[Dienst aangeboden] Koperen remleidingen K11

Gestart door Jeroen330, 12 september 2012, 09:41:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkbronk

Citaat van: Jeroen330 op 12 september 2012, 22:24:27
Sommige dingen kunnen in Zwolle.. Complexere bezigheden in Drachten..

Waar zat je aan te denken?

Hallo Jeroen330 ik zat te denken aan remleidingen van en naar de verdeler, een fusé kogel rechts, de balk constructie voor is doorgeroest en rechts achter bij de balk is een stuk doorgeroest. Het autootje ziet er nog goed uit en is motorisch ook nog in orde, ik wil hem niet graag missen, maar het ligt aan de kosten. Hij is al afgekeurd bij de garage, maar ik heb de tijd tot 15 Mei. Nu is mijn vraag wat kun je voor mij doen?
Alvast bedankt en groeten van Henk Bronk

emailadres: henkbronk@home.nl

Jeroen330

Hallo Henk,

Je hebt mail met een prijsopgave voor het werk.
Je hebt wel direct al het grote werk erop gezet zeg... Ik wacht je reactie af

Riesh

Micra Addict

Don Micranov

Hoi Jeroen, ik ben benieuwd wat je vraagt voor het vervangen van de drukgroep/koppeling etc iig zodat de bak niet meer rammelt ;)

Ik plaats even een linkje naar het topic:

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,15191.0.html

Komt op het volgende neer (copy/paste):

1. Sinds een kilometer of 10.000 bonkt de aandrijfas of homokineet. Het is hetzelfde soort geluid dat je hoort in sommige auto's als je een bocht neemt, maar ik hoor het constant. Bij sommige snelheden is het wat duidelijker te horen.

2. De koppeling gaat sinds een maand of 4/5 ineens veel zwaarder, vooral het laatste stukje. Wanneer je wilt wegrijden pakt hij ook veel later dan eerst. De koppeling voelt wat 'sponzig' aan ook.

3. Wellicht heeft dit te maken met 2, maar er is ook iets met de versnellingsbak denk ik. Stationair rammelt er wat in de versnellingsbak (tenminste gok dat het de versnellingsbak is). Ook als je vanuit neutraal naar de 1 schakelt, en je hem dan in z'n 1 hebt gezet en je speelt wat met de koppeling en gas, dan hoor je een rammeltje.

4. Een week geleden hoorde ik tijdens het rijden ineens een enorm gerammel uit de versnellingsbak komen en hem hem toen snel in de berm gezet. Heb toen een paar keer de koppeling flink ingetrapt, de motor weer gestart en toen was de rammel weg. Sindsdien is het niet meer gebeurd, maar de rammel stationair is iets luider geworden.

De homokineet is niet heel erg dringend, de rest wel :)

Alvast bedankt voor je reactie!

Jeroen330

Staat in de beginpost.. €250,- excl de koppelingsset en bakolie

Je kunt dus zelf een koppeling regelen, of ik kan er een voor je regelen.
Klaar terwijl je wacht!

Jeroen330

Upje!

Afgelopen weekend ontdekt dat de prijzen voor een compleet front flink wat omhoog zijn gegaan.. hierdoor is onze prijs helaas omhoog gegaan van €250,- naar €275,-

Het blijft natuurlijk de goedkoopste mogelijkheid voor een geheel nieuw front op de auto

henkbronk

Hallo Jeroen, ik wil jou en Piet en die andere man bedanken  O0 voor al het werk wat jullie aan mijn auto hebben gedaan, hij loopt weer als een trein.  :wave:  Ik heb nog twee bandjes aangeschaft en hem uit laten balanceren, nu is er geen  :politie: die mij te pakken kan krijgen. Hij is zonder moeite door de keuring gekomen.

Groeten Henk Bronk

Jeroen330

Graag gedaan! De andere man heet Rik.. Professioneel lasser..

Was trouwens een flinke klus: remleidingen vervangen voor koperen, front vervangen, draagarmen vervangen, stuurkogels en ashoes vervangen en beide dorpels gelast..

Gelukkig nu in een keer door de APK!

Alexander

Keer bakkie koffie doen in zwolle jeroen? Volgens mij kan ik nog heel wat leren van jou over de nissan micra :)

Jeroen330

Je mag altijd langskomen om te kijken..

Er staat een circuit Micra in de berging die gebouwd wordt dus ook wat leuks om te bekijken..

Jeroen330


Psydan

Zoals je weet zit mijn front eraan te komen maar nu lees ik hier dat je ook CV installeert. Krijg ik dan een aparte afstandsbediening of kan het ook in de sleutel verwerkt worden? Of is dat alleen origineel nissan?
Do not underestimate what you will never understand.

Jeroen330

Citaat van: Psydan op 08 oktober 2013, 17:51:53
Zoals je weet zit mijn front eraan te komen maar nu lees ik hier dat je ook CV installeert. Krijg ik dan een aparte afstandsbediening of kan het ook in de sleutel verwerkt worden? Of is dat alleen origineel nissan?

er zijn meerdere soorten..
bijvoorbeeld de aftermarket klapsleutels met sleutelbaarden waarop je dan je sleutel kan laten slijpen. Dan heb je een soort Audi-klapsleutel idee.

ik zelf heb een losse zender..
Heb volgens mij nog ergens een compleet setje zwerven..

Psydan

Aparte zender heb ik liever niet. Ik dacht eerder aan dit:
item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=250738667955

En wat kost het om te laten inbouwen?
Do not underestimate what you will never understand.

Jeroen330

In de tussentijd alweer meerdere klussen gedaan!
Misschien leuk dat ik van wat grotere klusjes wat foto's plaats..

Om te beginnen de Primera P11-144 van mijn beste maatje. Deze had een waslijst aan dingen die moesten gebeuren waaronder:

- APK
- Wielen Balanceren
- Laswerk in de voorste wielkasten
- Verlagingsveren achter vervangen want huidige waren gebroken
- Nieuwe bovenste draagarmen voor
- Drijfstanglagers vervangen
- Grote beurt

Niet iets voor in een enkel weekend, maar wel leuke uitdagingen er tussen

Roest aanpakken in de voorste wielkasten:





Alles afgewerkt met zinkspray, carrosserie kit en tectyl/lak op kleur.

Nieuwe verlagingsveren plaatsen:




Nieuwe draagarmen voor:




Drijfstanglagers vervangen voor ACL race lagers!








Nu rijdt de auto alweer twee weken rond!