plaatsen, wat zijn de voordelen en hoe kun je controleren of je het werk goed gedaan heb.. Ik doe al het werk en terwijl ik het doe vertel ik wat de stappen zijn

De leerlingen waren dol enthousiast om iets gaafs als dit te gaan zien!

Achter:




Na een schokbreker voor te hebben gedaan mochten twee talentvolle leerlingen zelf eens met de veerspanners aan de slag.. Veiligheid voorop!




Na mijn montage mocht een leerling de bouten op moment aandraaien. Zo leren ze hoe vast schokbreker bouten moeten zitten.



Ook leuk om eens te timen hoelang het mij kost een Micra te verlagen.. Incl uitleg 1 uur en twintig minuten..

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

Jeroen330

Ik vind het vooral leuk om mensen iets te leren...

Mijn leerlingen zijn derde klassers, pubers en zijn het allerbeste in niks doen en dingen kwijt maken. Daarom moet je met dit soort dingen eigenlijk al het werk zelf doen. Soms klussen ze ook aan Smoothy, maar als ik hun alleen laat dan moet ik achteraf zelf alles controleren en nalopen om er zeker van te zijn dat alle onderdelen er weer op zitten EN goed vast..

Klussen voor anderen, in dit geval Woudam doe ik dus wel gewoon zelf. De leerlingen laat ik meekijken en studeren in de hoop dat ze mij na de vakantie nog wat kunnen vertellen over massa van de auto ten opzichte van het wegdek en kracht van de veren.. de zaken die het verlagen waardevol maken..

Marnik


Woudam

Zal ik de rekening van het lenen van lesmateriaal naar de school of naar jouw sturen? ::)

Top bezig Jeroen, ik ben erg benieuwd naar hoe ze nu op de weg ligt! ;D

Woudam

Gistermiddag stil gestaan langs de A12. Uiteindelijk heeft de ANWB mij weer aan de praat gekregen (of eigenlijk puur geluk).

Na wat app contact met Jeroen kon hij diezelfde avond nog een ontsteking regelen en doet de Micra het weer prima. En dat op de parkeerplaats van de McDonalds, haha. :)

Jeroen, bedankt dat je dit hebt geregeld op zo'n korte periode. En dat terwijl je nog druk bent met je huisje. Top! O0

8)

Jeroen330


Jeroen330

Klusje shortshifter, panhard rod, APK, ashoezen en bodem tectyleren voor MartinAir









Jeroen330

Klus Janspeed spruitstuk (incl stralen en spuiten), uitlaat en inlaat voor Woudam






coos

Dag jeroen. Ik heb sind een week een nissan pao, ik zie dat je ergens in Zwolle zit, ik ook...
ik zou het leuk vinden om eens samen met iemand die er kijk op heeft in te schatten wat er verbeterd kan worden aan de auto. Ik weet eigenlijk niet half hoe hij hoort te rijden als hij echt goed is  ;)
ik ben benieuwd!

Marco330

Volgens mij reed Jeroen laatst achter jou! Kreeg een foto met daarop de achterkant van een Pao.  O0

Kenteken met LSX erin?

coos

Hahaha! Ja klopt!
Was dat bij de a28 oprit toevallig? vlakbij de macdrive? Ik meende laatst iemand een foto te zien maken...

Jeroen330

Citaat van: coos op 05 mei 2015, 19:46:34
Dag jeroen. Ik heb sind een week een nissan pao, ik zie dat je ergens in Zwolle zit, ik ook...
ik zou het leuk vinden om eens samen met iemand die er kijk op heeft in te schatten wat er verbeterd kan worden aan de auto. Ik weet eigenlijk niet half hoe hij hoort te rijden als hij echt goed is  ;)
ik ben benieuwd!

Ik ga even contact met je opnemen